„Am avut noroc de bebeluşe foarte cuminţi şi care mi-au lăsat răgaz să mă plictisesc.”
De ce desenele à la Andy Warhol, nuanţele închise şi grafica inspirată de tatuaje nu s-au întâlnit până acum cu hainele de copii? Ei bine, pentru că au aşteptat-o pe Mara Stoenescu, o mamă inspirată şi curajoasă, să le facă cunoştinţă. După 10 ani petrecuţi în advertising şi media, Mara a devenit mama Nataliei (doi ani) şi a Antoniei (nouă luni). Pentru că în tot acest timp Mara a rămas cu gândul la muncă, ea a pus pe roate un brand de haine pentru copii, BodyBebe, unde găsim cele mai cool hăinuţe din bumbac, cu vopseluri nonalergice şi design delicios.
Ce făceai înainte să devii mamă?
Înainte să fiu mamă am lucrat 10 ani în advertising şi in media. Când am rămas însărcinată cu fetiţa mea cea mare, Natalia, eram director de marketing la Realitatea TV. După aceea, m-am reîntors în publicitate, dar imediat am rămas însărcinată cu Antonia, fetiţa mea cea mică.
Cum ţi-a venit ideea să faci haine pentru copii?
Ideea acestei afaceri mi-a venit atunci când eram însărcinată cu Natalia şi începusem – prematur, desigur – să caut hăinuţe pentru copii pe internet. Îmi doream să mă îndepărtez de clişeul roz pentru fetiţe şi bleu pentru băieţei (ca să vă dau un exemplu, camera fetelor mele este verde praz). Din păcate, nu prea am găsit ce căutam, aşa mi-a venit ideea acestei afaceri. Am schiţat în 10 slide-uri PowerPoint ceea ce îmi doream şi am început să îmi caut un asociat – aveam nevoie de un director artistic, care să se ocupe de designul hainelor, să facă ID-ul de brand, să facă site-ul etc. Şi l-am găsit pe Octavian Giosanu, fost art director în mai multe agenţii de publicitate şi tatăl a doi băieţi. Nici că se putea să întâlnesc pe cineva mai potrivit! După ce am născut, în martie 2010, am avut mai mult timp să mă ocup de implementarea afacerii, iar pe 7 septembrie 2011 am lansat BodyBebe. Partea cea mai dificilă a fost alegerea furnizorilor potriviţi. În general, în prima fază ne-am lovit de reticenţa acestora, deoarece cerinţele noastre au fost mult mai speciale decât cerinţele uzuale de pe piaţa de producţie textilă din România. Apoi a trebuit să luptăm intens cu cei aleşi pentru ca cerinţele noastre să fie respectate întocmai. Pe 7 septembrie, la lansare, am avut cinci colecţii de body essentials pentru 0-3 ani pline de culoare şi veselie, care introduc pe piaţa din România conceptul de “baby cool”. Color Splash, Pop Heart, Lullaby, His & Hers şi Rebel Tatoo au un design creativ, culori puternice şi imprimeuri originale, pline de umor. Apoi, periodic, am scos noi colecţii: Cartoons, Eco-Green, Circus, precum şi colecţii sezoniere, ca cea de Crăciun. Colecţiile BodyBebe cuprind diverse modele de body-uri (maiou, cu mâneca scurtă, cu mâneca lungă), costumaşe, pantaloni (cu şi fără laba piciorului), căciuliţe şi tricouri (cu mânecă lungă sau cu mânecă scurtă), rochiţe, bermude, fustiţe, toate realizate în întregime în România. Produsele BodyBebe au preţuri “părinteşti”, sunt realizate din bumbac 100%, cu cusături moi şi vopsea textilă nonalergenică şi sunt create pentru a stimula imaginaţia copiilor. De la lansare, urmărim constant diversificarea portofoliului nostru şi am făcut deja pasul către haine de trei-patru ani în noua colecţie Circus şi urmează să facem şi hăinuţe pentru patru-cinci ani. Pentru colecţiile pe care le pregătim pentru toamnă am achiziţionat deja nişte materiale superbe (care nu sunt bumbac, materialul pe care îl folosim în mod tradiţional). De-abia aştept sa le lansăm!
Nu ţi-a fost teamă să laşi un venit cât de cât cert pe un viitor incert din punct de vedere financiar?
După cum vă povesteam mai sus, eu am lucrat (periodic) şi cât timp m-am ocupat de BodyBebe. Nici acum nu exclud posibilitatea reangajării, în condiţiile în care voi găsi un job tentant, pentru că sunt o persoană extrem de activă. BodyBebe este un brand sănătos, care creşte uşor, dar sigur, aşa că este foarte probabil ca pe termen mediu să crească atât de mult încât să îmi ocupe tot timpul. Pe lângă acţiunile de marketing şi PR pe care le întreprindem tot timpul, avem tot felul de colaborări: am făcut nişte pachete speciale cu Papuceii Tikki, cu KBB – păturicile Koviei, am făcut o colecţie specială pentru Kiddy Shop, avem produsele la vânzare în tot felul de magazine din ţară. În Bucureşti le vindem în concept store-ul atât de chic Pink & Blue şi la magazinul KIDS.
Care a fost bugetul pe care l-ai alocat acestei afaceri? A avut de suferit bugetul familiei?
Bugetul iniţial a fost de 10.000 euro, bani proveniţi din vânzarea Audi-ului meu A3 şi cumpărarea unei maşini mai ieftine, precum şi din economiile pe care le făcusem până atunci. De la lansare afacerea s-a autofinanţat, deci nu am mai băgat niciun ban în plus. Ca atare, răspunsul este nu, bugetul familiei nu a avut şi nu are de suferit.
Care au fost primele reacţii din partea celor apropiaţi când le-ai povestit de ideea nebunească de a începe ceva nou, pe cont propriu?
Am fost încurajată de la bun început şi de familie, şi de prieteni. Li s-a părut tuturor o nişă neexploatată în momentul de faţă în România.
Care sunt avantajele şi dezavantajele statutului de mamă care lucrează de acasă?
Eu nu sunt 100% împăcată cu acest statut pentru că, aşa cum spuneam, sunt o persoană foarte activă. Ce-i drept, am avut noroc de bebeluşe foarte cuminţi, foarte liniştite, şi care mi-au lăsat răgaz să “mă plictisesc”. Da, este adevărat, lucrând de acasă am avut mult mai mult timp la dispoziţie pe care, desigur, l-am petrecut cu ele, iar acest lucru este un mare plus. Pe de alta parte, eu funcţionez foarte bine în organizaţii, aşa că acesta ar fi motivul pentru care pentru care nu ştiu dacă voi rămâne o mamă care lucrează de acasă.