Sfaturi pentru mamele de fete despre simptomele premenstruale

Ramona Dinescu
dureri premenstruale

Simptomele premenstruale sunt destul de comune în discuțiile din societatea de azi. Deși se fac multe glume pe baza acestora, puțini știu că pot fi tratate și prevenite de la pubertate.

Un faimos medic ginecolog american, Dr. Andrew Orr, susține că, dacă ești mamă de fată, ar trebui să înțelegi următoarele lucruri:

1.      Durerile menstruale puternice nu sunt normale, iar femeile nu ar trebui să aibă dureri la menstruație.

2.      Durerile apărute la ovulație, de asemenea nu sunt normale.

3.      Dacă alegi să-ți tratezi fiica adolescentă, poți preveni o serie întreagă de probleme. Dacă fetele sunt consultate de medic după prima menstruație, am avea șanse să vedem mult mai puține cazuri de infertilitate și mai puține probleme ginecologice pe termen lung.

4.      Întotdeauna cereți sfatul medicului! Întotdeauna! Ar trebui ca fiecare femeie să meargă la medicul ginecolog pentru orice simptom ce nu pare obișnuit.

5.      Nu te consola cu ideea că dacă iei o pastilă, totul se va rezolva. Pentru că nu se va rezolva. O pastilă, un calmant ar putea doar să mascheze principala problemă, care netratată se poate înrăutăți.

Foarte multe femei și adolescente consideră că durerile menstruale și simptomele premenstruale sunt o povară ce le afectează calitatea vieții, cu impact asupra activităților zilnice. Din păcate, mentalitatea este că menstruația este ceva neplăcut, inevitabil în același timp, o consecință a faptului că suntem femei. Nu trebuie să fie așa! Femeile nu trebuie să trăiască cu acest stres lunar al simptomelor premenstruale, susține Dr. Orr. Oricine trece prin acest stres, ar putea foarte ușor să ceară și să primească ajutor de specialitate.

Ce sunt simptomele premenstruale?

Simptomele premenstruale reprezintă denumirea dată unui număr de simptome fizice și emoționale relaționate de menstruația unei femei. Acestea își fac apariția cu câteva zile sau săptămâni înainte de menstruație și dispar imediat ce a început menstruație. Unele femei experimentează simptome ușoare cu o zi sau două înainte de menstruație, în timp ce altele se simt inconfortabil fizic și psihic cu aproape două săptămâni înainte de menstruație.

Cele mai comune simptome premenstruale sunt:

–          Balonare abdominală

–          Dereglări digestive (constipație, diaree)

–          Întărirea sânilor și umflarea acestora

–          Dureri de cap

–          Dureri de spate

–          Retenție de lichide în organism

–          Acnee

–          Pofte alimentare – în special pentru carbohidrați și dulciuri

–          Schimbări de dispoziție

–          Iritabilitate

–          Furie inexplicabilă

–          Depresie

–          Anxietate

–          Nevoia de a plânge

–          Dificultăți de concentrare și atenție

–          Un libido scăzut

Ce cauzează simptomele premenstruale?

Din punct de vedere medical, ceea ce cauzează simptomele premenstruale, rămâne încă necunoscut. Cel mai adesea se pune accentul pe dezechilibrul hormonal. Mai apoi, specialiștii consideră că deficiențele nutriționale precum carențele de vitamina B6, magneziu, calciu și acizi grași esențiale, pot duce la agravarea simptomelor premenstruale.

Cum pot reduce simptomele premenstruale?

Înainte de toate, Dr.Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică ginecologie, susține că ar trebui să ceri sfatul medicului. În plus, niște analize amănunțite pot arăta care sunt carențele tale și, în funcție de toate acestea, ți se poate acorda un tratament sigur.

Pe de altă parte, pentru restaurarea echilibrului hormonal și pentru corectarea deficiențelor nutriționale, există câteva soluții naturale, la care ar trebui să apelezi doar după sfatul medicului.

Ierburile chinezești se pare ca sunt folosite de mii de ani pentru reglarea dezechilibrelor hormonale, iar suplimentele cu vitamine se găsesc la tot pasul.

Vitaminele din grupul B au efecte asupra reducerii stării de anxietate, a reglării stării de dispoziție, a poftelor de dulce și a balonărilor.

Magneziu este important pentru managementul stresului și pentru creșterea energiei și a unui stări de dispoziție sănătoase.

Studiile au arătat că acele femei care au un nivel scăzut de calciu prezintă simptome premenstruale mult mai severe.

Iar pentru a diminua durerile menstruale, trebuie să te menții cât mai hidratată.

Ai nevoie de un stil de viață sănătos ce presupune o dietă echilibrată, mișcare și activități în aer liber. Și, foarte important, mergi la medic ori de câte ori ai cea mai mică suspiciune legată de starea ta de sănătate. Nu trebuie să te simți foarte rău ca să mergi la medic. Trebuie să te consulți preventiv.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa