Câte kilograme se pierd la naștere și ce dietă poți ține pentru a slăbi sănătos

Din articolul nostru vei afla câte kilograme acumulezi în sarcină, câte pierzi la naștere și cum poți scăpa rapid și sănătos de cele rămase în plus!

Cristina Călin, redactor-șef
câte kilograme se pierd la naștere
Află câte kilograme se pierd la naștere și cum poți sclăbi sănătos și rapid.

    Câte kilograme se pierd la naștere? Cum poți slăbi rapid și sănătos după ce ai devenit mamă? Orice femeie își dorește ca după naștere să arate cât mai prezentabil, dar cele mai multe dintre noi ne luptăm cu kilogramele în plus. Uneori poate nu scăpăm de ele niciodată. Este complicat să gestionezi dieta în condițiile în care există un bebeluș care are nevoie de atenția ta tot timpul și cu care trebuie să te adaptezi.

    Totuși, dieta după naștere este foarte importantă nu doar din punct de vedere estetic, ci și al sănătății fizice. Nu căuta o dietă minune care să te scape de kilograme în câteva săptămâni. Nu este o metodă sănătoasă în nicio etapă a vieții, mai cu seamă după naștere când cel mai probabil și alăptăzi. Scăderea în greutate se face cu răbdare și în timp.

    În mod normal o femeie trebuie să acumuleze între 11,5 și 16 kilograme în timpul sarcinii. Aici sunt incluse bebelușul, placenta, lichidul amniotic, sânii măriți, catitatea de sânge în plus, mărirea uterului și rezervele de grăsime pe care le face organismul. Aceasta din urmă este o armă pe care o are corpul tău pentru a te ajuta să naști mai ușor și să alăptezi.

    Dacă ai pus mai multe kilograme în timpul sarcinii nu trebuie să îți faci prea multe procese de conștiință. Mai mult de jumătate dintre femei sunt în această situație. Nu este situația ideală, dar o poți rezolva cu o dietă după naștere.

    Iată câteva sfaturi de care să ții cont pentru a urma o dietă după naștere.

    Câte kilograme se pierd la naștere

    Creșterea în greutate trebuie să fie progresivă și constantă, deoarece astfel asiguri condiții optime pentru dezvoltarea normală a sarcinii. În primul trimestru creșterea în greutate ar trebui să fie nesemnificativă, iar începând cu al doilea trimestru, vei crește cu cel mult jumătate de kilogram pe săptămână până la sfârșitul celor 40 de săptămâni.

    În condiții normale, kilogramele în plus se vor distribui astfel la sfârșitul sarcinii:

    • Copilul: 3,2 kg – 3,4 kg
    • Placenta: 560 g – 650 g
    • Lichidul amniotic: 900 g – 1 kg
    • Uterul: 900 g – 1 kg
    • Sânii: 680 g – 1 kg
    • Creştere a volumului sanguin: 1,7 Kg
    • Rezerve de proteine şi grăsimi: 1,8 kg
    • Fluide: 1,7 kg

    Tot conform specialiștilor, situația variază de la o femeie la alta, în funcție și de greutatea pe care aceasta a avut-o înainte de sarcină. Femeile supraponderale ar trebui să acumuleze mai puține kilograme, în timp ce acelora foarte slabe, le este permis puțin mai mult. Iată cum arată un tabel al kilogramelor în plus permise în timpul sarcinii în funcție de indicele de masă corporală:

    GreutateIndice de masă corporalăCreştere în greutate
    NormalăÎntre 18,5 şi 25Între 11,4 şi 16 kg
    Sub normalMai mic de 18,5Între 12,5 şi 18 kg
    Peste normalÎntre 25 şi 30Între 7 şi 11,5 kg
    ObezitatePeste 307 kg
    • Din toate aceste kilograme acumulate în timpul sarcinii, la naștere vei pierde între 4,5 și 5,5 kg și includem aici greutatea copilului, a placentei și lichidul amniotic.
    • În prima săptămână după ce ai devenit mamă vei elimina cantitatea de lichide pe care ai reținut-o în organism în timpul sarcinii, iar depozitelle de grăsime vor dispărea în timp cu dietă adecvată și sport.
    • 0,5-0,8 kg pe săptămână poți slăbi în următoarele luni și încearcă să ai un regim de viață sănătos până ajungi la greutatea pe care o aveai înainte să rămâi însărcinată.

    În ciuda pozelor pe care le vezi pe rețelele de socializare cu celebrități care ies din maternitate ca după un concurs de fitness la care au câștigat, adevărul este că pierderea kilogramelor durează. Un studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății arată că în general femeile pierd 4,7 kilograme între 2 săptămâni și 2 ani după ce au născut. Aceasta este și așteptarea realistă pe care trebuie să o ai, depinzând, evident, de câte kilograme ai acumulat în timpul sarcinii. Cu cât ai un stil de viață mai sănătos cu atât vei avea rezultate mai bune.

    Nu ține diete restrictive

    După naștere, corpul tău are nevoie de o alimentație echilibrată pentru a se reface. De asemenea, dacă alăptezi ai nevoie de un aport caloric mai mare decât de obicei. Dacă te vei înfometa, te vei simți foarte obosită și de aici vor apărea o mulțime de alte probleme.

    Alăptarea te ajută să slăbești!

    Alăptatul are o mulțime de beneficii, atât pentru mamă, cât și pentru bebeluș. În primul rând, așa cum spune și Organizația Mondială a Sănătății, în primele 6 luni de viață laptele matern asigură toți nutrienții de care are nevoie un bebeluș pentru a se dezolva bine. De asemenea, anticorpii îl ajută pe cel mic să lupte cu bacteriile și virusurile. Studiile arată că bebelușii alăptați au un risc mai scăzut de a avea afecțiuni ale căilor respiratorii, boli de piele, obezitate, leucemie, diabet.

    Pentru mamă alăptatul este bun pentru că o ajută ca uterul să revină la mărimea normală într-un timp mai scurt. Mai mult, studiile arată că o mamă care alăptează va pierde cu 1,68 kg mai multe decât o alta care alege să-și hrănească copilul cu lapte formula. O altă cercetare, realizată în Danemarca, a arătat că femeile care alăptează ajung la greutatea de dinainte de a rămâne însărcinate la 6 luni după ce au născut.

    Oricum, în primele 3 luni nu vei vedea diferențe considerabile atunci când te urci pe cântar. S-ar putea chiar să mai pui pe tine câteva sute de grame. Totuși, nu îți pierde răbdarea! Vei vedea rezultatele atunci când bebe va împlini 4 luni.

    • COMANDĂ AICI Ghidul pentru alăptare – Jack Newman este o carte complexă care dezbate o multitudine de probleme și situații care apar în perioada alăptării, și vine cu soluții reale, susținute prin date concrete, date științifice și exemple din viața a sute de mămici. Cartea este un ghid excelent atât pentru părinții la început de drum cât și pentru specialiștii în alăptare.
    Ghidul pentru alăptare al doctorului Jack Newman

    10 Sfaturi utile pentru a slăbi rapid și sănătos

    Numără caloriile

    Număratul caloriilor te poate ajuta să îți organizezi mai bine mesele, dar și să te asiguri că ai un aport corect de energie care să te ajute să faci față provocărilor post-partum. Poți să ții un jurnal alimentar (scris sau folosind o aplicație pe telefon) sau, pur și simplu, poți să faci fotografii de fiecare dată câd mănânci câte ceva.

    Regim după naștere. Alege alimentele bogate în fibre

    Fibrele din alimente te vor ajuta să ajungi la senzația de sațietate mult mai repede și pentru o perioadă mai lungă de timp. Digestia se va îmbunătăți și în felul acesta vei scăpa și de una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă femeile după naștere: constipația. Introdu în alimentația ta tărâțe de porumb, grâu, orez sau ovăz, ciocolată neagră, semințe de susan, nuci (pecan, fistic, migdale), fasole, semințe de floarea soarelui, conopidă, broccoli, fructe.

    Consumă proteine de calitate

    Proteinele de calitate pot întări imunitatea, scad apetitul și, implicit, și aportul caloric. Studiile arată că organismul va consuma mult mai multă energie să digere proteinele, ceea ce înseamnă că va arde mai multe calorii. De asemenea, consumul de proteine inhibă hormonul foamei. Include în alimentația ta ouă, carne slabă, nuci și semințe.

    Fă-ți rezerve de gustări sănătoase

    Ar trebui să ai în casă doar alimente pe care știi că ai voie să le consumi. Dulapul și frigiderul tău ar trebui să conțină legume, nuci, fructe, iaurt pe care să le consumi atunci când simți că îți este foame și ai avea nevoie de o gustare.

    Evită zahărul

    Consumul de zahăr este responsabil nu doar pentru acumularea de kilograme, ci și pentru diabet, boli de inimă și anumite tipuri de cancere. Zahărul nu se găsește doar în produse de cofetărie sau în sucuri, ci și în mezeluri, produse de patiserie, conserve, pâine. Citește cu atenție eticheta pentru a nu cădea în capcană.

    Evită alimentele foarte procesate

    Alimentele procesate sunt bogate în zaharuri, grăsimi nesănătoase, sare și au foarte multe calorii. Efortul tău de a slăbi va fi în zadar dacă alegi să consumi astfel de produse. Evită chipsurile, dulciurile, mezelurile, snacks-urile. Poți consuma în schimb fructe și legume proaspete.

    Nu consuma alcool

    Chiar dacă studiile arată că un pahar de vin roșu pe zi are efecte benefice asupra sănătății nu trebuie să uiți că alcoolul are și el calorii. De cele mai multe ori este responsabil de grăsimea din jurul abdomenului.

    În cazul în care alăptezi, alcoolul este total interzis pentru că poate trece în lapte și apoi în organismul bebelușului.

    exerciții ușoare

    Plimbările mai lungi, joggingul, alergarea sau mersul pe bicicletă te pot ajuta să arzi calorii fără prea multe bătăi de cap. De asemenea, și sănătatea ta va avea de câștigat. Vei reduce riscul de diabet și de a face diverse tipuri de cancer.

    Bea suficientă apă

    Consumul de apă este esențial pentru ca dieta după naștere să reușească. Studiile arată că o persoană care bea un litru de apă pe zi sau mai mult va slăbi cu 2 kilograme mai mult într-un an decât o persoană care nu se hidratează consistent. În plus, dacă bei 500 ml de apă corpul va arde cu 24-30% mai multe calorii în următoarea oră.

    Pentru femeile care alăptează consumul de apă este cu atât mai important cu cât au nevoie să înlocuiască fluidele pierdute prin producția de lapte.

    Dormi suficient

    Lipsa somnului are efecte negative asupra greutății. După naștere acest lucru poate fi o adevărată provocare, însă încearcă să dormi atunci când doarme bebelușul și să te odihnești ori de câte ori ai ocazia. Poți cere ajutor tatălui, familiei, prietenilor pentru ca tu să îți poți trage sufletul.

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa