Alimentele ce combat infertilitatea

Ramona Dinescu
alimente-ce-combat-infertilitatea-totul-despre-mame

    Ce alimente trebuie să consumăm sau să evităm pentru a combate infertilitatea?

    Alimentele pe care le consumi au mare legătură cu fertilitatea – susțin specialiștii. Există o serie de nutrienți capabili să influențeze pozitiv mobilitatea și calitatea spermatozoizilor, precum și să contribuie la stimularea ovariană.

    Probabil ai auzit și tu că stridiile reprezintă cea mai bună recomandare pentru o cină romantică. Asta deoarece sunt supranumite și Viagra naturală, datorită faptului că posedă proprietăți afrodisiace, iar conținutul bogat în zinc le face extrem de utile în creșterea fertilității. Asemenea stridiilor, există și alte elemente capabile să vă sporească șansele de a avea un copil.

    De fapt, specialiștii sunt de părere că alegerea alimentației corecte și adaptarea stilului de viață cu minim 3 luni înainte de a concepe un copil este una dintre cele mai la îndemână și ușoare modalități de creștere a fertilității cuplului.

    Am stat de vorba cu Gabriela Pogor, specialist în nutriția preconcepțională și de sarcină și am întocmit împreună o listă a alimentelor recomandate pentru fertilitate, în funcție de sex.

    Alimente de consumat de către femei

    alimentnutrientbeneficiu
    cartofiacid folic, vitamina Apoate stimula ovulația

    reduce defectele de tub neural

    laptecalciu, vitamina Do porție pe zi ajută la scăderea riscului de infertilitate ovariană
    proteine ușoare (carne slabă)fierdouă porții pe zi pot ajuta la creșterea fertilității

     

    Alimente de consumat de către bărbați

    alimentnutrientbeneficiu
    semințe de dovleaczinc, acizi grași Omega 3crește nivelul testosteronului și numarul spermatozoizilor

    îmbunătățește funcțiile organelor sexuale

    citrice, roșii, fructe de pădureVitamina Ccrește calitatea spermei
    Morcovi, ardei roșu, piersiciVitamina Amjută la mobilitatea spermatozoizilor.

     

    Alimente de consumat de către cuplu

    alimentnutrientbeneficiu
    somon, nuci, semințe de in, ouăOmega 3reglează nivelul hormonal

    crește presiunea sanguină la nivelul organelor reproducătoare

    crește numărul spermatozoizilor

    legume cu frunze verzi, pâine din făină integrală de grâuacid folicreduce riscul apariției defectelor de tub neural

    spermatozoizii bărbaților care nu consumă o cantitate suficientă din aceste alimente pot prezenta anomalii cromozomiale

    stridiizinceste Viagra naturală datorită efectelor afrodisiace

    reglează ciclul menstrual și producția ovariană

    mure, zmeurăantioxidanțiprotejează ovulele și spermatozoizii de anumite deteriorări sau de efectele îmbătrânirii

     

    Alimente de evitat de către cuplu

    alimentce conțincât este de nociv?
    cafeacofeinăconsum limitat: 200 mg pe zi
    vin, bere, băuturi spirtoasealcoolelimină – poate dăuna fertilității
    paine albă, paste, zahărcarbohidrațiconsum limitat: poate deregla echilibrul hormonal
    alimente tip fast food, untgrăsimi saturateconsum limitat: poate scădea numărul de spermatozoizi
    lapte de soia, tofufitoestrogenielimină – poate dăuna fertilității
    peste spadă, macrou, calcan, ton, rechinmercurevită pe cât posibil: poate afecta activitatea hormonală

     

    Îți recomandăm și

    Te-ar mai putea interesa