5 reţete sănătoase pentru copii- alternative la produsele de supermarket

Simona Ghenea
retete-sanatoase-totul-despre-mame

V-am pregătit 5 rețete simple și sănătoase, pentru întreaga familie, care se pregătesc în doi timpi și trei mișcări și sunt fix pe gustul celor mici. Gata cu vinovăția în bucătărie!

Să ridice mâna cine nu a pregătit o cină sau un mic dejun în 10 secunde, deschizând un iaurt cu fructe exagerat de dulce și de colorat sau făcând o tartină cu pate dintr-o conservă, închizând ochii la ingrediente și spunându-și că nu va mai repeta prea curând procedeul! (Bineînțeles, pentru a-l repeta 10 minute mai târziu, la desert: o budincă de ciocolată cu termen de valabilitate cât un trimestru școlar.)

Monica Roșu, de la Foodie Family, ne arată ce simplu este să găsim alternative sănătoase pentru produsele pe care le cumpărăm frecvent din supermarket și pe care copiii noștri le adoră.

Budincă sănătoasă de ciocolată pe care nu o refuză nimeni, niciodată

retete-sanatoase-totul-despre-mame

Avem nevoie de următoarele ingrediente: 3 gălbenușuri, 60 g zahăr, 20 g făină, 250 ml lapte, extract de vanilie și 30 g ciocolată neagră. Metoda de preparare este foarte simplă: se bat rapid gălbenușurile foarte bine cu o treime din zahăr, apoi se adaugă făina; se încălzește laptele cu restul de zahăr și cu vanilia. Când laptele este aproape clocotit se toarnă peste gălbenușuri și se amestecă bine. Se întoarce amestecul pe foc mediu și se lasă să fiarbă 2 minute. Se ia de pe foc și se adaugă ciocolata.

Această budincă se poate păstra la frigider trei zile.

Pateu de ficat adevărat, așa cum îl preparau bunicile noastre

budinca-de-ciocolata-totul-despre-mameIngredientele sunt: o casoletă de ficat de pui (500 gr) (de preferință bio), 50 g de unt, o lingură de ulei de măsline, o ceapă tocată, 2 căței de usturoi tocați și, după gust, cimbru proaspăt.

Se încinge într-o tigaie uleiul și untul și se călesc ușor ceapa și usturoiul. Se adaugă ficațeii de pui și frunzele de cimbru, sare și piper și se gătesc până ficatul este rumenit, dar încă fraged la mijloc. Se lasă un pic la răcit, după care se pune în blender ficatul împreună cu tot sucul rămas în tigaie. Se pasează bine, se mai adaugă un pic de unt dacă este nevoie pentru a deveni o cremă fină.

Crema de brânză pe care o vei pregăti cât ai spune „brânză!”

retete-sanatoase-totul-despre-mame

Ai nevoie de 100 g de brânză feta, 50 g de brânză ricotta și mărar sau alte verdețuri, după preferințele familiei tale. Nu este nevoie decât să amesteci într-un blender cele 2 feluri de brânză și verdeață, până când obții o cremă omogenă. Crema de brânză este o soluție perfectă pentru tartine.

Pasta de pește, care foamea potolește

retete-sanatoase-totul-despre-mame

Ingrediente necesare sunt: 2 conserve de sardine în suc propriu, zeama de la o lămâie și 50 g de unt. Toate se pun într-un blender și se mixează bine. Cu această pastă de pește ies, de asemenea, cele mai bune tartine.

Iaurt cu fructe, perfect pentru dimineți

retete-sanatoase-totul-despre-mameEste o gustare prea ușor de făcut acasă, pentru a mai cumpăra din supermarket versiunea plină de coloranți și zahăr. Ne trebuie 250 g iaurt simplu și 75 gr fructe de sezon.

Cum se face? 50 gr din fructe se fac piure într-un blender, iar acest piure se poate îndulci cu miere în funcție de cât de dulci sunt fructele. Restul de fructe se taie în bucăți mici. Se amestecă iaurtul cu piureul de fructe și se adaugă bucățile tăiate. Se servește într-un borcănel pentru a „păcali” clientul.

Iată 5 rețete de inspirație internațională, pregătite de Monica și băieții ei!

Foto: Monica Roșu

Te-ar mai putea interesa