Săptămâna 26 de sarcină

    Pe măsură ce te apropii de al treilea trimestru de sarcină, s-ar te simți diferit de la o săptămâna la alta. Nu există o regulă valabilă pentru toate gravidele: unele vor fi mai pline de energie, altele mai obosite! Singurul lucru pe care îl poți face pentru a te simți mai bine este să urmezi ritmul propriului tău corp și să-ți permiți suficientă odihnă.

    Ceva frumos se va întâmpla cu copilul tău săptămâna aceasta. Până acum pleoapele erau închise etanș. La un moment dat, în săptămâna 26 de sarcină, bebelușul tău își va deschide ochii pentru prima dată. Copilul tău nu poate vedea încă nimic în interiorul uterului. El va clipi, va închide și va deschide ochii în timp ce adoarme și se va trezi.

    Săptămâna 26 de sarcină. Cum se dezvoltă bebelușul

    Fătul în săptămâna 26 de sarcină

    Bebelușul tău are acum dimensiunea unei sfecle roșii, măsoară aproximativ 35,6 cm lungime și cântărește aproximativ 907 g. 

    Ochii frumoși ai bebelușului tău s-ar putea deschide săptămâna aceasta. Acei ochi mici, care au fost închiși în ultimele luni pentru ca retina, partea ochiului care permite focalizarea imaginilor, să se poată dezvolta, încep să se deschidă la 26 de săptămâni de sarcină. Asta înseamnă că bebelușul tău poate vedea ce se întâmplă acum, deși, din păcate, vederea în uterul tău nu este chiar atât de interesantă.

    Iată un joc pe care-l poți face cu bebe la 26 săptămâni în burtică: luminează-ți abdomenul cu o lanternă.  Bebe s-ar putea să lovească ca răspuns de genul: „Hei, mami! Scoate-mi lumina aia din ochi!”

    În acest moment, irisul, care este partea colorată a ochiului, încă nu are prea multă pigmentare – dar se va contura în următoarele luni, așa că este prea devreme să începi să ghicești culoarea ochilor micuțului tău.

    Rețeaua nervoasă din urechea fătului este mult mai dezvoltată și mai sensibilă. Acum, el poate auzi vocea ta și a partenerului tău.

    Absoarbe și elimină cantități mici de lichid amniotic, esențial pentru dezvoltarea plămânilor. Această așa-zisă respirație este un bun exercițiu pentru atunci când se va naște și va trage prima gură de aer.

    Dacă ai băiețel, testiculele lui încep să coboare în scrot, o „călătorie” care va dura 2-3 luni.

    Pentru bebe la 26 săptămâni în burtică, plămânii devin mai puternici şi copilul ar avea şanse să respire neasistat medical dacă s-ar naşte prematur. Din acest moment creşte câte un cm pe săptămână.

    Cât de mare este copilul tău la 26 de săptămâni de sarcină?

    Bebelușul tău este în continuare micuț, dar va câștiga provizii de grăsimi și va crește în greutate treptat pe parcursul săptămânilor rămase de sarcină. Copilul tău are acum dimensiunea unei sfecle roșii, măsoară aproximativ 35,6 cm lungime și cântărește aproximativ 907 g. Uterul devine din ce în ce mai mic pentru el, iar tu te vei simți din ce în ce mai inconfortabil când dă cu piciorul și se întinde.

    Poziția copilului în 26 de săptămâni de sarcină

    Din cauza creșterii, bebelușul începe să rămână fără spațiu pentru a face acrobațiile cu care te obișnuise până acum. Cu toate acestea, mai este loc de manevră. În săptămâna 26 de sarcină, bebelușul începe de obicei să găsească o poziție pentru naștere, întorcându-se astfel încât capul să fie orientat în jos. De asemenea, nu este ciudat în acest stadiu ca bebelușul să se așeze în poziție orizontală.  

    Dezvoltarea fetală în săptămâna 26 de sarcină

    • Vasele de sânge ale bebelușului funcționează pe deplin. Inima sa pompează sânge. Sistemul circulator este acum pe deplin funcțional. Copilului tău i-au crescut toate vasele de sânge și acum își îndeplinesc rolul.
    • Plămânii bebelușului dezvoltă, de asemenea, vase de sânge în această etapă. Deoarece plămânii nu sunt încă pe deplin funcționali, bebelușii prematuri întâmpină dificultăți de respirație. Dar, în cazul în care intri în travaliu prematur, copilul are deja șanse de supraviețuire. Ideal ar fi ca sarcina să ajungă la termen pentru ca plămânii și creierul bebelușului să se dezvolte în mod corespunzător în interiorul uterului. 
    • Cordonul ombilical este acum mai puternic și mai gros, oferind copilului în creștere toți nutrienții necesari. Cu cât te apropii mai mult de sfârșitul sarcinii, apetitul tău devine mai puternic din această cauză. Cu toate acestea, ar trebui să îți păstrezi alegerile alimentare sănătoase, evitând dulciurile și gustările.

    Săptămâna 26 de sarcină. Cum se schimbă viața ta

    În săptămâna 26 de sarcină ești în trimestrul II de sarcină, în luna a 6-a.

    În această etapă a sarcinii, ar fi trebuit să ai 9-10,5 kg în plus față de greutatea inițială. Este posibil ca aceste kilograme în plus te facă să nu te simți prea confortabil, și să nu mai fii mulțumită de felul în care arăți. În medie o femeie are nevoie de 2.000 până la 2.500 kcal/zi în timpul sarcinii. Necesarul caloric este crescut cu 500 kcal/zi în timpul alăptării. 

    Deci nu te îngrași în plus fără niciun motiv. Nu-ți face prea multe probleme din cauza asta! Spre sfârșitul sarcinii, corpul tău se schimbă rapid. După travaliu, vei scăpa treptat de kilogramele în plus pentru că, vei fi destul de activă cu alăptarea și cu îngrijirea celui mic. În plus vei elimina multă apă. O mare parte din ceea ce te face să arăți acum mai „pufoasă” este acumularea de apă în corpul tău. Acest lucru este absolut normal în timpul sarcinii. Fii blândă cu tine și nu te judeca prea tare când te uiți în oglindă.

    Burtica ta în săptămâna 26 de sarcină

    Buricul tău va avea un aspect modificat în săptămâna 26 de sarcină și ar putea să-ți simți pielea întinsă și că te mănâncă. Acordă atenție hidratării pentru a oferi pielii mai multă elasticitate.

    Simptome în săptămâna 26 de sarcină

    • În săptămâna 26 de sarcină, contracțiile Braxton Hicks vor fi mai frecvente și mai puternice decât în ​​săptămânile precedente.
    • Pe măsură ce bebelușul pune din ce în ce mai multă presiune asupra vezicii tale urinare, vei simți mai des senzația de a merge la baie.
    • Este normal să simți dureri sub coaste și în partea inferioară a spatelui, deoarece copilul crește rapid și se întinde pentru a se simți mai confortabil în uter. Pentru a calma aceste dureri, încearcă să schimbi poziția și să sta confortabil pe o canapea canapea în timp ce utilizezi perne pentru a-ți susține spatele.
    • S-ar putea să ai insomnie de sarcină sau să ai probleme cu somnul din cauza durerilor de spate și a disconfortului general.

    Te-ai înscris la cursuri sportive pentru gravide? Mergi la controalele prenatale? Ai terminat de amenajat camera bebelușului? Pe lângă toate aceste sarcini, asigură-te că mănânci sănătos și te odihnești suficient.

    În această perioadă este posibil să-ți crească un pic tensiunea arterială, deși, la fel de bine, e posibil să rămână mai scăzută decât înainte să rămâi însărcinată. În general, tensiunea arterială tinde să scadă la finalul primului trimestru, cu un maxim de scădere între 22 și 24 de săptămâni.

    Preeclampsia

    Preeclampsia este o afecțiune serioasă caracterizată prin tensiune arterială ridicată. Apare în general după 27 de săptămâni, dar nu e o regulă.

    Ia imediat legătura cu medicul tău dacă ți se umflă fața sau îți apar pungi sub ochi, degetele de la mâini se umflă mai mult decât de obicei, picioarele și gleznele ți se umflă brusc sau mult sau iei în greutate mai mult de 2 kilograme într-o săptămână.

    Dacă preeclampsia este gravă, poți avea și alte simptome. Anunță imediat medicul dacă ai o durere de cap severă sau persistentă, ai probleme cu vederea (vezi dublu sau blurat, vezi puncte sau luminițe, ești sensibilă la lumină sau îți pierzi temporar vederea), ai dureri intense, simți presiune în abdomenul inferior sau vomiți.

    Uterul tău crește din ce în ce mai mult

    Dacă în ultimul timp te doare mijlocul, este din cauză că uterul a crescut. Tu îți vei schimba centrul de greutate, forțând mușchii abdominali și presând poate pe un nerv. De asemenea, schimbările hormonale îți afectează încheieturile și ligamentele.

    Mai mult, surplusul de greutate pe care trebuie să-l cari înseamnă mai multă muncă și stres pentru mușchi și articulații. Acesta e motivul pentru care la finalul zilei nu te simți tocmai bine.

    O baie caldă sau o compresă aplicată pe zona dureroasă te pot ajuta. Încearcă să ai o postură corectă peste zi, evită activitățile care te fac să te apleci și să te sucești în același timp, ia pauze dese atunci când stai mai mult în picioare sau când stai pe scaun, dormi pe o parte sau alta, pune o pernă între genunchi și dormi cu ei îndoiți, folosind o alta sub burtă.

    Alimentația în săptămâna 26 de sarcină

    Dacă sunt detectate probleme cu placenta, poți contribui și la sănătatea acesteia consumând alimente sănătoase și hidratare. Carnea slabă și eliminarea excesului de grăsime și a alimentelor procesate din dietă va menține sănătoase vasele de sânge fragile care hrănesc copilul prin placentă și cordonul ombilical.

    Reține că alegerile alimentare afectează și sănătatea vaselor de sânge care hrănesc copilul. Ele nu sunt la fel de rezistente ca vasele de sânge din corpul tău. Pentru a-ți menține placenta și cordonul ombilical în formă bună, mâncă alimente verzi precum spanac, broccoli și castraveți și, de asemenea, consumă carne slabă, care este o sursă bună de fier.

    Săptămâna 26 de sarcină. Ce ar trebui să faci săptămâna aceasta

    Ecografia din săptămâna 26 de sarcină

    De obicei, vei putea vedea copilul aducându-și mâinile spre față în timpul unei ecografii și, de asemenea, s-ar putea să vezii că bebelușul scoate limba afară. Pe măsură ce coordonarea mișcărilor fetale se îmbunătățește, la fel se vor îmbunătăți și mișcările copilului. Medicul tău îți va putea spune ce sex va avea copilul cu și mai multă acuratețe.

    Stilul de viață în săptămâna 26 de sarcină

    • Adresează-te medicului tău dacă ai dureri severe. Unele dureri sunt normale, precum cele din partea inferioară a spatelui, în coaste, picioare și genunchi, din cauza creșterii greutății corporale. Cu toate acestea, dacă senzațiile tale te fac să te simți îngrijorată și durerile nu se simt naturale și normale, contactează-ți imediat medicul.
    • De asemenea, ar trebui să discuți cu medicul tău dacă gleznele sau genunchii, încep să se umfle, mai ales dacă modificările sunt bruște și umflarea nu a existat înainte. 
    • Durerile de cap și migrenele sunt, de asemenea, normale în această etapă. Ar trebui să discuți cu medicul dacă durerile de cap devin din ce în ce mai severe și mai frecvente.
    • Hidratarea este de cea mai mare importanță pe măsură ce treci în al treilea trimestru. Dacă bei suficientă apă, bebelușul are suficiente rezerve de lichid amniotic și nu suferi de oboseală și constipație mai mult decât o faci deja. 

    Iată câteva lucruri importante de făcut în a 26-a săptămână de sarcină:

    • Dacă nu ai făcut-o deja, programează un screening pentru diabetul gestațional.
    • Planifică să ai mese regulate și sănătoase pentru a evita dulciurile și gustările nesănătoase.
    • Urmărește loviturile și mișcările fetale.
    • Reorganizează-ți casa împreună cu partenerul tău

    26 săptămâni de sarcină. Fă planul pentru naștere

    Acesta îți va prinde bine ca să știi din timp cum vrei să naști și să discuți pe această temă cu medicul. Procesul creării acestui plan poate fi un mod minunat de a afla mai multe despre naștere.

    Ține însă minte că procesul nașterii poate fi imprevizibil și va trebui să ai mintea deschisă ca să poți ajusta planul din mers.

    La ce folosește acest plan?

    Dacă-l folosești ca pe o unealtă educațională prin care să afli mai multe despre travaliu și  naștere sau ca pe un ghid de comunicare cu medicul care te supraveghează, atunci nu ai cum să dai greș.

    Dacă decizi să faci acest plan, el poate fi atât de lung sau de scurt pe cât dorești. De exemplu: „Vreau să nasc pe cât de natural se poate. Nu-mi oferiți analgezice și nu interveniți decât dacă este neapărat necesar” / „Aș vrea ca travaliul să fie relativ ușor de suportat, așa că prefer ca epidurala să-mi fie făcută cât mai devreme”.

    Câțiva factori de care ar trebui să ții cont

    • Vrei să experimentezi travaliul fără analgezice sau vrei epidurală? Dacă nu ești sigură, ar trebui să-ți notezi asta.
    • Vrei ca nașterea să fie un eveniment privat la care să participe doar partenerul tău și echipa medicală? Vrei să-ți fie alături și alți membri ai familiei sau prieteni? Ești de acord să asiste la naștere studenții la medicină sau medicii rezidenți?
    • După nașterea bebelușului, vrei să taie partenerul tău cordonul ombilical?
    • Ai de gând să alăptezi?
    • Vrei ca bebelușul să stea în același salon cu tine?

    Săptămâna 26 de sarcină. Ce ar trebui să facă partenerul

    În săptămâna 26 este momentul să stabiliți anumite lucruri legate de ceea ce veți face după naștere, dar și aspecte care țin de viața voastră în perioada sarcinii.

    Lămurește anumite probleme personale

    Imediat după nașterea copilului te vei confrunta cu decizii, așa că ar fi bine să începi să te gândești de pe acum la ele și să te sfătuiești cu parterul tău.

    Iată câteva exemple: vrei că băiețelul vostru să fie circumcis? Îl veți boteza? Veți alege nașii? Tu sau partenerul tău vă veți lua concediu de maternitate sau veți angaja o bonă? Chiar dacă ești convinsă că veți fi pe aceeași lungime de undă nu strică să stați de vorbă care evitați neînțelegerile și certurile.

    Mergeți în vacanță

    Săptămâna 26 de sarcină de sarcină este un moment minunat pentru a merge într-o scurtă vacanță cu partenerul tău pentru a te bucura de clipe romantice înainte de a naște. După ce bebelușul vostru vine pe lume, nu veți mai avea atât de mult timp pentru voi, așa că, să te bucuri de ultimul timp singur rămas cu partenerul tău, este o idee grozavă. Mai ales că aceasta este ultima perioadă de timp rămasă în timpul sarcinii în care tu poți călători în siguranță.

    Implică-l în treburile gospodărești

    Acum este un moment bun pentru a discuta despre schimbările din gospodărie cu partenerul tău. Menținerea casei în ordine va fi mult mai dificilă pentru tine după ce vei deveni mamă și vei avea nevoie de sprijin. Acesta este motivul pentru care ar fi înțelept să micșorați numărul obiectelor și mobilierului din casă, păstrând doar ceea ce este necesar și de utilizare frecventă. 

    Așadar săptămâna 26 de sarcină este un moment bun pentru a face o revizuire tuturor lucrurilor care nu sunt necesare în casa voastră, să scăpați de cele inutile și care ocupă un spațiu în plus. Acest lucru vă va ajuta pe amândoi nu numai la efectuarea curățeniei zilnice, dar și la aspectul general ordonat al casei voastre, chiar dacă lucrurile bebelușului vor fi peste tot în curând!

    Sexul în săptămâna 26 de sarcină

    Spre sfârșitul celui de-al doilea trimestru, sexul s-ar putea simți ușor inconfortabil, dar este totuși sigur și sănătos. Cu îndrumări adecvate din partea medicului încercați să aveți grijă de viața voastră intimă în continuare.

    Documentează-te! Îți recomandăm cărțile din pachetul ”La început de drum”. Detalii AICI.

     

    Îți recomandăm să te uiți și la acest video

    copilul meu

    Pregateste-te pentru un puseu de crestere majora. Dezvoltarea creierului bebelusului tau, a simturilor si a sistemului nervos este destul de intensa in aceasta perioada, deci este foarte important sa ai o alimentatie corecta si consistenta. Mare atentie la loviturile primite din burtica, pe masura ce copilul reactioneaza la lumina puternica si sunetele exterioare!

    sfaturi

    Daca lucrezi, angajatorul nu te poate discrimina, nu te poate concedia sau sa te propuna pentru concediere pentru orice motiv legat de sarcina, nastere sau de concediul de maternitate. Daca crezi ca se intampla acest lucru, poti sesiza autoritatile competente.

    ce spun studiile
    • rezerva-ti un loc la cursurile speciale ante-nastere
    • fa un plan pentru cand vine marea zi
    • mananca multe legume verzi
    • o manichiura nu suna rau, nu?