Yoga pentru începători. Se poate face și acasă, nu doar la sală!

Raluca Dumitrică
yoga pentru începători femeie în picioare
Pentru cei care vor să se apuce de yoga, dar nu au mult timp la dispoziție, iată câteva exerciții de yoga pentru începători.
    yoga pentru începători femeie în picioare
    Exerciții de yoga pentru începători: 1. Tadasana, postura muntelui

    3 posturi de yoga pentru începători care te ajută să începi cu dreptul această activitate

    Pentru cei care vor să se apuce de yoga, dar li se pare că este o disciplină dificilă, este bine de ştiut că, în realitate, nu este chiar aşa. Totul trebuie făcut treptat, iar debutul este cel mai bine să se facă prin exersarea poziţiilor celor mai uşoare, care ajută în perioada de start, când corpul nu este foarte flexibil! Iată 3 exerciții de yoga pentru începători.

    Testează acasă 3 posturi de yoga pentru începători

    Până să ajungi să te apuci propriu-zis de yoga, trebuie să-ţi creezi un spaţiu cât mai confortabil în propria casă. Cel mai bine ar fi să ai o camera goală, dar, dacă acest lucru nu este posibil, atunci şi o zonă mai liberă din casă te poate ajuta foarte mult.

    Ceea ce nu trebuie să-ţi lipsească, însă, este o salteluţă specială pe care să te aşezi şi care să te împiedice să aluneci.

    Posturi simple de yoga pentru începători cu flexibilitate redusă

    Iată câteva poziţii de yoga pentru începători pe care le poţi testa şi tu chiar la tine acasă. Nu trebuie să uiţi, însă, că siguranţa ta este pe primul plan, şi, de aceea, trebuie să fii foarte atentă la semnalele pe care ţi le transmite corpul în acest sens.

    1. Tadasana – postura muntelui

    Tadasana este o postură de bază care dă startul altor poziţii de yoga şi care este, în acelaşi timp, o bună metodă de a afla cum te poţi focusa pe respiraţie.

    Cum faci: trebuie să stai în picioare, să ai tălpile lipite de sol şi mâinile să fie libere în lateral. Depărtează uşor picioarele, dacă simţi că eşti prea încordată, fără a uită că cel mai important este să distribui toată greutatea corpului în mod egal, pe ambele tălpi.

    După ce ai ajuns în această poziţie, respiră normal şi fii atentă la procesul de inhalare a aerului, dar şi la momentul în care acesta iese din corp.

    yoga pentru începători femeie întinsă pe jos
    Exerciții de yoga pentru începători: 2. Balasana, postura copilului

    2. Balasana – postura copilului

    Această postură este una de odihnă, în care poţi să stai fără grijă câteva minute bune. Este o postură ce poate fi exersată la finalul unei şedinţe de yoga.

    Cum faci: stai în genunchi, cu picioarele lipite, după care aşază-te cu bazinul pe picioare şi depărtează uşor genunchii. Pasul următor este acela de aplecare a abdomenului şi a pieptului în faţă, iar apoi pune-ţi capul pe podea şi întinde mâinile în faţă.

    Foloseşte o pernă în situaţia în care fruntea nu îţi atinge podeaua.

    yoga pentru începători femeie în picioare
    Exerciții de yoga pentru începători: 3. Utkatasana, postura scaunului

    3. Utkatasana – postura scaunului

    Dacă exersezi această postură vei obţine picioare tonifiate. Deoarece necesită rezistenţă destul de mare, dacă eşti începătoare este recomandat să fie alternată cu postura muntelui.

    Cum faci: stai în picioare şi depărtează-le uşor.

    Îndoaie-ţi genunchii în ideea că te aşezi pe un scaun imaginar şi ridică braţele în sus, pe lângă urechi.

    Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa