Elevii cu boli cronice vor putea învăța în sistem hibrid. Ce trebuie să facă părinții

Cristina Călin, redactor-șef
scris pe
elevi cu boli cronice

Elevii cu boli cronice vor putea învăța în continuare în sistem hibrid chiar și după ridicarea stării de alertă, a anunțat ministrul educației, Sorin Cîmpeanu.

Copiii care au diabet, boli respiratorii, obezitate sau boli autoimune vor putea să rămână în online chiar dacă restricțiile s-au ridicat. Ei vor putea învăța în sistem hibrid până la finalizarea semestrului II al anului școlar 2021-2022 sau până când virusul SARS-COV2 nu va mai avea transmitere comunitară.

Profesorii cu probleme de sănătate nu vor putea să predea online. Ministrul a precizat că este mai mult o problemă care ține de medicina muncii.

Părinții trebuie să solicite continuarea studiilor în regim hibrid

Pentru ca acest lucru să fie posibil, Sorin Cîmpeanu va emite un ordin de ministru pentru modificarea ROFUIP – regulamentul de funcționare a școlilor, „respectiv articolul 9 care vorbește de posibilitatea de suspendare a activității cu prezență fizică, în mod normal, total separat de partea de criză sanitară, să introducem în acest articol, în regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar situațiile pentru acei elevi care au afecțiuni cronice.”

Copiii cu boli respiratorii, care diminuează capacitatea de oxigenare, cu boli imune și autoimune, cu transplant, cu obezitate, cu diabet zaharat de tip 1 vor putea rămâne să învețe online și în perioada următoare. Lista de afecțiuni cronice este agreată de Ministerul Educației cu Ministerul Sănătății și va fi introdusă în acest proiect de ordin de ministru, pentru ca elevii aflați în aceste situații, pe baza unei solicitări din partea părinților, să poată să aibă asigurat dreptul la educație în sistem hibrid, până la finalul acestui semestru sau atâta timp cât există transmitere comunitară.

Părinții elevilor cu probleme de sănătate trebuie să se adreseze unităților școlare, având certificate medicale care să ateste starea de sănătate a copilului. ”Prin decizia Consiliului de Administrație li se poate asigura dreptul la educație în format hibrid până la finele semestrului al II-lea sau până când va înceta transmiterea comunitară”, a spus Cîmpeanu miercuri seară, la B1 tv.

Mai mult, ministrul a declarat că „va trebui să modificăm legea Educației în așa fel încât să vedem și o formă de învățământ hibrid prin care să valorificăm aceste progrese, din perspectivă digitală. Și asta vrem să facem la nivelul unei noi legi a Educației”.

Ce s-a schimbat în școli după terminarea stării de alertă?

Odată cu decizia Guvernului de a nu mai prelungi starea de alertă toate restricțiile legate de pandemia de coronavirus au fost ridicate. Multe dintre ele vizau unitățile școlare, astfel încât activitatea școlară a suferit niște transformări:

  • Nu se mai poartă mască nici în exteriorul, nici în interiorul sălilor de clasă;
  • Modul în care se desfășoară orele (fizic sau online) nu mai depinde de gradul de infectare din localitate sau de gradul de ocupare a paturilor de la ATI;
  • Liberele de care beneficiază părinții copiilor de până la 12 ani atunci când se suspendă cursurile se mai acordă până la sfârșitul anului școlar 2021-2022 (luna iunie);

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa