Remedii împotriva depresiei. 5 pași ca să o elimini din viața ta

Raluca Dumitrică
remedii împotriva depresiei femeie care doarme
Dacă îţi revizuieşti atitudinea vizavi de stilul de viaţă, starea de spirit ţi se va îmbunătăţi major. Iata niște remedii împotriva depresiei!
remedii împotriva depresiei somn
Dacă îţi revizuieşti atitudinea vizavi de stilul de viaţă, starea de spirit ţi se va îmbunătăţi major. Iata niște remedii împotriva depresiei!

Remedii împotriva depresiei. Nu este de necombătut!

Când simţi că depresia îţi da târcoale, nu te lăsa pradă ei! Dacă  îţi revizuieşti atitudinea vizavi de stilul de viaţă, starea de spirit ţi se va îmbunătăţi major. Iată nişte remedii împotriva depresiei pe care le poţi pune şi tu în aplicare cu uşurinţă, astfel încât depresia să nu pună stăpânire pe tine!

Remedii împotriva depresiei – Mai mult somn

Ştim că este aproape imposibil să îi spui unei mame să doarmă mai mult, dar somnul face adevărate minuni în combaterea depresiei. Cercetătorii spun că persoanele care au dereglări în ritmul circadian (cunoscut că şi ceasul biologic, care ne ajută să avem un program de somn şi de trezire) sunt mai predispuse să dezvolte depresii. Ca să-ţi îmbunătăţeşti orarul de somn, este important să soliciţi ajutorul partenerului, care poate culcă el copiii, să stingi televizorul şi să renunţi la orice altă metodă de distracţie gen telefon sau tabletă şi, o perioadă de timp mai lungă, să mergi o la culcare la aceeaşi oră zilnic.

Remedii împotriva depresiei – Fă sport!

Sportul nu este bun numai pentru sănătatea generală, ci şi pentru că îmbunătăţeşte starea de spirit! Un studiu întreprins în 2013 a relevat că pacienţii cu depresie, care făceau doar 15 minute de mişcare pe bicicletă fixă, şi-au redus semnificativ simptomele de depresie şi nivelul de cortizol, respectiv hormonul stresului.
Dacă te îngrijorează că nu ai timp să faci sport, vestea bună este că nu trebuie să faci un efort prea mare ca să te bucuri de beneficii. Mersul pe jos, zilnic, timp de 30 de minute, alergatul după copii în parc şi micile drumuri pe care le poţi face fără maşină, ci pe jos, te ajută să lupţi cu depresia.

Remedii împotriva depresiei – Ai grijă la zahărul din sânge

În perioadele „negre” atracția pentru dulciuri crește. Din păcate, satisfacţia este de moment, iar depresia poate să contraatace şi mai puternic. Ceea ce ar trebui tu să faci este să limitezi consumul de zahăr când te simţi tristă şi stresată. Echilibrararea nivelului de zahăr din sânge se face prin obiceiuri alimentare sănătoase, precum mese regulate care să conţină cel puţin o sursă de proteină.

Remedii împotriva depresiei – Consumă grăsimi sănătoase

S-a demonstrat ştiinţific că un consum ridicat de acizi graşi omega 3 reduce simptomele depresiei şi anxietăţii. De aceea, încearcă să mănânci mai mult peşte: somon, păstrăv şi sardine sau uleiuri de peşte. Dacă eşti vegetariană, alege seminţe de in şi nuci, care te ajută şi ele în combaterea depresiei. Evita categoric inhibitorii conversiei acizilor graşi esenţiali: alcoolul, grăsimile săturate şi trans, fumatul, cofeina şi excesul de vitamina A.

Remedii împotriva depresiei – Găseşte-ţi pasiunea

Starea de spirit se poate recăpăta şi dacă îţi găseşti un scop în viaţă! Copiii pot fi acest scop în viaţă, dar uneori este bine să ieşi din rutina de mamă şi să faci şi tu nişte lucruri care îţi plac. Poţi să te implici şi în domenii noi şi să fii cât mai conectată la lumea exterioară ca să laşi gândurile negative să pună stăpânire pe tine.
Specialiştii ne recomandă cu căldură să facem ceva ce ştii că îţi făcea odinioară plăcere. Vei descoperi cu trecerea timpului că, odată cu reluarea activităţilor preferate, îţi vei recâştiga plăcerea pierdută.

Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

Te-ar mai putea interesa