ADHD la adulți. Cum se manifestă și cum se tratează

TOTUL DESPRE MAME
adhd la adulți femeie care cască
Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie este mai cunoscută mai ales în cazul copiilor, dar există și ADHD la adulți.
adhd la adulți femeie care cască
Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie este mai cunoscută mai ales în cazul copiilor, dar există și ADHD la adulți.

Știai că există și ADHD la adulți?

Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie este mai cunoscută în cazul copiilor, dar asta nu înseamnă că nu apare de multe ori şi la persoane mature (ADHD la adulți). Simptomele sunt iritabilitatea şi aparenta depresie, iar cei care se confruntă cu această tulburare sunt nemotivaţi şi ursuzi.

Potrivit specialiştilor, o treime dintre cazurile de ADHD din copilărie nu se tratează, din păcate, nici după adolescenţă. Totodată, deficitul de atenţie afectează în prima parte a vieţii mai mult băieţii, dar la maturitate tulburarea rămâne activă mai mult timp în cazul femeilor.

Similar cu situaţia depresiei şi a altor afecţiuni mentale, ADHD se poate transmite genetic, iar pe lista celor mai frecvente simptome se numără dificultatea realizării unor calcule aritmetice simple, greşeli de ortografie, neatenţia la volan, înţelegerea greşită a unor texte citite, distragerea atenţiei în timpul unei conversaţii, lapsus constant, comportament impulsiv, lipsa răbdării, incapacitatea de finalizare a unui proiect, tergiversarea lucrurilor, hiperactivitate.

ADHD la adulți este adesea confundat cu depresia

Trebuie să reţineţi că ADHD nu apare direct la maturitate, ci persoanele care acuză semne ale deficitului de atenţie cu siguranţă au această tulburare încă din copilărie. De aceea, simptomele trebuie să fie cronice, nu doar să apară din când în când. Un exemplu concret de ADHD la adulți este diagnosticat atunci când gândirea incoerentă afectează mai multe aspecte ale vieţii cuiva – familie, serviciu etc.

ADHD la adulți. Sfaturi practice pentru a ţine piept acestei tulburări

În anumite cazuri, medicul de specialitate poate recomanda o variantă medicamentoasă pentru a trece mai uşor peste ADHD. Există, totodată, şi alte strategii pe care le poţi pune în acţiune chiar şi acasă. Ca să ţii minte obligaţiile cotidiene, poţi încerca următoarele sugestii:

1. Să ai în preajma un calendar cu spaţii pentru notiţe;

2. Să ai aproape un calculator de buzunar sau dacă nu, foloseşte-l pe cel de la telefon;

3. Să faci un avizier pe care să prinzi bileţele de tip post-it cu ce ai de făcut în ziua respectivă;

4. Să ai în geantă o agendă datată, în care să-ţi notezi evidenţa întâlnirilor sau a programărilor.

Subliniem faptul că persoanele care suferă de ADHD trebuie să recunoască şi să discute cât se poate de deschis despre afecţiune. Evită orice problemă emoţională generată de incapacitatea de a asculta cum se cuvine pe cineva şi înţelege şi comunică faptul că este vorba de un simptom al tulburării, nu de nepăsare sau de egoism.
Pe de altă parte, studiile au evidenţiat faptul că alimentaţia are şi ea un cuvânt greu de spus în această situaţie. În cazul copiilor care consumă mai multe proteine s-a constatat că rezultatele testelor de atenţie au fost mai bune. Aceştia, comparativ cu cei care au consumat mai mulţi carbohidraţi, au fost mai puţin agitaţi fizic. Un rol în în evoluţia tulburării îl joacă şi deficitul de acizi graşi esenţiali, iar de aceea este necesar să se consume alimente care conţin Omega-3.

Daniela Mihalcea/andreearaicu.ro

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa