Dieta în timpul alăptării. Ce trebuie să mănânce mămicile

Iulia Mirică
dieta în timpul alăptării femeie care mănâncă o salată
Noile mămici ar trebui să urmeze o dietă echilibrată când alăptează. Așa că asigurați-vă că dieta în timpul alăptării vă oferă toate elementele nutritive!

Dieta în timpul alăptării trebuie să fie sănătoasă și echilibrată, spre binele mămicii și al copilului alăptat. Consumul de alimente sănătoase în mod regulat va maximiza energia pe care o aveți!

Vestea bună este că, dacă alăptați, calitatea laptelui matern este destul de stabilă, indiferent de ce mâncați. Dar, dacă nu obțineți destule substanțe nutritive din dieta în timpul alăptării, organismul va trebui să le ofere din propriile rezerve. Așa că asigurați-vă că obțineți toate elementele nutritive pentru voi și copiii voștri! Încercați să faceți din alimentele sănătoase o componentă de bază  a dietei.

Încercați să consumați alimente din următoarele categorii:

Dieta în timpul alăptării trebuie să conțină alimente bogate în proteine

Ouăle sunt o modalitate versatilă de a vă satisface nevoile zilnice de proteine. Puteți face rapid ouă fierte tare, o salată cu ouă, o omletă sau ouă jumări pentru micul dejun sau chiar pentru prânz.

Somonul este un alt aliment bogat în proteine și DHA, fiind esențial pentru dezvoltarea sistemului nervos al copilului. Laptele matern conține DHA, însă mamele care au în dieta lor alimente bogate în DHA vor avea un lapte cu un conținut mai ridicat de acest acid gras. Cu toate acestea, nu trebuie depășită cantitatea de două porții de somon pe zi.

Și carnea macră de vită este recomandată, fiind o sursă excelentă de proteine suplimentare și vitamina B12.

Dieta în timpul alăptării trebuie să conțină legume și leguminoase

Fasolea are un conținut bogat de fier, în special cea închisă la culoare. Acest aliment este perfect în dieta în timpul alăptării, mai ales pentru mămicile vegetariene. De asemenea, reprezintă o sursă importantă de proteine non-animale.

Legumele cu frunze verzi, precum spanacul și broccoliul sunt bogate în vitamina A, fiind sursa perfectă de calciu, vitamina C și fier. Legumele verzi conțin și antioxidanți, sunt excelente pentru sănătatea inimii, și au un conținut redus de calorii.

Fructe. Dieta în timpul alăptării ar trebui să consume cel puțin două porții de fructe pe zi. Afinele sunt o alegere excelentă, ajutând la satisfacerea nevoilor. Aceste fructe de pădure delicioase sunt bogate în vitamine și minerale și o doză sănătoasă de carbohidrați, pentru a menține ridicat nivelul energiei.

Portocalele și alte citrice sunt alimente excelente pentru noile mămici, deoarece acestea au nevoie de vitamina C.

Câtă apă trebuie să bei în perioada alăptării?

În mod normal, noile mămici ar trebui să bea suficientă apă pentru a-și satisface setea în perioada în care alăptează, dar, fie că beți prea multă sau prea puțină apă, organismul este foarte priceput la reglementarea rezervelor sale pentru a susține procesul de alăptare.

Sfatul nostru este să aveți la îndemână o sticlă cu apă de fiecare dată când alăptați și să nu ocoliți ceaiurile pentru lactație care cu siguranță vă vor menține hidratate.

Dacă sunteți îngrijorate că nu consumați destulă apă, puteți verifica ce culoarea are urina. Dacă are o culoare palidă, puteți fi liniștite. Dacă este galben închis sau are un miros puternic, sau dacă vă simțiți letargice, ați putea fi deshidratate. În acest caz, măriți consumul de apă.

Dacă ți s-a părut interesant acest articol despre dieta în timpul alăptării, îți recomandăm să citești și:

Te-ar mai putea interesa