Oana Moraru: ”Forțăm enorm copiii de 6-7 ani”
”Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu rezolvă, nu îl motivează pe copil, nu-l aduce mai repede pe calea cea bună. Sub nicio formă. Soluția ar fi responsabilizarea profesorului de la clasă și obligația fiecărui învățător de a trata diferențiat copiii. În momentul ăsta, e o nebunie întreagă, încă de la clasele pregătitoare și clasa I, sunt concursuri și examene școlare individuale, concursuri școlare academice, o mare întreagă de auxiliare pentru portofoliul învățătoarei: cu cât ai mai multe participări la concursuri ale copiilor, cu atât ești învățătoare mai bună. Forțăm enorm copiii de 6-7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psihosomatică a vârstelor, doar de dragul portofoliului profesorului și pentru că în continuare punem în centrul educației profesorul, catedra lui, portofoliul lui, liniștea lui. Eu nu neg că avem oameni excepționali. Dar câți dintre acești oameni excepționali pot și răspândi bunele practici?”, a spus Oana Moraru.
O altă problemă pe care ministrul susține că ar vrea să o rezolve este evitarea supraaglomerării școlilor considerate bune, prin obligarea părinților de a-și duce copiii la școala de cartier. ”Eu cred că școala de cartier trebuie respectată. Deci întreruperea ideii de rezidență la un prieten, la cineva de acolo de unde e școala, unde consideră părintele că se realizează copilul lui, pentru că toate școlile trebuie să fie bune. Copilul trebuie să meargă la școala din circumscripția lui. Dacă nu avem învățători care să facă ceea ce trebuie să facă pentru un copil cuprins în ciclul primar, atunci trebuie să plece învățătorul și copilul să rămână acolo”, a mai spus ministrul Educației.