articol sponsorizat de

#SHARETHECARE Mai mult sprijin pentru mame

Liviana Conțelman
Grija pentru mame. Adela Popescu, mamă a trei copii, psihologul Raluca Anton și Daniel Osmanovici au vorbit, la invitația Philips Avent România, despre modul în care mamele pot fi ajutate.
Grija pentru mame. Adela Popescu, mamă a trei copii, psihologul Raluca Anton și Daniel Osmanovici au vorbit, la invitația Philips Avent România, despre modul în care mamele pot fi ajutate.

Philips Avent, parte a liderului global în tehnologie medicală Royal Philips, a lansat în România, pe 26 iunie inițiativa #SharetheCare, menită să încurajeze familiile, prietenii și comunitățile să ofere mai mult sprijin mamelor. Inițiativa dorește să schimbe mentalitatea conform căreia mamele trebuie să facă totul singure, promovând ideea că prioritatea pentru propria bunăstare este esențială pentru îngrijirea adecvată a copilului.

Demersul Philips Avent a fost lansat în cadrul unui eveniment cu și despre mame, care a adus împreună femei care au copii sau îi așteaptă – organizat sub forma unui „club de sprijin” invitatele au avut ocazia să împărtășească experiențele personale, tonul fiind dat de Adela Popescu, amfitrioana evenimentului. Alături i-au fost psihologul Raluca Anton, doctor în Psihologie specializat în terapia de cuplu, și Daniel Osmanovici. Odată cu evenimentul, a fost făcut public și documentarul realizat de site-ul Totul Despre Mame, dedicat mamelor și realităților cărora trebuie să li se adapteze din momentul în care aduc pe lume un copil.

DOCUMENTAR. „Ora lipsă. Cine are grijă de timpul mamelor?” este o privire în culisele celei mai grele misiuni din lume.

Rezultatele cercetării: mamele și nevoile lor de bază

În cadrul evenimentului a fost lansată public și o cercetare internațională efectuată de OnePoll în numele Philips în noiembrie 2023, în rândul a 12.000 de mame cu copii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani în fiecare din următoarele țări: SUA, Franța, India, Indonezia, Polonia, Turcia, Brazilia, Germania (12.000 de mame respondente). Cercetarea include, de asemenea, întrebări adresate înspre 2.000 de membri ai populației generale (gândite pentru a fi reprezentative la nivel național pe baza vârstei/sexului/regiunii) în fiecare dintre aceleași țări enumerate mai sus (16.000 de respondenți ai populației generale). Cercetarea Philips relevă că două din trei mame (61%) alocă mai puțin de o oră pe zi pentru nevoile lor de bază. În același timp, aproape jumătate dintre mame (44%) simt o presiune imensă de a face totul, iar peste o treime (37%) se îngrijorează foarte mult cu privire la fericirea și bunăstarea lor. Majoritatea mamelor (73%) sunt de părere că bunăstarea lor influențează direct capacitatea de a avea grijă de copii.

Creșterea presiunii sociale asupra mamelor

Cercetarea indică faptul că aproape toate mamele (74%) cred că presiunea și așteptările societății au crescut în ultimul deceniu. De asemenea, majoritatea oamenilor (88%) recunosc că mamele își sacrifică sănătatea și bunăstarea personală pentru a-și îngriji copiii, ceea ce reprezintă un risc major pentru sănătatea lor mentală și fizică, având în vedere că 74% dintre mame resimt mai multă anxietate după ce au copii.

Importanța somnului și sprijinului comunitar

Lipsa somnului este o problemă majoră pentru mame, peste jumătate (51%) afirmând că aceasta este o cauză principală de stres. Aproape un sfert (23%) pierd trei ore sau mai mult de somn în fiecare noapte. Mamele doresc ca partenerii (66%) și bunicii (44%) să se implice mai mult în îngrijirea copiilor. Totuși, unii membri ai familiei și prietenii sunt reticenți, aproximativ o treime (38%) fiind îngrijorați că nu vor putea avea grijă de copii la fel de bine ca mamele.

Evenimentul de lansare #SharetheCare

DIALOG. Adela Popescu, Raluca Anton și Daniel Osmanovici au discutat deschis despre situația mamelor din România, în fața a zeci de invitate.

Philips Avent a organizat evenimentul de lansarea a campaniei pe 26 iunie, la PointHub din București, unde părinți și personalități publice au discutat despre importanța sprijinului pentru mame. Evenimentul a fost moderat de Adela Popescu și a inclus discuții cu Raluca Anton, doctor în psihologie, și Daniel Osmanovici, radio host și tată, pe marginea temelor abordate de inițiativă.

Mesajul Philips Avent și rolul familiilor

Daciana Tulpan, Commercial Leader Philips Personal Health România, a subliniat importanța sprijinului pentru mame: „Mamele sunt nucleul societății noastre și își asumă acest rol 24 de ore din 24. Este vital ca cei din jurul mamelor să intervină proactiv, oricum pot.” Andra Stuparu, Head of Digital Marketing, Philips Personal Health Europa Centrală și de Est, a adăugat: „Inițiativa Philips Avent – Share the Care – este mesajul nostru de încurajare pentru societate de a sprijini mamele.”

Angajamentul Philips Avent

Philips Avent se angajează să sprijine și să încurajeze femeile în călătoria lor parentală, oferind soluții care îmbunătățesc sănătatea și bunăstarea mamelor, bebelușilor și familiilor. Începând cu preconcepția și continuând cu sarcina și perioada postpartum, Philips Avent pune la dispoziție aplicația Sarcină+ și o gamă largă de produse, cum ar fi biberoane, tetine, pompe și monitoare, pentru a asigura un sprijin adecvat în primele luni și ani ai copilului.

Prin inițiativa #SharetheCare, Philips Avent adresează o chemare clară și puternică: „Împarte mai mult grija”, invitând întreaga societate să sprijine mamele și să contribuie la bunăstarea lor generală.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa