6 idei pentru un mic dejun sănătos pentru copii

Alexandra Constantin
mic dejun sănătos pentru copii

Ideale pentru prima masă din zi sunt reţetele care se prepară uşor, dar sunt şi hrănitoare. Îţi venim în întâmpinare cu idei pentru un mic dejun sănătos pentru copii care se prepară rapid şi oferă energia de care au nevoie micuţii.

Cereale

Cu siguranţă îţi vin prima dată în minte cerealele în diferite forme şi cu gusturi care mai de care de pe rafturile magazinelor. Pentru a te asigura că îi oferi copilului tău cele mai bune cereale alege variantele sănătoase, cum sunt fulgii de ovăz pe care îi găseşti în magazinele cu specific naturist şi nu numai, potrivit www.creativechild.com. Iar pentru un plus de savoare adaugi în bolul în care le pui şi bucăţi de fructe, dar şi migdale, fistic, stafide sau fulgi de cocos.

Idei pentru un mic dejun sănătos pentru copii: ouă, pâine prăjită şi fructe

Deşi combinaţia nu pare una aparte, gusturile se îmbină, iar copilul are parte de un mic dejun sănătos şi hrănitor. Poţi să fierbi câteva ouă cu o seară înainte ca să îţi rămână dimineaţa timp şi pentru alte activităţi. La prima oră a dimineţii tai ouăle felii şi pui pâine din cereale integrale în prăjitor. Aşezi felia de pâine pe o farfurie, foloseşti rondelele de ouă pentru a face ochii, iar fructele (de exemplu afinele) pentru a contura nasul şi gura personajului. Şi uite aşa faci ca micul dejun nu numai să fie unul sănătos, ci şi atrăgător pentru copil. Poţi să foloseşti şi alte felii de fructe pentru a face părul personajului sau barba lui.

Iaurt cu granola

Cand educatoarea dispare Totul despre mame

O bună idee pentru un mic dejun sănătos pentru copii este şi combinaţia dintre iaurt şi granola (o obţii prin amestecarea fulgilor de ovăz cu nuci, diverse seminţe, nucă de cocos, scorţişoară, stafide şi fructe uscate – le coci în cuptor pe foia de copt şi le păstrezi într-un recipient care se închide etanş). Torni iaurtul într-un bol şi îl laşi pe copil să îşi pună cantitatea de granola pe care o doreşte. Nu numai că are un gust delicios, ci se prepară uşor şi rapid.

Idei pentru un mic dejun sănătos pentru copii: smoothie cu fructe

Smoothie | Totul despre mame

Deabia ai reuşit să îl trezeşti şi nu a avut timp să mănânce nimic la micul dejun? Atunci apelează la variante sănătoase, precum smoothie de fructe. Pui în blender fructe pe care le ai în congelator (de exemplu afine, piersici, căpşuni, banane) şi adaugi lapte sau iaurt. Blendezi până obţii consistenţa dorită, torni într-o cană mai înaltă şi îi dai copilului să se bucure de micul dejun în maşină/drum spre şcoală.

Frigănele

Cunoscute şi sub denumirea de french toast, frigănelele completează lista reţetelor pentru un mic dejun sănătos pentru copii. Baţi într-un castron câteva ouă, adaugi lapte, un praf de scorţişoară şi de nucşoară, după care înmoi în amestecul obţinut feliile de pâine din cereale integrale. Le prăjeşti uşor în puţin unt şi le pui pe farfurie alături de bucăţi de fructe sau de iaurt. Combinaţia dintre proteine (ouă, lapte) şi fibre (fructe) nu numai că ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate pentru mai mult timp, ci este şi una care aduce numeroase beneficii sănătăţii.

Idei pentru un mic dejun sănătos pentru copii: brioşe

briose in doua culori totul despre mame

Şi ţie ţi se pare că trece tare repede timpul dimineaţa şi că nu apuci să îi prepari un mic dejun sănătos copilului sau să îl pregăteşti suficient de bine pentru şcoală? Atunci apelează la preparate care să te ajute şi care să fie şi hrănitoare pentru copil, cum sunt brioşele. Coci într-o seară mai multe sortimente de brioşe din făină integrală, cu fructe şi seminţe şi doar le încălzeşti puţin dimineaţa înainte ca micuţul să le mănânce. În plus, brioşele merg de minune alături de un pahar de lapte sau de un iaurt.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Te-ar mai putea interesa