10 sfaturi pentru a scăpa de burtă după naștere

Ramona Dinescu

A scăpa de burtă după naștere este probabil una dintre cele mai mari provocări legate de corpul tău. Oricât ai slăbi, din păcate, o mică burtică tot mai rămâne, asta în cel mai fericit caz.

După naștere, uterul are nevoie de aproximativ un an pentru a reveni la forma sa inițială, de dinainte de sarcină, susține Dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică ginecologie. Doar cu dietă alimentară va fi greu să-ți redobândești silueta de dinainte de sarcină. Iată câteva sfaturi utile pentru a scăpa de burtă, conform specialiștilor de la healthywomen.org.

Pentru a scăpa de burtă, acordă-ți un timp de respiro!

mirosuri

 

E nevoie de timp, așa cum spuneam. Chiar dacă vedetele de la Hollywood par să slăbească într-o săptămână, în realitate nu se întâmplă chiar așa de repede. Corpul tău a trecut prin schimbări masive în ultimele nouă luni. Așa că setează-ți realist așteptările și cu răbdare și perseverență, vei reuși.

Îți recomandăm și ”Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient. Mindfulness la masă”, cartea care să vă arate cum puteți slăbi sănătos și ușor. În plus, vă învață ce să faceți pentru ca rezultatele să se mențină. Detalii AICI.

Pentru a scăpa de burtă după naștere, alăptează!

alaptarea unui nou-nascut

Nu este un mit acela conform căruia alăptatul te ajută să slăbești. Pe lângă faptul că este extrem de sănătos pentru copil, te ajută să arzi aproximativ 500 de calorii pe zi.

Pentru a scăpa de burtă după naștere, fă mișcare!

La controlul ginecologic ce are loc la șase săptămâni după naștere, cere sfatul medicului și întreabă dacă este bine să începi un program de exerciții fizice. Iar atunci când este vremea să începi să faci mișcare, începi cu pași mici, o plimbare mai lungă, plimbatul căruciorului în ritm alert, o scurtă alergare în cartier sau o clasă de yoga sau aerobic pentru începători. Încearcă să faci cel puțin 30 de minute de sport, de minimum 3 ori pe săptămână.

Pentru a scăpa de burtă, mănâncă des și puțin

alimente interzise când alăptezi

Dacă aștepți până ce ți se face foarte foame, ai toate șansele să consumi foarte multe calorii. Evită să mănânci peste măsură pentru a-ți păstra rata metabolismului în echilibru prin consumul a cinci mese pe zi.

Îți recomandăm și ”Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient. Mindfulness la masă”, cartea care să vă arate cum puteți slăbi sănătos și ușor. În plus, vă învață ce să faceți pentru ca rezultatele să se mențină. Detalii AICI.

Pentru a scăpa de burtă alege inteligent gustările

gustare cu oua fierte tari

Înlocuiește gustările pe bază de zahăr cu fructe pentru a-ți satisface pofta de dulce. Trebuie să ai mereu în casă, spălate și tăiate, fructe și legume pe care să le mănânci atunci când ți se face foame. Încearcă struguri sau mere congelate cu unt de arahide ca o alternativă. Încarcă-ți cămara cu alimente bogate în fibre și sărace în grăsimi și aruncă toate chips-urile și înghețata din casă. Dacă nu există, nu o vei mânca.

Gândește în perspectivă!

gustări pentru școală caserolă cu mâncare
Cea mai răspândită gustare este clasicul sandvici. Pentru a sparge monotonia, iată alte 7 idei de gustări pentru școală și grădiniță!

Va fi greu să găsești timp pentru a găti atunci când ai un bebeluș în casă de care trebuie să ai grijă. Însă, în loc să mănânci mâncare semipreparată, mai bine petrece câteva ore duminica pentru a pregăti alimentele pentru următoarea săptămână. Le poți împărți în porții mici și pune-le la frigider. Gândește-te ce ți-ar plăcea să mănânci, fă-ți cumpărăturile, iar în timp ce tu gătești, soțul tău sau prietenii se pot ocupa de copil.

Pentru a scăpa de burtă după naștere, pariază pe fibre!

fibre

Cu o dietă bogată în fructe senzația de sațietate durează mai mult, la fel și nivelul de energie. Consumă fibre solubile precum ovăz, fructe proaspete și legume. Alege pâine ce conține cel puțin 3 grame de fibre dietetice pe felie, paste și orez integral.

Consumă proteine animale!

sosuri-pentru-peste-totul-despre-mame

Înlocuiește alimentele cu grăsimi cu carne slabă precum pui sau pește. Somonul sălbatic este o sursă excelentă de omega 3 care s-a demonstrat că ajută la reducerea inflamațiilor și la pierderea în greutate. Femeile care alăptează ar trebui să limiteze consumul de ton și să evite peștele spadă din cauza nivelului mare de mercur pe care acești pești în conțin.

Pentru a scăpa de burtă după naștere, bea multă, multă apă!

apa

Apa este ca uleiul ce ajută mecanismele să funcționeze. Hidratarea este esențială pentru pierderea în greutate, ajută digestia și suprimă apetitul. Dacă apeși pielea și nu revine imediat la loc, nu este elastică, probabil că ești deshidratată. Bea cel puțin 8 pahare de apă pe zi.

Cere ajutor!

Fie că rogi familia să te susțină și astfel să nu mai consume junk food în fața ta, fie că mergi la un specialist în nutriție pentru un plan specific de slăbit, tot ajutor se numește. Roagă-ți partenerul să aibă grijă de copil cât timp tu faci o plimbare sau tragi un pui de somn (nu subevalua puetea unui somn odihnitor pentru slăbit). Și asigură-te că primești tot sprijinul emoțional de care ai nevoie deoarece, cu toții știm că emoțiile negative se traduc într-o cupă extra de înghețată.

Îți recomandăm și ”Ghidul Headspace pentru mâncatul conștient. Mindfulness la masă”, cartea care să vă arate cum puteți slăbi sănătos și ușor. În plus, vă învață ce să faceți pentru ca rezultatele să se mențină. Detalii AICI.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

Te-ar mai putea interesa