Ceaiuri pentru gravide

TOTUL DESPRE MAME

Deci ce ceaiuri ar trebui să consumăm în timpul sarcinii?

Ceaiuri din frunze de ceai

Deşi despre acest tip de ceaiuri auzim adesea că ar avea beneficii mari asupra sănătăţii datorită antioxidanţilor, cofeina poate fidestul de dăunătoare în timpul unei sarcini. De aceea, este recomandat femeilor gravide să elimine sau să reducă cantitatea de ceai negru sau verde din dieta zilnică.

O ceaşcă medie de ceai nedecofeinizat conţine aproximativ 40-50 de miligrame de cofeină. Ceaiul decofeinizat nu conţine decât puţină cofeină, însă e bine să ştii că are totuși aproximativ 0.4 miligrame de cofeină.

Cofeina traversează placenta şi ajunge la copilul în curs de dezvoltare, iar fătul nu o poate metaboliza precum un adult. Din acest motiv, există multe controverse cu privire la cât de sigur este consumul de cofeină şi dacă ar trebui sau nu să fie evitat. Tot ce ştim cu siguranţă este că, atâta timp cât cantitatea de cofeină este mică sau foarte mică, sarcina ta este în mai mare siguranţă. Dacă nu poţi renunţa la cofeină, discută cu medicul tău despre cantitatea zilnică pe care o poți consuma.

Ceaiuri de plante

Ceaiurile de plante sunt în mod natural lipsite de cofeină. Dar grija principală în ceea ce priveşte această categorie vine, însă, din lipsa de informaţii disponibile despre majoritatea plantelor din care sunt preparate ceaiurile şi efectele lor asupra dezvoltării fătului. Există opinii mixte cu privire la ceaiurile de plante, atât consumate de femeile gravide, cât şi de cele care nu sunt însărcinate.

Brandurile cele mai comerciale de ceaiuri de plante sunt considerate a fi sigure pentru oricine, însă este recomandat a fi consumate în cantităţi rezonabile. Companiile de ceaiuri de plante atestă că nu ar folosi plante care să fie considerate periculoase şi că le aleg în funcţie de legislaţia în vigoare.

Ceaiurile care sunt considerate a fi nesigure sunt cele care nu sunt comercializate pe scară largă şi sunt preparate din ierburi concentrate (cantităţi mai mari decât cele găsite în produsele alimentare comune sau în băuturi) sau din plante presupuse a fi toxice. Ca în cazul majorităţii situaţiilor, sfătuieşte-te cu medicul tău despre orice tip de ceai de plante ai vrea să introduci în dietă.

Nu ar trebui să prepari un ceai dintr-o plantă care creşte în grădină decât dacă ştii cu exactitate că este în regulă să o consumi în timpul sarcinii.

Sunt ceaiurile de plante numite „ceaiuri pentru sarcină” bune de băut?

Există o serie de ceaiuri etichetate că „ceaiuri pentru sarcină” sau ierburi, cum ar fi frunzele de zmeur, care sunt considerate a fi bune. Numeroşi specialişti sunt de părere că un consum regulat poate ajuta la prevenirea apariţiei complicaţiilor în timpul sarcinii, cum ar fi preeclampsia, naşterea prematură, travaliul prelungit şi hemoragia postpartum.

Unele studiile medicale au arătat că frunzele de zmeur pot fi consumate fără niciun fel de probleme în timpul sarcinii şi pot chiar reduce durata travaliului, precum şi numărul de intervenţii utilizate. Frunzele de zmeur par să ajute, de asemenea, la prevenirea naşterilor dinainte sau după termen.

Plantele folosite în ceaiuri

Următoarele sunt ingrediente comune care se pot găsi în ceaiurile din plante. Ţine minte că unele au un rating de siguranţă discutabil. Poţi intra în mai multe detalii cu medicul tău:

Frunzle de zmeur sunt bogate în fier și ajută la tonifierea uterului, încurajează producţia de lapte, scad senzaţiile de greaţă, diminuează durerile şi uşurează travaliul. Multe dintre „ceaiurile pentru sarcină” conţin de obicei frunze de zmeur, întrucât contribuie la menţinerea sănătăţii uterului. Există unele controverse cu privire la momentul când ar fi mai bine să fie consumate, unele păreri susţinând că pe tot parcursul sarcinii, altele că numai în al doilea şi al treilea trimestru.

Frunzele de mentă ameliorează greaţă şi balonarea.

Roinița are un efect calmant şi ajută la ameliorarea iritabilităţii, insomniei şi anxietăţii.

Rădăcină de ghimbir ameliorează greaţa şi vărsăturile.

Păpădiile sunt bogate în vitamina A, calciu şi fier. Rădăcina şi frunzele de păpădie pot ajuta la tratarea edemelor uşoare şi hrănesc ficatul.

Muşeţelul este bogat în calciu şi magneziu, este bun în caz de insomnie şi inflamaţie a articulaţiilor.

Urzicile sunt bogate în vitaminele A, C, K, calciu, potasiu şi fier, sunt frecvent utilizate în ceaiurile de sarcină, deoarece au un efect benefic general asupra sarcinii.

Măceşele sunt o foarte bună sursă de vitamina C și ajută la stimularea sistemului imunitar.

Lucerna conține vitaminele A, D, E şi K; este deosebit de bună mai târziu în sarcină pentru a stimula producerea vitaminei K, care ajută la prevenirea hemoragiei postpartum.

Ştevia creață este folosită pentru a trata anemia la femeile gravide. Conţine, de asemenea, vitaminele A, C şi calciu.

O sugestie:

Prepară-ţi propriul ceai de plante din portocale, mere, ananas, lămâi, pere, scorţişoară sau mentă.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa