10 sandvișuri sănătoase de luat la școală

Mihaela Călin

Școala vine pentru părinți cu o mulțime de provocări. Printre acestea și marea dilemă – ce sandvișuri sănătoase să-i pun copilului la școală… și să le și mănânce? Te invităm să-ți găsești inspirația în lista noastră cu 10 sandvișuri sănătoase, numai bune de luat la școală.

Sandviș cu mozzarella și roșii

Cei mici adoră mâncarea crocantă, așa că vor fi încântați de modul în care pâinea prăjită din acest sandviș va crănțăni între dinții lor. Alege două felii de pâine și prăjește-le. Apoi unge-le pe o parte cu puțin ulei de măsline. Taie mozzarella în felii subțiri și așază-le pe feliile de pâine, presară puțin oregano sau busuioc uscat. Pasul următor constă în topirea brânzei pe feliile de pâine, fie în cuptorul cu microunde, fie în cuptorul aragazului. Taie roșiile feliuțe și scoate partea cu sâmburi pentru a nu fi prea zemoase. Așază feliile de roșii peste mozzarella, apoi a doua felie de pâine. Acest sandviș se poate face și în sandwich maker. (Sursa: www.iheartnaptime.com)

Sandviș cu humus, avocado și brânză feta

În categoria sandvișuri sănătoase intră și acest sandviș care îmbină tot felul de arome uimitoare. Arome pe care nu le-ai ghici atât de ușor, dacă ai degusta sandvișul în premieră.
Încălzește la foc mediu o tigaie. Unge cu unt două felii de pâine, doar pe o singură parte. Pune în tigaie prima felie de pâine, cu partea unsă în jos. Acum începe să așezi în straturi, pe felia de pâine din tigaie, următoarele ingrediente: humus, bucățele de avocado cu sare și brânză feta sfărâmată între degete.
Pune și a doua felie de pâine peste umplutură. Gătește sandvișul aproximativ 2-3 minute, până când pâinea devine rumenă și crocantă. Întoarce sandvișul cu atenție și lasă-l pe foc până se rumenește și a doua felie de pâine.
Dacă brânza nu s-a topit complet, acoperă sandvișul cu un capac, lasă focul mic și gătește până când brânza se topește.
Taie sandvișul în jumătate. (Sursa www.momjunction.com)

Quesadilla cu carne de curcan și brânză Camembert

Ia două foi de tortilla și unge-le cu puțin sos barbeque (îl poți face în casă și să-l păstrezi în frigider într-un borcan bine închis). Sosul barbeque nu trebuie să fie în cantitate mare, dar e bine să nu sari peste acest pas, deoarece carnea de curcan se va lipi de sos.
Pregătește la grătar o bucată de piept de curcan. Taie-l în fâșii mici. Distribuie carnea peste sosul barbeque de pe una dintre foile de tortilla.
Taie brânza Camembert în felii cât mai subțiri și împarte-le în mod egal peste carnea de curcan. Presară și câteva frunzulițe de cimbru proaspăt sau uscat.
La final adaugă cea de-a două foaie de tortilla (cu sosul în jos).
Pune quesadilla într-o tigaie mare, la foc mediu.
Odată ce partea inferioară este crocantă și aurie (după aproximativ 2-3 minute), întoarce ușor quesadilla și mai las-o câteva minute. La final se taie în felii, precum cele de pizza, și gata ai două sandvișuri sănătoase. (Sursa: www.jamieoliver.com)

Sandviș cu salată de ton

Pentru a face salata de ton, vei avea nevoie de: o conservă de ton de bună calitate (scurs de apă sau de ulei), cremă de brânză, țelină tulpină, tăiată mărunt (câteva bucățele), o lingură de suc de lămâie, o linguriță de muștar și pătrunjel proaspăt tocat. Amestecă într-un bol toate aceste ingediente.
Ia două felii de pâine, prăjește-le, iar la mijloc pune câteva linguri din salata de ton. (Sursa www.simplyrecipes.com)

Sandvișuri sănătoase – tortilla cu carne de pui și avocado

Aceste gustări sunt foarte ușor de făcut și pot fi pregătite dinainte și ținute în frigider.
De asemenea, poți folosi carnea de pui rămasă de la friptura de la cină (de cele mai multe ori pieptul rămâne) sau poți face rapid o bucată de piept de pui la grătar.
Vei avea nevoie de o foaie de tortilla în care să pui următoarea umplutură. Amestecă într-un bol pieptul de pui tăiat fâșii, bucățele de mozzarella sau o altă brânză care se topește, cubulețe de avocado și câteva frunze de coriandru tăiate mărunt. Strânge tortilla formând un sul. În această faza poți să o învelești într-o folie de plastic și să o păstrezi în frigider.
Ia o tigaie tip grill stropește-o cu puțin ulei de măsline și așază tortilla pe grătar la foc mediu spre mare. Ține-o câte 2 minute pe fiecare parte sau până când capătă o culoare aurie. (Sursa www.gimmedelicious.com)

Sandviș cu ouă

Că să fii sigur că micuțul tău mănâncă ouăle, poți să încerci să le prăjesti. Ochiurile nu sunt la fel de anoste ca ouăle fierte. Adăugă la ele două felii de pâine prăjită și ceva legume și obții unul din acele sandvișuri sănătoase numai bune pentru școală.
Pune la foc mediu o tigaie. Lasă să cadă o bucățică de unt în tigaie, apoi sparge un ou. Lasă oul-ochi în tigaie până ajunge la consistența dorită.
În timp ce oul se găteste, adaugă o felie de cașcaval sau parmezan ras peste ou.
După ce brânza s-a topit, ia oul din tigaie și pune-l peste o felie de pâine prăjită.
Dacă adaugi și o felie de salată sau una de ardei roșu, cu atât mai bine. (Sursa www.momjunction.com)

Sandviș cu brânză Brie și pere

Avem și o rețetă de sandviș cu fructe si brânzeturi pentru pachețelul de școală. O serie de fructe se combină foarte bine cu brânza, în acest caz avem perele cu brânza Brie. Dar puteți încerca și cu mere și cu alt tip de brânză, de exemplu ricotta sau brânză de capră.
Încălzește o tigaie la foc mediu. Ia două felii de pâine și unge-le cu unt pe o singură parte. Apoi așază-le în tigaie cu partea unsă în jos. Aranjează feliile de brânză pe pâine și
presară puțin cimbru. Las-o să se topească puțin. Acum pune felii de pere tăiate subțire peste brânză și presară sare și piper pentru gust.
Încheie sandvișul cu cealaltă felie de pâine deasupra.
Gătește sandvișul pe grătar timp de 2-3 minute. (Sursa: www.momjunction.com)

Sandviș cu ricotta și lămâie

Acest sandviș pe care l-am descoperit pe site-ul e-rețete.ro este unul dintre preferatele băieților mei și îl facem de obicei în diminețile de weekend.
Vei avea nevoie de două felii de pâine prăjită pe care să le stropești cu puțin ulei de măsline.
Unge fiecare felie de pâine cu brânză ricotta. Până aici totul simplu și banal. Abia de aici încolo începe explozia de arome. Așadar presară puțină sare peste ricotta, râșnește și niște piper proaspăt. Răzuiește puțină coajă de lămâie (să fie bio!) peste tot și picură puțină miere deasupra. Încă puțin ulei de măsline peste și este gata. Vei fi uimit de explozia de arome din gură: dulce, sărat, piperat, citric, superb.

Sandvișuri cu fructe

Dacă micuțul tău dorește și ceva dulce în pachețelul de școală, poți să-i faci un sandviș cu fructe. Poți combina savoarea fructelor cu miere, ricotta, cremă de brânză dulce.
Vei avea nevoie de două felii de pâine prăjită sau poți să faci niște sandvișuri mai micuțe din doi biscuiți sau două vafe.
Umplutura poate consta din tot felul de combinații de fructe proaspete, gemuri de fructe, nuci tăiate mărunt, semințe crude, miere, ricotta, cremă de brânză dulce. (Sursa: www.momjunction.com)

Primul pachețel de școală

Băiețelul meu cel mare a intrat în această toamnă la clasa pregătitoare. Ceea ce vedeți în imagine este primul pachețel pe care i l-am pregătit pentru școală, a doua zi, căci în prima zi nu prea a stat la școală.
Am cumpărat o cutie cu separatoare și m-am gândit să-i pun diferite alimente în fiecare zi. Aici avem bastonașe de morcovi, struguri și un sandviș cu piept de pui și cimbru la grătar.

 

Te-ar mai putea interesa