Cum să faci faţă fără mari eforturi perioadelor solicitante

Alexandra Constantin
cum să faci față oboselii

    Se ştie că atunci când se acumulează prea multă oboseală suntem şi mai vulnerabili în faţa diferitelor probleme de sănătate. Vestea bună este că poţi să ţii bolile de distanţă dacă respecţi câteva reguli simple şi uşor de pus în practică. Învață să faci față perioadelor solicitante din viața ta.

    Chiar dacă ai mai mult de muncă la serviciu şi rămâi peste program sau ai devenit de curând mămică şi ai rămas în urmă cu somnul, starea de oboseală ce se acumulează nu numai că ajunge să-ţi afecteze activităţile zilnice, ci şi starea de sănătate. Acest lucru a fost dovedit şi de mai multe studii care au fost publicate în Jurnalul Medical ,,JAMA Internal Medicine”. Potrivit cercetărilor, persoanele care dorm puţin pe timpul nopţii sunt mult mai predispuse răcelilor, dar şi altor probleme de sănătate. Din fericire chiar şi în astfel de situaţii există soluţii care să-ţi vină în ajutor, cum sunt şi trucurile avizate de medici, arată www.thestir.cafemom.com.

    Nu ezita să iei probiotice

    ,,Administrarea de probiotice ajută la stimularea sistemului imunitar, cu atât mai mult în cazul femeilor care se confruntă cu oboseală sau stres, situaţie des întâlnită la proaspetele mămici. În timp sezonului rece, alimentele procesate şi toxinele din mediul înconjurător pot da peste cap echilibrul intestinal, fapt ce poate duce la creşterea numărului de bacterii rele. Probioticele ajută la refacerea florei intestinale prin înmulţirea bacteriilor bune”, explică farmacista Susan Sloane. Specialiştii recomandă administrarea de suplimente care conţin atât probiotice, cât şi prebiotice. Acestea aduc beneficii florei intestinale şi au rolul de a preveni apariţia diverselor afecţiuni digestive.

    Mănâncă mai multe legume verzi

    Bogate în vitamine şi minerale, legumele verzi sunt de ajutor mai ales atunci când starea de oboseală persistă. Include în dieta zilnică broccoli, fasolea verde, spanacul, salata verde şi varza şi vei beneficia de nutrimenţii necesari pentru a face faţă mai uşor perioadelor de stres şi de epuizare fizică şi psihică. Acestea pot fi consumate în diferite combinaţii alimentare, dar şi sub formă de smoothie.

    Renunţă treptat la zahărul din alimentaţie

    Deşi alimentele bogate în zaharuri dau energie pentru o perioadă scurtă de timp, consumate frecvent ele cresc riscul de apariţie a mai multor afecţiuni. De aceea este mai bine ca în perioadele de oboseală să eviţi pe cât posibil produsele care conţin zahăr. Specialiştii în nutriţie spun că o cantitate mai mare de zahăr inclusă în dietă poate inhiba fagocitoza, proces prin care virusurile şi bacteriile sunt distruse de celulele albe din sânge.

    Vitaminele C şi D, de ajutor

    Se ştie că vitamina C este un aliat de încredere în lupta împotriva răcelii şi a gripei. Suplimentele şi alimentele care o conţin nu numai ajută la prevenirea bolilor des întâlnite pe perioada sezonului rece, ci pot şi să reducă durata acestora. Unul dintre motivele pentru care iarna răcim mai uşor este şi faptul că expunerea la soare (sursă de vitamina D) nu mai este posibilă ca pe timpul celorlalte anotimpuri. De aceea, specialiştii recomandă suplimentele care conţin vitamina D, cu atât mai mult persoanelor care au carenţă.

    Fă mişcare cât de des poţi

    Exerciţiile fizice, chiar şi cele uşoare, sunt ultimul lucru care crezi că te poate ajuta atunci când ai rămas în urmă cu somnul. Nimic mai greşit. Plimbările scurte, dar şi orice formă de mişcare ajută la stimularea endorfinelor (cunoscute şi sub denumirea de hormonul fericirii), respectiv la îmbunătăţirea stării de spirit. Mai mult, studiile recente au arătat că activitatea fizică are rolul de a ne proteja de răceală sau gripă.

    Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa