Meditație împotriva răcelilor. Soluții alternative pentru a scăpa de neplăceri

Raluca Dumitrică
Meditație împotriva răcelii femeie
Pe lângă metodele obișnuite de a combate răcelile, poți încerca să faci meditație pentru a scăpa mai ușor de efectele neplăcute ale acestora.

    Pe lângă metodele obișnuite de a combate răcelile, poți încerca să faci meditație!

    meditație împotriva răcelii
    Pe lângă metodele obișnuite de a combate răcelile, poți încerca să faci meditație pentru a scăpa mai ușor de efectele neplăcute ale acestora.

    Se întâmplă ca atunci când eşti răcită să nu îţi doreşti să iei medicamente, ci să cauţi soluţii alternative, care te pot scăpa de neplăcerile răcelii. În afara ceaiurilor îndulcite cu miere, a băilor calde în apă cu sare ori a masajului, poţi încerca să faci meditaţie!

    8 săptămâni de meditaţie atentă înjumătățesc șansele de a răci

    Studiile certifică meditaţia ca fiind o metodă alternativă de tratament împotriva răcelilor. În susţinerea acestui lucru vine un studiu publicat anul trecut în revista medicală americană Annals of Family Medicine, care a relevat faptul că 8 săptămâni de meditaţie atentă, însoţită de un program uşor de exerciţii cardio, au dus la reducerea infecţiilor respiratorii cu până la 50%.

    Studiul despre meditație a fost întreprins de o echipa de cercetători de la Universitatea Wisconsin – Madison (SUA), care a adunat spre analiză un număr de 150 de adulţi. Aceştia au fost împărţiţi în trei grupuri: unul care a făcut atent meditație, altul care a făcut sport şi altul care nu a făcut niciuna dintre cele două activităţi. Cercetătorii au monitorizat de două ori pe săptămână, din septembrie până în mai, nu doar sistemul respirator al subiecţilor, ci şi simptome că nas care curge, nas înfundat, strănut şi durere în gât. Rezultatele studiului au arătat că meditaţia atentă a redus simptomele de răceală cu 40-50%, în timp ce sportul, cu 30-40%.

    După aceste observaţii atente, cercetătorii au ajuns la concluzia că abilitatea meditaţiei de a reduce stresul le-a îmbunătăţit participanţilor puterea de a lupta împotriva răcelii. Totodată, un alt studiu, întreprins separat, a sugerat că meditaţia atentă poate promova o mai bună sănătate, datorită faptului că persoana care meditează este mai conştientă de corpul său şi de emoţiile ce o încearcă.

    Fă meditație frecvent, pentru beneficii maxime

    În situaţia în care te-ai decis să îi dai o şansă meditaţiei, alături de alte remedii pentru răceală, iată ce trebuie să faci: aşază-te în postura de meditaţie şi concentrează-te pe respiraţie. Pe urmă fii atentă la senzaţiile pe care le experimentezi în timp ce inspiri pe nas şi expiri pe gură, simte stomacul cum se ridică şi se coboară, dar şi aerul care îţi intră prin nări şi iese pe gură. Dacă simţi că îţi pierzi concentrarea, conştientizează spre ce s-a îndreptat mintea ta, fără să te judeci, şi reintoarce-te în prezent, concentrându-te pe respiraţie. După 10 minute, poţi încheia meditaţia.

    Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa