Alimentele ce combat infertilitatea

Ramona Dinescu
alimente-ce-combat-infertilitatea-totul-despre-mame

Ce alimente trebuie să consumăm sau să evităm pentru a combate infertilitatea?

Alimentele pe care le consumi au mare legătură cu fertilitatea – susțin specialiștii. Există o serie de nutrienți capabili să influențeze pozitiv mobilitatea și calitatea spermatozoizilor, precum și să contribuie la stimularea ovariană.

Probabil ai auzit și tu că stridiile reprezintă cea mai bună recomandare pentru o cină romantică. Asta deoarece sunt supranumite și Viagra naturală, datorită faptului că posedă proprietăți afrodisiace, iar conținutul bogat în zinc le face extrem de utile în creșterea fertilității. Asemenea stridiilor, există și alte elemente capabile să vă sporească șansele de a avea un copil.

De fapt, specialiștii sunt de părere că alegerea alimentației corecte și adaptarea stilului de viață cu minim 3 luni înainte de a concepe un copil este una dintre cele mai la îndemână și ușoare modalități de creștere a fertilității cuplului.

Am stat de vorba cu Gabriela Pogor, specialist în nutriția preconcepțională și de sarcină și am întocmit împreună o listă a alimentelor recomandate pentru fertilitate, în funcție de sex.

Alimente de consumat de către femei

aliment nutrient beneficiu
cartofi acid folic, vitamina A poate stimula ovulația

reduce defectele de tub neural

lapte calciu, vitamina D o porție pe zi ajută la scăderea riscului de infertilitate ovariană
proteine ușoare (carne slabă) fier două porții pe zi pot ajuta la creșterea fertilității

 

Alimente de consumat de către bărbați

aliment nutrient beneficiu
semințe de dovleac zinc, acizi grași Omega 3 crește nivelul testosteronului și numarul spermatozoizilor

îmbunătățește funcțiile organelor sexuale

citrice, roșii, fructe de pădure Vitamina C crește calitatea spermei
Morcovi, ardei roșu, piersici Vitamina A mjută la mobilitatea spermatozoizilor.

 

Alimente de consumat de către cuplu

aliment nutrient beneficiu
somon, nuci, semințe de in, ouă Omega 3 reglează nivelul hormonal

crește presiunea sanguină la nivelul organelor reproducătoare

crește numărul spermatozoizilor

legume cu frunze verzi, pâine din făină integrală de grâu acid folic reduce riscul apariției defectelor de tub neural

spermatozoizii bărbaților care nu consumă o cantitate suficientă din aceste alimente pot prezenta anomalii cromozomiale

stridii zinc este Viagra naturală datorită efectelor afrodisiace

reglează ciclul menstrual și producția ovariană

mure, zmeură antioxidanți protejează ovulele și spermatozoizii de anumite deteriorări sau de efectele îmbătrânirii

 

Alimente de evitat de către cuplu

aliment ce conțin cât este de nociv?
cafea cofeină consum limitat: 200 mg pe zi
vin, bere, băuturi spirtoase alcool elimină – poate dăuna fertilității
paine albă, paste, zahăr carbohidrați consum limitat: poate deregla echilibrul hormonal
alimente tip fast food, unt grăsimi saturate consum limitat: poate scădea numărul de spermatozoizi
lapte de soia, tofu fitoestrogeni elimină – poate dăuna fertilității
peste spadă, macrou, calcan, ton, rechin mercur evită pe cât posibil: poate afecta activitatea hormonală

 

Te-ar mai putea interesa