Trecerea la ora de vară. Ghid complet ca să o depăşești cu bine

Raluca Dumitrică
trecerea la ora de vară oameni care dorm
În cazul în care nu se fac anumiţi paşi pentru diminuarea impactului, trecerea la ora de vară va fi resimţită şi de cei mari, şi de cei mici.

Trecerea la ora de vară nu trebuie să afecteze niciun membru al familiei!

trecerea la ora de vară familie care doarme
Nu lăsa trecerea la ora de vară să afecteze programul de somn al întregii familii!

E primăvară, copacii sunt înfloriţi, vremea se încălzeşte pe zi ce trece, dar anotimpul verde mai aduce o modificare în programul nostru: trecerea la ora de vară, care are loc în noaptea dintre 29 şi 30 martie 2014.  Ora 3:00 a dimineţii de 30 martie devine ora 4:00. Probabil că tu, ca mămică, eşti un pic îngrijorată de trecerea la ora vară, nu-i aşa? Trebuie să te pregăteşti puţin, pentru a evita orice potenţiale probleme care ar putea tulbura somnul familiei după ce dai ceasul înainte.

Ce impact are trecerea la ora de vară

În cazul în care nu se fac anumiţi paşi pentru diminuarea impactului, trecerea la ora de vară va fi resimţită şi de cei mari, şi de cei mici. Schimbarea poate fi percepută ca fiind negativă, căci vom dormi cu toţii o oră în minus.

Dacă copilul tău nu trebuie să meargă la grădiniţă sau nu are lucruri special pe care trebuie să le facă la anumite ore şi, în plus, este un copil care se trezeşte devreme, poţi să nu faci nici o modificare de oră.

Sfaturi pentru ca trecerea la ora de vară și la noul program să fie lentă

În cazul în care eşti nevoită sau vrei să decalezi programul cu o oră, iată 7 sfaturi legate de trecerea la ora de vară:

1. Cu câteva zile înainte, schimbă programul de mers la somn.  Încearcă să culci copilul cu câte 10 minute mai devreme, progresiv, zi după zi. Sfatul este valabil şi pentru adulţi, nu numai pentru copii;

2. În acelaşi timp, încearcă să trezeşti copilul mai devreme, tot progresiv, astfel încât, atunci când se schimbă ora, copilul să nu resimtă nicio diferență;

3.  Este important să înţelegi ca un copil care se trezeşte prea devreme pierde o oră din zi, ca şi tine de altfel.  Dacă îţi este deja greu să găseşti ora potrivită de somn de zi şi de noapte, cu schimbarea orei acest lucru poate deveni şi mai greu;

4. Unii copii (dar şi unii adulţi) se trezesc în mod natural dimineața (există o genă pentru asta), aşa că numai unii pot dormi până târziu. Cu toate astea, trebuie să învăţăm să dormim până după ce răsare soarele;

5. Pentru a evita ca cel mic să se trezească prea devreme, foloseşte jaluzele care fac întuneric în cameră – pentru că razele soarelui să nu intre în camera după pofta inimii.

6. Pentru a-l ajuta pe cel mic să înțeleagă care este ritmul casei, cumpără un ceas deşteptător pentru copii – poţi seta orele de somn şi de trezire conform programului familiei, ușurându-i copilului sarcina de a-l înţelege şi de a-l urma;

7. Dacă ai un copil cu un temperament stabil, cu un program de somn de care eşti mulţumită, nu trebuie să schimbi nimic după ce se schimbă ora. Nu va dura mai mult de câteva ore că cel mic să se adapteze.

Concluzia este că, deşi la început ni se va părea puţin mai dificil să ne adaptăm, putem să ne bucurăm de această modificare de orar. O să avem mai multă verdeaţă, soare şi timp de stat afară.

Să dormiţi bine!

Aflați cum se pot evita instalarea problemelor de somn la mame, care ora ideală de somn pentru copiii de sub 1 an, până la ce oră se recomandă somnul la prânz la copii, care este diferența dintre coşmaruri şi terori nocturne, dar şi care este legătura dintre somn şi temperamentul copilului. 

Te-ar mai putea interesa