Cum a ajuns ciocolata Dubai, în trend pe TikTok, să ne facă să stăm la cozi și să căutăm disperați kataif și pastă de fistic

Cristina Călin, redactor
ciocolata dubai
Ciocolata Dubai are o umplutură de fidea kaitaif și pastă de fistic/ Shutterstock

Știți cum râdeam de bunicile noastre că își comandau tot ce vedeau la Teleshop? Nu cred că suntem departe de ele. Mecanismul e ușor diferit, dar rezultatul este același. Coada de zeci de oameni la o cofetărie care vinde ciocolată Dubai m-a făcut să îmi dau seama că suntem atât de ușor de influențat! Noi, ca adulți! Ce așteptări să avem de la copiii noștri?

Ciocolata care face valuri în întreaga lume are o poveste destul de siropoasă, poate mai dulce decât ea însăși. Sarah Hamouda, ciocolatier care deține Fix Dessert Chocolatier, în Dubai, a avut ideea de a face o ciocolată prin ingredientele căreia să aducă la un loc mai multe culturi. Ea însăși este expat în țara arabă și a simțit nevoia să își arate recunoștința pentru că a fost integrată într-un amestec de culturi.

Dubai este un loc în care s-au îmbinat atât de natural oameni din toate zonele pământului, așa că Sarah a decis să dea naștere unei ciocolate cu ingrediente orientale și europene. După ce a realizat-o, s-a filmat gustând-o și a încărcat postarea pe TikTok. Urmăritorii ei vrut imediat să o încerce și a început nebunia, noua ciocolată virzalizându-se mai mult decât a visat creatoarea ei vreodată.

Ingredientele au dispărut din magazine

Am fost șocată văzând weekend-ul trecut zeci de oameni la coadă în cofetăria dintr-un mall din București. Am decis să o fac singură acasă, de curiozitate, dar nu am reușit să mai găsesc online fidele kataif și nici pastă de fistic. Dacă pe cea din urmă o poți prepara în propria bucătărie, fidele sunt mai greu de făcut, oricât de multe abilități de cofetar amator ai avea. Așa că, dacă îți e tare poftă de o ciocolata al cărei gust doar ți-l imaginezi, nu îți rămâne decât să stai la coadă.

Pentru tot acest fenomen, a fost nevoie doar de un minut în care un ciocolatier a rupt în două o tabletă de ciocolată umplută cu o cremă din cataif și fistic și a gustat din ea. A fost un moment ASMR (autonomous sensory meridian response), după cum am aflat tot de pe TikTok. Acest ASMR descrie o senzație de relaxare și bine, adesea însoțită de furnicături și alte senzații fizice plăcute, care este declanșată de anumiți stimuli auditivi sau vizuali. Practic, zgomotul produs de ciocolata care se rupe, coroborat cu efectul vizual al cremei care curge și cu imaginea femeii care mușcă din ea cu poftă au făcut ca utilizatorii de pe TikTok să urmărească într-un număr foarte mare clipul și să viralizeze conținutul.

Cofetăriile din întreaga lume au refăcut rețeta

La scurt timp, mai multe cofetării din întreaga lume au început să reproducă ciocolata care a ajuns celebră nu doar pe TikTok, ci și pe restul rețelelor sociale. Gospodinele au început să o prepare chiar și acasă, iar mamele s-au grăbit să le satisfacă această curiozitate copiilor. Numai pe TikTok sunt peste 55.000 de clipuri cu #dubaichocolate postate de oameni care au cumpărat ciocolata originală sau care au încercat să o facă la ei acasă.

Copiii o cumpără ca să fie în trend

Fiică-mea a cumpărat-o pentru că toți copiii de la ea din clasă și cei din cercul ei vorbeau despre ea. A stat la coadă cu colegii și a dat 25 de lei pentru câteva pătrățele. Zice că e gustoasă, dar că nu ar mai sta la coadă și a doua oară. Ciocolata Dubai rămâne un exemplu că un simplu videoclip pe internet poate face ca un produs de care probabil n-ar fi auzit mai nimeni în lipsa rețelelor sociale să devină un fenomen. Este aproape îngrijorător cum atâția oameni, adulți și copii, se înghesuie să testeze ceva doar pentru că i se face atâta reclamă pe rețelele sociale. Ca mamă, mă gândesc că în loc de ciocolata Dubai data viitoare poate fi altceva. Sarah de la Fix Dessert Chocolatier Dubai a fost bine intenționată, dar va fi oare la fel și inventatorul următorului produs viral?

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa