![Gabi Urda Gabi Urda | Totul despre mame](http://img.totuldespremame.ro/2015/03/Gabi-Urda.jpg)
Poveşti şi planuri despre haine cu Gabi Urdă, consultant de comunicare şi stilist personal
Gabi Urdă nu este doar un consultant de comuncare, stilist personal şi component de bază al proiectului „Ești unică, alege personalizat!” demarat de Parenting PR. Ea este şi un om care ştie să depene poveşti legate de modă şi stil şi să te facă să descoperi la rândul tău poveştile pe care orice femeie le poate trăi alături de hainele sale. Am aflat chiar de la Gabi mai multe despre ce înseamnă în România de azi să fii consultant vestimentar, dar şi despre cum poate face faţă o femeie provocărilor vestimentare aduse de perioada maternităţii.
TOTUL DESPRE MAME: Cum ai ajuns să lucrezi în acest domeniu care a cunoscut în ultimul deceniu un interes din ce în ce mai mare nu numai din partea persoanelor publice, ci şi a oamenilor obişnuiţi?
Gabi Urdă: Sunt un self-made ghid/consultant într-ale garderobei şi imaginii. De la abilităţile native către culori, proporţii, istoria costumului, la pasiunea pentru modă şi talentul la scris, am ajuns să deschid un blog acum câţiva ani. Trecutul meu în jurnalism, reviste de femei, relaţii publice şi strategie de comunicare, styling, s-a sedimentat în site-ul www.gabiurda.ro, care a devenit curând un ghid de educaţie vestimentară recunoscut în blogosferă şi dincolo de ea. Popularitatea sa m-a făcut să-mi redescopăr people skills şi aşa am ajuns la şedinţe de consultanţă vestimentară, workshop-uri de stil, şedinţe foto, videoclipuri şi diverse proiecte cu branduri de fashion.
TDM: Avem în jurul nostru persoane care par a confirma zicala că „romanul se pricepe la toate”. De la politică şi sport, până la maşini, gastronomie şi modă, nimic nu pare să fie străin de competenţele nimănui. Care este adevărul în ceea ce priveşte moda?
G.U: Chiar dacă acum există cursuri, şcoli, cărţi care te „profesionalizează” în consultanţă de imagine, vocaţia este cea care se transformă în profesie. Nu sunt în măsură să spun unde este adevărul, căci dincolo de regulile de bun gust şi bun simţ, totul este subiectivitate când vorbim despre imagine şi modă.
Se spune că „vezi ceea ce eşti, nu ceea ce este”, astfel că uneori când ai dubii în a te privi în ochi şi a spune adevărul despre tine, corpul tău, modul în care te simţi, în care alegi hainele, ce transmiţi prin intermediul lor, atunci a venit vremea să ceri o părere obiectivă, a unui consultant de stil. Prietenii rar sunt obiectivi, părinţii mai niciodată, iar iubitul/soţul nu are voie să fie.
TDM: Deşi nu există oficial în nomenclatorul CAEN de meserii (singură similitudine găsită în această lista este meseria de cercetător în arte plastice textile – tapiserie, cotexturi, modă, imprimeuri), jobul de „stilist” este unul extrem de serios care necesită cunoştinţe solide şi documentare continuă. Ce-ar trebui să ştie o persoană care îşi doreşte să urmeze acest drum şi să devină consilier vestimentar?
G.U: Dincolo de o preocupare autentică pentru toate manifestările creative – muzică, artă, arhitectură, comunicare etc., dar şi stradă în general, un consilier vestimentar, care e diferit de un stilist, are nevoie de un acut simţ al oamenilor şi cunoştinţe de psihologie, limbaj non-verbal. Altfel, dacă este preocupat doar de modă, va ajunge doar să cumpere haine şi să facă curat în dulap, când ar trebui să-şi educe clientul, să-l ajute să-şi găsească stilul personal, simţul estetic rătăcit între tendinţe şi blazare.
TDM: Am aflat cu încântare de campania „Eşti unică. Alege personalizat”, un proiect semnat de Parenting PR. Care este rolul tău în cadrul campaniei?
G.U: Ana Nicolescu m-a invitat în acest prim proiect al PR Parenting. Mi s-a părut extrem de util pentru mame, care întâmplător erau şi bloggeriţe, un public relativ nou pentru mine. Câteva bloggeriţe, printre care şi tu, au fost de acord să accepte „provocarea” unei şedinţe de consultanţă vestimentară în faţa propriului dulap. Acum când ne apropiem de final, mă bucur de câteva noi prietene, de articole laudative care m-au umplut de bucurie şi mi-au confirmat că o abordare autentică, în care hainele devin modalităţi prin care te exprimi, îţi pot îmbunătăţi viaţa vizibil, într-un timp scurt, profund.
TDM: Cine poate apela la serviciile incluse în conceptul „Shopping la tine în şifonier”?
G.U: Acest concept a luat naştere ca o nevoie a mamelor, după o perioadă de absenţă socială, profesională, în care hainele şi imaginea, în general, erau lăsate deoparte. Însă, şedinţele de consultanţă vestimentară se adresează tuturor femeilor şi bărbaţilor care simt nevoia unei schimbări, au un dulap supraaglomerat şi nimic de îmbrăcat, se îmbracă mereu la fel, cumpără aceleaşi lucruri, nu au timp, nu ştiu să cumpere haine, nu le place să facă cumpărături, nu ştiu ce să aleagă, vor să facă o impresie pozitivă la job etc. Cei care îşi doresc o relaţie împlinită cu hainele şi imaginea lor mă pot contacta personal prin site-ul www.gabiurda.ro sau prin PR Parenting.
TDM: Unul dintre cele mai mari pericole cu care se poate confrunta o mamă este depresia. Nu mă refer exclusiv la starea emoţională postpartum diferită prin care trece orice mamă şi care poate pava drumul pentru această stare sufletească deosebit de gravă, ci şi la factorii care intervin pe parcursul călătoriei părinteşti şi care favorizează dezolarea. Cum poate imaginea personală să contribuie la ridicarea moralului unei mame?
G.U.: Hainelor noastre le ataşăm emoţii, mai ales femeile fac asta. Ceea ce porţi îţi afectează nivelul de încredere, iar multe dintre mame îşi doresc să încapă în hainele de dinainte de maternitate extrem de repede. Acest fapt poate fi o motivaţie pentru a-ţi recăpăta vechile forme sau poate fi o piedică care le umple de vinovăţie. La fel şi viaţa socială mai puţin animată, pe care o transformă în scuză pentru a nu mai avea grijă de ele, de ţinuta lor.
Decât să ne legăm de trecut, hai să privim în prezent, în dulapul actual şi să alegem sau să construim mereu ţinute care ne fac să ne simţim bine, care ne ridică moralul. Când arăţi bine, te simţi bine. Iar eu ştiu şi vreau să-ţi fiu alături în acest demers, de a te redefini în femeia care eşti acum, cu noua imagine, noul corp.
TDM: Nu o dată mi s-a spus „acum eşti mamă, trebuie să te îmbraci altfel”. În ce măsură ar trebui ca maternitatea să schimbe stilul vestimentar al unei femei?
G.U.: Sunt atât de multe variabile în stilul unei femei, maternitatea poate fi una dintre acestea. Deodată corpul tău se schimbă, aşa că te adaptezi o dată acestei transformări, apoi ritmul tău de viaţă, bugetul destinat hainelor şi îngrijirii personale se restrânge, alte limite şi uite aşa ajungi să te redefineşti măcar pentru o perioadă: renunţi la hainele pretenţioase pe care le-ai pătat iremediabil cu mâncare, la pantofii cu toc pentru că vizitaţi în fiecare zi groapa cu nisip, la coliere care se rup, broşele care înţeapă etc.
E vorba de adaptabilitate, nu e o schimbare dramatică. Se întâmplă ca în acest proces de redescoperire a feminităţii, impulsul unui consultant vestimentar, reperele pe care le trasaţi împreună, să fie tot ce aveai nevoie pentru a-ţi ridica stimă de sine, pentru a te revaloriza ca femeie, pentru a fi mai atentă la estetica casei tale, a familiei tale, a mediului tău înconjurător.
Campania “Eşti unică. Alege personalizat” inițiată de Ana Nicolescu și Ioana Predoiu prin Parenting PR îşi propune să scoată în evidenţă faptul că fiecare dintre noi are resursele necesare sa fie “amazing” cu ce a fost înzestrată de natură şi cu ce are la îndemână prin casă. Cei 4 specialişti din domenii diferite implicaţi în acest proiect, Gabi Urdă, consilier vestimentar, ce vine cu conceptul “Shopping la tine în şifonier”, Sînziana Iaru, make-up artist, care se ocupă de “Make-up concept for moms” şi care vine acasă la mame, le arată cum să-şi pună în evidenţă trăsăturile, cu fardurile lor, cu lumina din propria casă, Dr. Ruxandra Constantina, ce va fi “Doctor pentru supermame”, şi Claudia Buneci, consilier în nutriţie, al cărei concept este “Green-up your life”, au menirea de le a aduce mai multă bucurie mamelor, care îşi pot acorda timp personal zilnic, bine manageriat, potrivit bugetului fiecăreia şi în completarea activităţilor stufoase zilnice.