Ecaterina Andronescu, ministrul Educației: „Trebuie să schimbăm legea, pentru ca și elevii de clasa I să poată rămâne repetenți”

Theodora Fintescu, redactor
scris pe
    Invitată într-o emsiune TV la Digi 24, Ecaterina Andronescu a declarat că, printre schimbările pe care le vizează în mandatul ei se află și aceea ca elevii din clasele mici să poată fi lăsați repetenți, pentru a putea asimila mai bine materia. Conform legii actuale, învățătorii nu au voie să îi lase repetenți pe copii până în clasa a III-a. 
    Afirmația a fost făcută în contextul unei discuții despre faptul că mulți copii ajung în clasele mari fără a fi capabili să scrie și să citească sau să înțeleagă ceea ce citesc.
    „Din păcate, este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, să calculeze și 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prin lege și fișa postului profesorului”, a declarat ministrul Educației.

    Oana Moraru: ”Forțăm enorm copiii de 6-7 ani”

    Consultantul Educațional Oana Moraru, prezent în emisiune, a spus că studiile actuale arată că repetenția nu este o soluție și că elevii care nu reușesc să acumuleze informație în ritmul colegilor au nevoie de sprijin susținut din partea învățătoarei de la clasă. În astfel de cazuri, una dintre probleme, a spus Oana Moraru, este faptul că învățătoarele sunt supraaglomerate sau prea preocupate de performanțele copiilor foarte buni.

    Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu rezolvă, nu îl motivează pe copil, nu-l aduce mai repede pe calea cea bună. Sub nicio formă. Soluția ar fi responsabilizarea profesorului de la clasă și obligația fiecărui învățător de a trata diferențiat copiii. În momentul ăsta, e o nebunie întreagă, încă de la clasele pregătitoare și clasa I, sunt concursuri și examene școlare individuale, concursuri școlare academice, o mare întreagă de auxiliare pentru portofoliul învățătoarei: cu cât ai mai multe participări la concursuri ale copiilor, cu atât ești învățătoare mai bună. Forțăm enorm copiii de 6-7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psihosomatică a vârstelor, doar de dragul portofoliului profesorului și pentru că în continuare punem în centrul educației profesorul, catedra lui, portofoliul lui, liniștea lui. Eu nu neg că avem oameni excepționali. Dar câți dintre acești oameni excepționali pot și răspândi bunele practici?”, a spus Oana Moraru.

    O altă problemă pe care ministrul susține că ar vrea să o rezolve este evitarea supraaglomerării școlilor considerate bune, prin obligarea părinților de a-și duce copiii la școala de cartier. ”Eu cred că școala de cartier trebuie respectată. Deci întreruperea ideii de rezidență la un prieten, la cineva de acolo de unde e școala, unde consideră părintele că se realizează copilul lui, pentru că toate școlile trebuie să fie bune. Copilul trebuie să meargă la școala din circumscripția lui. Dacă nu avem învățători care să facă ceea ce trebuie să facă pentru un copil cuprins în ciclul primar, atunci trebuie să plece învățătorul și copilul să rămână acolo”, a mai spus ministrul Educației.

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa

    Te-ar mai putea interesa