Aplicația MyEnel, pentru părinți zăpăciți și grăbiți
De când mă știu am fost o conștiincioasă. (Mai puțin la școală, dar asta e alta poveste.) Am fost mereu prima la coadă la întreținere, prima la lumină, prima la plătit factura de internet și, desigur, prima la bancă. Mă credeți că îmi făcea plăcere să știu că n-am nicio datorie?
Așa se face că, imediat ce m-am mutat cu soțul meu, am preluat plata facturilor de parcă ar fi fost un cadou, nu o îndatorire, iar datul banilor era pentru mine mereu un motiv de sărbătoare, spre mirarea și îngrijorarea partenerului meu de viață. Desigur, după venirea copilului am rămas tot eu cea cu sarcina de a plăti lunar facturile: ieșirile în parc cu bebelușul erau punctate de drumuri lunare la bănci și la întreținere.
„Dacă și voi v-ați dus cu un copil energic, măcar o dată în viață, să plătiți vreo taxă sau vreo factură, știți despre ce vorbesc.”
Așadar, totul decurgea „firesc” în familia noastră: soțul aducea banii, eu mă duceam să-i vărs în conturile celor care ne furnizau resurse fără de care nu prea se poate locui la bloc. Asta până când bebelușul care dormea mereu când mergeam să plătesc facturile a cam crescut și a început să plângă imediat când intram și mă postam la vreun ghișeu. Dacă și voi ați mers cu un copil energic, măcar o dată în viață, să plătiți vreo taxă sau vreo factură știți despre ce vorbesc. Soluția a venit de la soț, mare iubitor de aplicații mobile și de gadgeturi, care și-a instalat aplicația MyEnel pe telefon și a promis că preia el această misiune lunară.
Economii din bugetul familiei? Daaa!
A mers această strategie câteva luni, până într-o lună de septembrie când am primit regularizarea la lumină. Indexul din acea lună era total anapoda față de valorile din lunile precedente. Desigur, o regularizare e o regularizare, dar să fie diferențe de zeci bune de lei? Mă mâncau buricele degetelor să preiau operațiunea facturi de la soț, să-mi instalez eu pe telefon aplicația MyEnel și să mă distrez cu citiri noi, ca apoi să ajung să fac economii din bugetul familiei.
Zis și făcut. După ce mi-am făcut un cont nou, tot pe adresa noastră, am ajuns în meniu și m-am jucat în setări, unde am descoperit mai multe lucruri interesante (asociere de locuri de consum – dacă plătiți facturi pentru mai multe adrese, activarea notificărilor pentru a nu uita să trimitem indexul sau să nu nelijăm data de scadență).
Apoi am navigat în secțiuni, eram curioasă să văd ce facuse soțul meu atâtea luni și de ce erau diferențe de valori de index așa de vizibile. Am intrat în secțiunea evidenţă facturi unde sunt prezentate principalele informaţii privind ultimele 12 facturi emise, un fel de cutia Pandorei pentru mine. Secţiunea oferă şi posibilitatea vizualizării şi listării codului de bare corespunzător facturii dacă se doreşte efectuarea plăţii în numerar.
Apoi m-am uitat în istoric. Ador partea asta! Știu, sună ciudat, dar chiar asta e realitatea: la istoric indexuri sunt prezentate ultimele 12 indexuri facturate. Iar la evidenţă de plăţi am fost curioasă să văd care e situaţia de cont la zi, adică soldul clientului la momentul respectiv, adică cât mai am de plată.
Și am aflat de unde provenea diferența de la regularizare: aveam două facturi neachitate, pesemne că uitasem să plătim cât eram în concediu. Sau pur și simplu am omis o factură, două, fără să ne dăm seama… Ce, vouă nu vi s-a mai întâmplat? Misterul sumei mari fusese rezolvat, eram liniștiți.
Am și un asistent care mă ajută la citirea indexului!
Recunosc, mi-am păstrat această plăcere de a compara lunar consumul (MyEnel ne pune la dispoziție informaţii comparative referitoare la evoluţia consumului de energie electrică pentru un anumit loc de consum) și am încercat să fiu mai atentă la consumul zilnic al familiei noastre.
Și nu v-am spus partea cea mai simpatică: când ies cu Luca pe holul blocului și fac citirea de index, eu zic cu glas tare, el se face că notează în caietul lui imaginar, apoi merg repede în aplicație și fac o înregistrare de index (unde se oferă clienţilor persoane fizice posibilitatea transmiterii indexului pentru un grup de măsură (contor) aferent locului de consum selectat).
E foarte simpatică aplicația MyEnel, e la îndemâna fiecărui părinte grăbit și zăpăcit ca mine, dar și a celor pasionați să-și plătească facturile lunare la timp, tot așa ca mine.
Mai multe detalii despre MyEnel și un tutorial care ne învață să folosim această aplicație găsim aici: https://www.enel.ro/crosweb/reports/manualCasaTa