Pokemon GO a înnebunit pe toată lumea. Este prezent peste tot și te face curios să-l încerci. Iată care sunt explicațiile științifice pentru popularitatea lui.
Nu sunt o mare fană a jocurilor video, dar trebuie să recunosc că Pokemon GO mi-a atras atenția. Toată lumea vorbește despre el, iar faptul că pornești la o vânătoare cât de cât „reală”, nu în fața calculatorului, te face să vrei să-l încerci.
Amanda Phingbodhipakkiya, specialist în neuroștiință, a oferit, pentru TED-Ed Blog, patru argumente științifice pentru care jocul Pokemon GO i-a atras pe toți în lumea lui.
Pokemon GO: Realitatea augmentată face ca jocul să fie despre tine
Oamenii sunt, cu toții, niște narcisiști. Studiile au arătat că acordăm mai multă atenție lucrurilor care sunt legate de persoana noastră. Iar atunci când vorbim despre noi, în creier este activat circuitul dopaminei și, în consecință, ne simțim bine. Așa că dându-i controlul complet jucătorului, jocul devine despre el însuși.
E adevărat că și în cazul altor jocuri avem control asupra personajelor și acțiunilor, dar la Pokemon GO este vorba despre realitate augmentată. Poți prinde un Pokemon când ești în parc, acasă, la birou, ziua sau noaptea. Trebuie doar să ai un telefon în mână. Te simți bine de fiecare dată când intri în joc pentru că tu ai deții controlul. Ești stăpânul unei lumi virtuale, așezată deasupra realității în care trăiești. Aceste realizări pe care le obții se reflectă direct asupra imaginii de sine, ceea ce te face să revii pentru mai mult și mai mult.
Pokemon GO: Jocul are mereu un alt peisaj. Noutatea este element-cheie
Creierele noastre iubesc noutatea. Același circuit al dopaminei, care este activat atunci când vorbim despre noi înșine, intră în joc și atunci când trecem prin experiențe noi. Această activare ne determină să vrem să repetăm ceea ce am făcut pentru a obține noi recompense. Iar în cazul lui Pokemon GO, scenariul se schimbă de fiecare dată. Te duce către noi locuri unde poți găsi un Pokemon.
Pokemon GO: Impactul emoțional te face să rămâi atașat de joc
Cercetătorii au arătat că acțiunile pe care le facem, virtuale sau nu, activează aceleași căi neuronale ca și cum le-am trăi pe viu. Premiile virtuale sunt percepute la fel de către creier precum premiile reale. Iar Pokemon GO ia indicii din lumea înconjurătoare și le duce în lumea virtuală pentru a-i mări impactul. Punerea emoțiilor în joc fac ca asocierea cu el să fie una pozitivă și să te mențină atașat.
Pokemon GO: Jocul promovează conexiunile sociale
Nevoile sociale au o mare influență în comportamentul nostru. Ținem cont de ceea ce fac cei din jur, așa că dacă toți joacă Pokemon Go, vom fi încurajați să facem la fel. Potrivit unor studii, mai mult de 90% dintre americanii cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani au auzit de acest joc. Mobilitatea lui este dată de realitatea augmentată care le permite jucătorilor să colaboreze local și virtual. Dacă vezi pe cineva că a prins un Pokemon chiar în fața ta, atunci are loc o conexiune instantă, te face să simți că faci parte dintr-o comunitate mare.
Voi v-ați jucat Pokemon GO? Ați reușit să-i faceți și pe cei din jurul vostru să-l încerce? Acum, că ați citit articolul, simțiți pe pielea voastră și înțelegeți mai bine această atașare de joc? Așteptăm comentariile voastre și impresiile pe care vi le-a lăsat jocul momentului.
Dacă ți s-a părut util acest articol despre filme și sport, dă LIKE paginii noastre de Facebook. Acolo găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante!