Peditel, telefonul părinților care au nevoie de un sfat medical gratuit, urgent

Cristina Călin, redactor-șef
scris pe
peditel

    De 8 ani, medicii PEDITEL 1791 au oferit asistență medicală pediatrică, gratuit, non-stop prin telefon pentru părinții din România și Diaspora. Acest serviciu se adresează celor care au copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani.

    375 de părinți au sunat în fiecare zi la PEDITEL pentru a cere sfaturi medicale atunci când s-au aflat în situații complicate cu copiii lor. În anul 2021, an în care pandemia de coronavirus a continuat să ne dea bătăi de cap, numărul apelurilor a crescut cu 39% față de anul anterior.

    Febra este cea care i-a făcut pe părinți să sune cel mai des la Peditel, urmată de răceală și vărsături. O mare parte dintre apelanți au avut alte probleme medicale, potrivi reprezentaților Peditel.

    Cum te ajută o consultație telefonică la PEDITEL?

    Părinții care sună la PEDITEL sunt de obicei în situația în care au un copil cu diverse simptome de boală și nu au posibilitatea să ajungă la un medic din diverse motive. Medicii care răspund la apel pun întrebări părintelui astfel încât să poată să îl îndrume pentru a-i ameliora copilului starea.

    De cele mai multe ori, sfaturile pot fi aplicate acasă în deplină siguranță. Există și situații în care părinții sunt îndrumați către cea mai apropiată cameră de urgență sau sunt rugați să sune la 112 pentru a chema o ambulanță la domiciliu. Atunci când simptomele descrise nu sunt grave, părintele este îndreptat către un consult de specialitate, de unde poate cere efectuarea de analize suplimentare în vederea unui diagnostic exact.

    Cele mai aglomerate luni sunt cele de iarnă

    Spre diferență de anii trecuți, când lunile de iarnă erau cele mai aglomerate, în 2021, octombrie, august și iulie au adus cele mai multe apeluri la Peditel. Totuși, cea mai aglomerată zi a fost 25 septembrie 2021, când au sunat 670 de persoane să ceară sfaturi medicale.

    Medicii Peditel 1791 depun eforturi constante pentru ajutorarea cât mai multor părinți cu copii, cunoscut fiind disconfortul și panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nicio altă alternativă, siguranța copilului fiind esențială.

    Cum poți ajuta și tu PEDITEL?

    Donații și sponsorizări se pot face accesând site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/

    Peditel 1791 este un call center pediatric care oferă sfaturimedicale în regim gratuit, non–stop. Funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a Fundației Părinți din România.

    Serviciul gratuit PEDITEL 1791 este deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture și o gardă are 7/10 ore. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

    Serviciul PEDITEL nu trebuie confundat cu 112

    Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, nu pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe. Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu este o alternativă la 112.

    Pentru a veni in sprijinul tuturor copiilor, Peditel se poate apela din toate rețelele fixe și mobile, de oriunde din lume, la numarul fix cu tarif normal +40377771111, sau național- apel cu tarif normal la 1791 în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom și apel gratuit în rețeaua Digi la *1791.

    Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ.

    Dacă acest articol ți s-a părut interesant îți recomandăm să mai citești și:

    Îți recomandăm să te uiți și la acest video

    Te-ar mai putea interesa

    Te-ar mai putea interesa