Magneziul și uleiul de magneziu – marile beneficii ale acestora

Alexandra Ion

Soluția numită ulei de magneziu este preparată pe bază de sare de magneziu, un mineral fundamental necesar organismului uman. De magneziu,  în dozele zilnice avem nevoie toți.

Deficitul de magneziu are sute de reacții neplăcute care se manifestă la toate vârstele, ca o dovadă a faptului că magneziul este un mineral vital, fiind folosit în sute de reacții metabolice și procese fiziologice. Fiecare celulă din organism are nevoie de magneziu într-un fel sau altul, fiind factor fundamental pentru mai mult de 300 de enzime.

Magneziul este esențial pentru sistemul osos și dinți, pentru musculatură și intervine în unele procese metabolice care combat efectele stresului.

Este vital pentru menținerea normală a activității cardiovasculare și pentru reglarea tensiunii arteriale. Magneziul acționează ca factor de creștere, este un tonic general, regenerator și echilibrant psihic, antidepresiv și tranchilizant. În plus, intervine alături de calciu și fosfor în controlul excitabilității musculare, intervine în metabolismul vitaminei C și al calciului și controlază activitatea rinichilor.

Este esențial pentru reglarea ritmului somn-veghe, este fundamental pentru dezvoltarea creierului, foarte important în metabolism și este necesar pentru buna evoluție a fătului, în timpul vieții intrauterine. Și enumerarea beneficiilor pe care le are magneziul poate continua.

Ca și în cazul altor minerale prețioase, acestea sunt aduse în organism prin alimentație, iar cei mai mulți dintre oameni au deficit de magneziu, pentru că dozele zilnice sunt ceva mai mari decât aportul de magneziu din alimentele uzuale.

Necesarul zilnic de magneziu este de aproximativ 300 miligrame zilnic (la adult), mai mare în timpul sarcinii (400mg/zi).

Corpul uman are, în medie, 25 grame de magneziu. Necesarul zilnic la copil variază în funcție de vârstă. Circa 175 mg, până la cinci-șase ani, și crește constant cu vârsta pentru ca la 10 ani nivelul necesar de magneziu pentru copil să fie identic cu necesarul pentru adult.

Toate fructele și legumele verzi cu conținut mare în clorofilă sunt bogate în magneziu – ceapa verde, urzicile, spanacul, loboda, broccoli, varza kale, dar și germenii (care au circa 300-400mg de magneziu în /100g). Sunt surse bune de magneziu ciocolata, fasolea uscată, pudra de cacao, pudra de roșcove, alunele și soia. Conțin magneziu prunele, bananele (deși foarte lăudate pentru conținutul de magneziu conțin doar 35 mg/100g. O sursă bună de magneziu o reprezintă și apele minerale îmbuteliate.

Deficitul de magneziu se manifestă prin crampe musculare, hiper-emotivitate și senzație de lipsă de aer, furnicături (parestezii) și amorțeli ale mâinilor și picioarelor, fragilitatea unghiilor, diferite reacții alergice, carii dentare, insomnii rebele. Alcoolul, cafeaua, ceaiul și unele alimente care blochează absorbția magneziului.

Cura heliomarină este o cale excelentă pentru a recupera carențele de magneziu, pentru că apa de mare este o sursă perfectă de magneziu, iar pielea este permeabilă și poate absorbi acest mineral valoros. Sarea de baie sau alte soluții sănătoase pentru baie conțin și magneziu, tocmai pentru efectele lui relaxante și pentru capacitatea acestuia de a penetra pielea.

O alternativă este uleiul de magneziu, pe care îl poți prepara în casă. Soluția se poate pulveriza pe mâini și picioare, dar și pe pielea de pe abdomen. Soluția poate fi lasată pe piele sau poate fi aplicată înainte de duș cu 20-30 de minute.

Cum prepari ulei de magneziu?

Combini apă distilată cu clorură de magneziu. Aceasta din urmă se găsește în farmacii sau în magazinele naturiste. Proporția este: 100 mililitri de apa distilată, 100 grame de clorură de magneziu. Soluția se prepară la cald. Toarnă apa distilată clocotită peste clorura de magneziu. Amestecă până la dizolvarea completă. Soluția pare uleioasă, dar nu pătează și nu lasă urme grase pe piele. Soluția se păstrează în sticla cu pulverizator, la temperatura camerei timp de cel puțin șase luni, recomandă wellnessmama.com.

Folosește ulei de magneziu pentru copii sau în perioada în care ești însărcinată sau alăptezi, numai cu sfatul prealabil al medicului.

Este posibil ca la aplicarea pe piele a acestui ulei de magneziu să ai o usoară senzație de ciupitură, sau o ușoară iritație locală. Reacția este normală și trece rapid. Pentru siguranță, testează produsul înainte și dacă senzația pe piele este neplăcută diluează cu încă 100 de mililitri de apă distilată uleiul de magneziu. În acest ulei de magneziu, poți adăuga uleiuri esențiale aromate. Alege doar uleiuri pure, din categoria celor pe care le suporți și care nu-ți provoacă alergii.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa