Aventurile familiei Tudorică, în Palma de Mallorca. „A fost mai ieftin să mergem acolo decât în București, de sărbători”

Cu un buget de aproximativ 800 de euro, ne-am delectat în primele zile ale lui 2023 în cea mai frumoasă și verde insulă din Baleare.

Mihaela Tudorică, redactor
plajă în Palma de Mallorca
Unul dintre avantajele de a trăi în Spania este că ai la îndemână opțiuni minunate de a petrece timpul liber, fie că e vară, fie că e iarnă.

Am petrecut întreaga vacanță de iarnă în Palma de Mallorca, doi adulți și un copil de 7 ani, și a fost o alegere excelentă. Cel puțin pentru mine, o mamă epuizată, a fost ca un colac de salvare. Aveam nevoie de un restart serios, după un an intens în care am schimbat jobul, am învățat intens spaniola, mi-am repus la punct engleza și am continuat să mă adaptez la viața din Spania, după mutarea din România, acum aproape un an și jumatăte.

În cele cinci zile petrecute în Palma, am adunat amintiri cât să ne țină de cald până la vară. Bașca, am plătit mai puțin decât dacă luam bilete de avion Barcelona – București. Inițial, doream să ne petrecem Crăciunul și Anul Nou în țară, alături de familie, dar din cauza prețurilor foarte mari a trebuit să ne reorientăm.

În fine, să revenim la Palma de Mallorca. Pe scurt, în patru zile de Palma nu am făcut altceva decât să înotăm în piscină, să ne răsfățăm la saună, să ne plimbăm, să ne odihnim, să mâncăm delicii mediteraneene și să vizităm.

Daruri de la magi, în plină stradă

Am vizitat castele, piațete, centrul istoric, chiar și o peșteră. Iar pentru prima dată in viață, am mers la o grădina Zoo de tip safari, unde poți vedea animale salbatice direct din mașină. În ultima zi, 6 ianuarie, am nimerit la una dintre cele mai mari sărbatori ale Spaniei, venirea regilor magi cu daruri pentru copii. Un fel de al doilea Moș Crăciun al lor. După cum poate știți deja, în Spania nu există tradiția venirii lui Moș Nicolae, și, în unele case, nici măcar a lui Moș Crăciun. Darurile pentru copii sunt aduse de cei trei magi, Melcior, Gaspar și Baltazar, ceea ce e mai aproape de povestea biblică.

Darurile pe care le aduc regii nu sunt atât de pompoase, și le poți primi atât sub brad, acasă, cât și în piața centrală, unde toata lumea iese să sărbătorească. Festivitatea aceasta seamănă mai mult cu un carnaval. Regii vin pe cai și sunt însoțiți de clovni, animatori, dansatori. O babilonie, ce să mai, iar anul acesta festivitatea a fost destul de spectaculoasă, mai ales că doi ani nu s-a ținut cum se cuvine din cauza pandemiei.

În timpul sărbătorii, lucrurile decurg în felul următor: în timp ce carele alegorice defilează, cei desemnați să anime petrecerea aruncă spre copii și adulți cu bomboane și caramele. Uneori cam prea tare, aș spune, dar e amuzant, oricum, mai ales că îi auzi pe cei mici strigând din mulțime “aqui, aqui (aici, aici)” cât îi țin plămânii. Când primesc darul, tresaltă de bucurie, adăugând bombonica la colecția din buzunar, sacoșă, găleată (fiecare vine pregătit de acasă pentru vânătoarea de bomboane).

Unii vin cu o păturică pe care o pun pe jos în așteptarea regilor și toată lumea se îmbracă mai gros decât de obicei, pentru că durează câteva ore până ce regii ajung în port și apoi traversează orașul de-a lungul „ramblei” pentru a împărți daruri copiilor.

Apropo de temperatură, în zilele petrecute acolo am avut parte de 18-20 de grade ziua, ceea ce fascinant pentru o familie obișnuită cu iernile din România.

Bugetul pentru cazare și transport în Palma de Mallorca: cca 500 de euro

Nu am avut timp să ne organizam foarte bine, planurile inițiale fiind altele, așa că am apelat la oferte de tip last minute. Biletele de avion nu au fost așa scumpe, noi locuind în Barcelona, deci destul de aproape. Am dat în jur de 500 de euro pentru avion și cazare cu demipensiune, pentru trei persoane, timp de patru nopți. Pentru rezervarea hotelului și a zborului, am folosit site-ul www.lastminute.com. La finalul vacanței, când am tras linie, am constatat că toată distracția ne-a costat în jur de 800 de euro.

Din București, biletele pot costa ceva mai mult, prețul ajungând pentru trei persoane la 250-500 de euro, în funcție de dată. Hotelul pe care noi l-am ales, VistaSol a fost de trei stele, avantajul fiind că era la 5 minute de plajă și de mare, avea o mică piscină interioară, jacuzzi, saună, masaj, loc de joacă cu leagane, teren de volei, mese de biliard și de ping-pong.

Camerele nu sunt prea dichisite, iar serviciile și mâncarea au fost rezonabile, deși are review-uri foarte bune pe site-urile de specialitate, însă pentru o excursie așa scurtă cum a fost a noastră a fost mai mult decât suficient.

Dacă ar fi să mergem și la vară, aș alege același hotel, strict pentru faptul că este aproape de plajă și pentru piscine (are de fapt două: una în interior și una în exterior). Baie în mare nu am avut curaj să facem, dar în cele patru zile petrecute acolo am văzut oameni în apă, probabil mai căliți decât noi. Erau, în jur, mulți vorbitori de rusă, germană și suedeză, veniți să își petreacă sărbatorile de iarnă acolo.

Plajă întinsă, nisip fin și multe terase

Plaja din Magaluf este frumoasă, genul de plajă întinsă, cu nisip fin, cu multe „chiringuitos” unde poți lua masa ori savura o cafea sau un cocktail. În apropiere de Magaluf se găsește și un port de agrement, unde poți admira cele mai luxoase ambarcațiuni, pe care britanicii și nemții în special le folosesc vara.

Iată ce alte recomandări aș mai avea:

• Pestera Cueva del Drach, impresionantă nu doar prin aspectul și prin formele misterioase ale stalactitelor și stalagmitelor, dar si prin experiența pe care o oferă. La un moment dat, se sting în totalitate luminile din peștera și într-o mică sală de spectacol vizitatorii au parte de un mini-concert de muzică simfonică. La finalul concertului, organizatorii oferă și o mică traversare cu barca prin apele din peștera, o atracție deosebită pentru copiii curioși.

Pentru copilul nostru, un mic curios în vârstă de șapte ani, plimbarea cu bărcuța prin apele din peșteră a fost cel mai atrăgator moment al vizitei. Pentru noi, a fost încă o dovadă că spaniolii știu să facă turism oferind câte o mică experiență chiar și acolo unde te-ai astepta mai puțin.

• Castelul Bellver, un castel construit prin anul 1300, impresionant  prin aspectul său masiv, gotic, cât și prin istoria sa. Castelul a fost construit la initiativa regelui Jaime al II-lea de Mallorca, pentru a servi ca reședință regală. Ulterior, în timpul războiului civil din Spania, a fost folosit pe post de închisoare pentru republicani, iar mai nou are scop strict turistic și oferă o priveliște de vis celor care reușesc să ajungă până sus, pe metereze. De acolo, se vede toată splendoarea insulei Palma, precum și un întreg lanț muntos. Uneori, aici au loc concerte și evenimente speciale, în sezonul de vară mai ales.

* PONT: Se poate ajunge la castel cu mașina, pe un drum ascuns prin pădure, iar sus există parcare.

La capitolul clădiri impresionanate în stil gotic, aș menționa și Catedrala Basílica de Santa María de Mallorca.

Atracții turistice pentru copii

Pentru cei mici, mi s-au părut atrăgătoare grădina zoo de tip safari, delfinariul, precum și numeroasele parcuri acvatice. Noi nu am apucat să vizităm decât grădina Zoo de tip safari, un mix de grădină zoologică, de fapt: safari și clasică. Pentru cea de tip safari, este nevoie să stați cu geamurile închise și să nu opriți motorul mașinii, întrucât animalele (maimuțe, bivoli, struți, hipopotami) pot ataca. Noi nu am avut niciun incident neplăcut. Doar o maimuțică s-a cățărat pe plafonul mașinii, dar a coborat rapid la prima frână, spre amuzamentul copilului. Și, la un moment dat, o cireadă de boi ne-a ținut în loc, căci fix în mijlocul drumului se opriseră la relaxare. Intrarea la Zoo Safari a fost 50 de euro (pentru toți trei).

Deși noi am vizitat iarna insula, vă recomand să mergeți și când este mai cald, când Palma este plină de viață, restaurantele sunt deschise și plaja mult mai animată. Față de Tenerife, care este o insulă vulcanică, cu nisip negricios și mai pietros, Palma mi s-a părut verde, diversă, cu nisipul fin și cu multe păsari și atracții speciale. Mie o să îmi rămână în suflet cântecul păsărilor cu care mă trezeam în fiecare dimineață, în loc de ceas deșteptător. Când o să ajungeți acolo, o să înțelegeți că e unul special.

Dacă ți-a plăcut acest episod al serialului Aventurile familiei Tudorică, îți recomandăm să le citești și pe celelalte. De asemenea, o poți asculta pe autoare vorbind despre exeriența familiei ei în episodul despre emigrare al podcastului Părinte cu minte. Le găsești pe toate aici:

Dacă te numeri printre românii care au ales să emigreze și vrei să le povestești și altora experiența ta, te invităm să ne scrii pe [email protected]. Povestește-ne cum a fost adaptarea pentru familia ta, cum a perceput copilul schimbarea și care sunt avantajele și dezavantajele vieții de emigrant. Am vrea să știm în ce măsură s-au potrivit așteptările tale cu realitatea, ce te-a impresionat și ce te-a dezamăgit în noua țară.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video