Deficiența de fier la copii. Cum o previi?

Iulia Mirică
deficienta calciu

Cum să eviți deficiența de fier din organismul copiilor?

În ciuda a ceea ce știai până acum, deficiența de fier la copiii mici este mult mai întâlnită decât deficitul de fier la sugari sau copiii mai mari, scrie newparent.com. Mai mult decât atât, consumul suficient de fier este deosebit de important pentru prichindei, deoarece aceștia au nevoie de minerale pentru alimentarea corpului și a creierului, care se dezvoltă foarte rapid.

În cazul în care copiii nu consumă suficiente alimente cu un conținut bogat de fier, rezervele  corpului ajung la limite scăzute. Consumul exagerat de lapte poate fi problematic în astfel de situații. Chiar dacă este un aliment sănătos, laptele are un conținut scăzut de fier. Consumul unui pahar sau două pe zi de lapte îl poate determina pe cel mic să mănânce mai puține alimente care sunt bogate în fier.

Copiii cu vârstele cuprinse între 1 și 3 ani au nevoie de 7 miligrame de fier pe zi. Dar nu te împiedica prea tare de aceste cifre, ci urmărește să le dai copiilor mâncarea sănătoasă de care au nevoie. Iată ce poți face pentru a păstra un nivel optim de fier în organism:

Oferă-le multe alimente cu un conținut bogat de fier

Printre aceste alimente se numără și cerealele, pastele, carnea de vită, carnea de culoare închisă, somonul, ouăle, tofu, fasolea și mazărea, fructele uscate și legumele verzi.

Servește-le alimente bogate în fier, alături de cele care conțin vitamina C

Această combinație ajută la o mai bună asimilare a fierului. Portocalele și căpșunile sunt foarte indicate.

Limitează consumul de lapte

Unii specialiști recomandă limitarea consumului de lapte la aproximativ 500 de mililitri pe zi.

Evită sucurile nesănătoase

Pe cât este posibil, evită băuturile fără nutrienți, care conțin zahăr și îl fac pe cel mic să consume mai puține alimente sănătoase de care are nevoie pentru a evita deficiențele.

Prea mult fier poate fi toxic

Este puțin probabil ca cel mic să își supraîncarce organismul cu minerale doar din alimente, dar în momentul în care te gândești să adaugi un supliment la dieta copilului tău, discută cu medicul pediatru în prealabil.

Sursă: newparent.com

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Te-ar mai putea interesa