Ești însărcinată? Iată trei alimente care nu trebuie să lipsească din dieta de primăvară

Magda Popescu
dieta de gravidă

Potrivit studiilor, 1 din 4 femei însărcinate nu ţin cont de alimentaţia zilnică şi de nutrienţii necesari pentru susţinerea organismului şi dezvoltarea fătului. Însă alimentația în timpul sarcinii este foarte importantă! În această primăvară este bine să profitaţi de aceste daruri de la natură, să consumaţi spanac, sfecla roşie şi tot ce apare în grădină, însă, pe cât posibil în formă naturală, pentru a beneficia de proprietăţile acestora”, explica dr. Silviu Iștoc, medic primar obstetrica-ginecologie.

Articol de tip slideshow. Dă click pe săgeți pentru a citi întregul text

Sparanghelul, bogat în vitamina K

ce mananci cand esti insarcinata

Deşi sparanghelul poate fi găsit pe tot parcursul anului, sezonul de vârf este în lunile aprilie-mai, în cele mai multe zone. Femeia însărcinată îşi poate crea o masă foarte sănătoasă cu ajutorul acestui aliment care se poate consuma crud sau la grătar pentru a nu-şi pierde proprietăţile. „Aceste tulpini verzi sunt incredibil de bogate în vitamina K, vitamină ce ajută la transportarea calciului în tot corpul şi la formarea structurii osoase a fătului. O legătură mică de sparanghel oferă mai mult de jumătate din necesarul zilnic de acid folic, care ajută la prevenirea defectelor de tub neuronal la copii. De aceea, este important să fie prezent în dieta de gravidă”, afirmă specialistul.

Sfecla roşie oferă necesarul de acid folic

ce mananci cand esti insarcinata

Doar o ceaşcă din această rădăcină colorată oferă peste 30% din cantitatea de acid folic zilnic de care are nevoie femeia însărcinată pentru sănătatea coloanei vertebrale şi a creierului copilului. Sfecla este, de asemenea, o sursă bună de fibre, ajuta la prevenirea constipaţiei în timpul sarcinii şi de potasiu, care combate oboseala şi crampele musculare, care apar de obicei în al treilea trimestru de sarcină.

Spanacul, doza zilnică de fier în dieta de gravidă

ce mananci cand esti insarcinata

Spanacul este cunoscut a fi o cultură recoltată primăvara, moment în care poate fi consumat proaspăt. Spanacul crud este extrem de sănătos pentru orice persoană, însă are un rol esenţial în susţinerea organismului femeii însărcinate.

„Acest aliment conţine mult fier – crucial pentru o sarcină sănătoasă, deoarece aportul necesar pentru acest nutrient se dublează. Fierul ajuta organismul să creeze hemoglobina, proteina din celulele roşii din sânge care transportă oxigenul la alte celule. Deoarece cantitatea de sânge este vitală pentru creşterea fătului în timpul sarcinii, aveţi nevoie de mai mult fier pentru a elimina orice complicaţie”, spune dr. Silviu Iștoc. Dr. Silviu Iștoc, medic primar Obstetrica-Ginecologie la Spitalul Medicover, în cadrul Departamentului de Medicină Materno-fetala şi Chirurgie Ginecologică Minim Invaziva şi la Clinica ProVita.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa