Antioxidanți în alimente. Idei simple pentru o cantitate mare

Raluca Dumitrică
antioxidanți în alimente salate
Vrei antioxidanți în alimente? Pentru a profita de calitățile salatelor din meniu, încearcă să le dublezi cantitatea de antoxidanti şi să le diversifici.
antioxidanți în alimente salate
Vrei antioxidanți în alimente? Pentru a profita de calitățile salatelor din meniu, încearcă să le dublezi cantitatea de antoxidanti şi să le diversifici.

Antioxidanți în alimente – Idei simple pentru o cantitate mai mare de antioxidanți în salata ta

Vrei mai mulți antioxidanți în alimente? Pentru a profita la maxim de calitățile salatelor din meniul tău, încearcă să le dublezi cantitatea de antoxidanti şi să le faci mai diverse pentru un plus de sănătate!

Antioxidanţii sunt necesari pentru a-ţi proteja organismul de radicalii liberi care apar în strânsă legătură cu expunerea la poluare, fum nociv de ţigară, dar şi la radiaţii ultraviolete.

Antioxidanți în alimente – Ce alegem între antioxidanţi sau radicali liberi?

Orice ai face, de radicalii liberi scapi foarte greu, chiar dacă ai adoptat un stil de viaţă sănătos. Procesele metabolice care au loc în interiorul organismului nostru sunt responsabile şi ele pentru producerea de radicali liberi. Partea bună este că în scenă apar antioxidanţii, care au rol de protecţie şi care se asigură că radicalii liberi care îmbolnăvesc celulele şi declanşează apariţia cancerului, diabetului şi a bolilor de inima stau cât mai departe de tine.

Antioxidanţii se află în toate vegetalele verzi şi proapspete. Reuşind să facem nişte salate în care să fie amestecate alimente crude şi naturale, precum fructe, legume şi vegetale, vom avea parte de o porţie dublă de antioxidanţi. Iată ideile noastre!

Antioxidanți în alimente – Variante de mărire a cantităţii de antioxidanţi printr-o salată

Antioxidanți în alimente – 1. Spanacul se combină perfect cu salată romaine sau iceberg

Spanacul lui Popeye face minuni în organism, aşa încât câteva frunze de spanac proaspăt schimbă puterea antioxidantă dintr-o salată verde sau dintr-una iceberg. Pe lista beneficiilor spanacului se numără antioxidanţii sulforafan şi metiltionina, de folos în eliminarea toxinelor şi în prevenirea apariţiei cancerului. Spanacul mai conţine şi beta-caroten, luteină şi zeaxantină, importanţi pentru sănătatea ochilor.

Antioxidanți în alimente – 2. Adaugă nuci la salată

Una dintre cele mai consistente surse de antioxidanţi sunt nucile simple, aşa cum le ştim noi din copacii bunicii. Un pumn de nuci simple are de două ori mai mulţi antioxidanţi decât alte nuci cu denumiri mai sofisticate, precum pecan, caju, macadamia, dar şi decât fisticul sau migdalele. Resveratrolul, luteina şi criptoxantina sunt aliaţii nucilor, cu ajutorul lor nucile luptând împotriva cancerului, a bolilor cardiace şi a celor nervoase-degenerative. Aproape 30 de nuci adăugate la salată sunt suficiente într-o zi.

Antioxidanți în alimente – 3. Salată verde şi fructele uscate, o combinaţie excelentă

Fructele uscate conţin foarte multe fitochimicale, chiar dacă, de exemplu, cantitatea de vitamina C este diminuată în momentul în care fructele sunt deshidratate. Betacarotenul pe care îl mai conţin fructele uscate, precum caisele, ajută la regenerarea celulară, la îmbunătăţirea sistemului imunitar şi a sănătăţii ochilor. Consumaţi pe cât de mult puteţi afine, merişoare sau stafide, care conţin antocianine, cu ajutorul cărora dezvoltarea cancerului este încetinită. Frutele uscate se combină ideal cu salatele romaine, iceberg, salată creață sau rucola.

Antioxidanți în alimente – 4. Fasolea neagră şi fasolea roşie mică alături de salată de varză, un deliciu!

Antocianine, antioxidanţii de care ziceam mai sus, se regăsesc şi în fasolea neagră. Aceştia lupta împotriva cancerului şi a îmbătrânirii premature. Alături de ei sunt şi flavonoizi, care inhibă creşterea celulelor canceroase în colon, ficat şi sâni. Fasolea roşie mică are şi ea destul de multe proprietăţi, potrivit unui studi publicat în Los Angeles Times aceasta conţinând mai mulţi antioxidanţi decât fructele, legumele, nucile şi cerealele. Combină cele două tipuri de fasole cu salată de varză şi vei avea o salată delicioasă, nu doar sănătoasă!

Antioxidanți în alimente – 5. Condimentele dau gust salatelor

O sursă bună de antioxidanţi este adusă de condimente precum oregano, rozmarin, busuioc, turmeric, scorţişoară, salvie. Acestea fac casă bună cu salatele de vegetale şi de legume sau cu salate de fructe. Folosindu-le, aceste condimente te vor ajuta să dai o aromă mai bună salatelor, dar reduc şi riscul inflamaţiilor şi se luptă cu creşterea şi înmulţirea celulelor canceroase sau a Alzheimer-ului.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa