Despre aditivii alimentari, cu dr. Anda Avramescu la „Atelierele cu mămici”

Raluca Dumitrică
aditivii-alimentari-totul-despre-mame

În prag de sărbătoare am aflat de la dr. Anda Avramescu cum putem evita aditivii alimentari și ingredientele nocive din mâncare

Ultima ediţie a acestui an a „Atelierelor cu mămici” a adus în faţa părinţilor prezenţi la Connect Hub din capitală extrem de multă informaţie utilă despre aditivii alimentari și despre ingredientele nocive din aceştia, de care trebuie să ne ferim. Cea care le-a explicat tuturor în detaliu lucruri mai puţin ştiute despre produsele alimentare pe care le cumpărăm cu toţii din magazine, trasând, totodată, coordonatele unui ghid de citire a etichetelor alimentare, a fost Dr. Anda Avramescu, medic specializat în diabet, nutriţie şi boli metabolice în cadrul Reţelei Private de Sănătate Regina Maria şi consilier de nutriţie cu o vastă experienţă profesională.

Totul pleacă de la ce, cum şi cât

Principiile alimentației sănătoase (ce mănânc, cât mănânc, cum mănânc, de câte ori mănânc, şi cum prepar) au fost prezentate la începutul serii, invitata evenimentului vorbind despre fiecare în parte, pe larg. Pentru clarificare, dr. Anda Avramescu a prezentat o imagine a farfuriei sănătoase, pe care o putem pune cu toţii în practică, acasă. Şi tot ca să ne uşureze misiunea, mai ales când avem copii mici, invitata serii ne-a spus şi care este necesarul de macronutrienţi la copii (55% carbohidraţi, 31% lipide, 14% proteine), dar şi care este cantitatea maximă de sare pe care ar trebui să o consumăm zilnic, 5 grame, şi cea maximă de zahăr, 45 de grame. Foarte important de reţinut a fost şi că un aliment care are mai mult de 15 grame la 100 de grame de produs este inclus în categoria produselor cu exces de zahăr în conţinut, aşadar pe lista produselor de evitat.

Cele mai bune informaţii ca să facem cele mai bune alegeri

Pe parcursul prezentării, dr. Anda Avramescu a evidenţiat şi tipurile de grăsimi şi avantajele lor, accentuând faptul că, din păcate, părinţii uită adesea de acele grăsimi nesănătoase şi cumpără produse care le conțin din plin. Doamna doctor a revenit la etalarea nocivităţii zahărului, oferind alternative -cereale integrale, fructe, magiun, vanilie, fructe uscate, fresh, dulce raw –  şi prezentând un tabel detaliat şi uşor de înţeles pe baza căruia părinţii să poată concepe mai usor meniul pentru cei mici.

O atenţie suplimentară a fost acordată etichetei produsului și modului său de citire si de interpretare. Specialistul a prezentat în amănunt aditivii alimentari şi caracteristicile lor, luându-i pe fiecare în parte şi discutând în amănunt despre ei. Nu au fost uitați coloranții periculoşi, dar nici cei care trebuie consumaţi mai rar sau conservanţii care ar trebui evitaţi pe cât posibil, adică acele E-uri nesănătoase de care ar trebui să ne ferim cu toţii.

Sfaturi pentru o familie sănătoasă

Printre cele mai importante sfaturi primite la finalul evenimentului de la dr. Anda Avramescu  s-au mai numărat: citirea etichetei produselor ambalate şi evitarea produselor cu exces de sare, zahăr, grasimi trans şi aditivi periculoşi; alegerea produselor naturale, fără coloranţi artificiali şi potenţiatori de gust sau de aromă, pentru că ce e natural nu creează dependenţă şi nici nu provoacă reacţii adverse; părinţii să gătească cu dragoste şi să implice copiii în pregătirea mesei; familia să mănânce la masă, într-o atmosferă relaxantă şi toată lumea să mestece lent pentru a controla porţia; copiii să fie antrenaţi în activităţi fizice în aer liber şi să li se diminueze activităţile sedentare (TV, calculator, tabletă).

Evenimentul nu ar fi fost posibil fără Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, care a susţinut această ediţie a „Atelierelor cu mămici”.

Copilaşii care au venit cu părinţii lor la ateliere şi-au pus imaginaţia şi meticulozitatea în funcţiune cu ajutorul echipei Smart Education, care i-a ghidat în crearea celor mai simpatice şi colorate figurine de Crăciun.

Foto: Bogdan Dincă

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa