Articol susținut de

Cum a salvat BOON pielea copiilor noștri: povestea detergentului 100% românesc, făcut de părinți pentru părinți

Bianca Mihai
Ștefan Niță Foto: BOON

    Ce faci când testezi zeci de branduri de detergenți și niciunul nu se dovedește suficient de puternic împotriva petelor, dar, în același timp, blând cu pielea copiilor tăi? Îl creezi de la zero. Nu e un scenariu de film, este povestea a trei antreprenori din România, care au fondat BOON, detergentul 100% românesc, creat la standarde Internaționale. Dar nu s-au oprit aici. Au trimis detergentul pentru a fi testat de Institutul Hohenstein, din Germania, iar rezultatele testelor i-au convins să lanseze BOON pentru toți românii. 

    Cum a luat naștere ideea BOON și ce v-a determinat să intrați pe piața de detergenți din România?

    Fetița mea, Catinca, suferă de dermatită. Pielea ei se irită, o mănâncă, ajungând uneori să se scarpine până la sânge. După nenumărate vizite la medici și bani cheltuiți degeaba, am ajuns eu însumi la concluzia că s-ar putea ca detergentul de rufe să fie cauza puseurilor de dermatită. Eu sunt pasionat de chimie, iar asta m-a făcut să încep să studiez fenomenul, să văd ce se ascunde în spatele termenului „detergent”. Am descoperit că Sodium Lauryl Sulfate, folosit pe scară largă în detergenți, e un ingredient alergen și iritant. Din păcate, detergenții disponibili pe piața românească și care nu conțineau acest ingredient nu spălau suficient de bine. Aveam de ales între a folosi un detergent blând cu pielea, dar care nu spală și un detergent care spală, dar care îi face rău fetiței mele. Niciuna dintre variante nu-mi convenea, așa că am zis că o să creez eu acel detergent care să ajute toți părinții din România care se confruntă cu aceeași problemă.

    Ce înseamnă să creezi un detergent „cu ingrediente europene”? Cum ați selectat aceste ingrediente și care este povestea din spatele lor?

    Ne-ar fi fost foarte ușor să producem și noi un detergent cu ingrediente ieftine, eventual dintr-un concentrat importat de cine știe unde, la un preț infim, pe care apoi să-l ambalăm frumos și să-l marketăm drept „fabricat în România”. Doar că noi ne-am dorit să creăm un detergent pe baze științifice, dovedite, care să ne ajute în primul rând pe noi, pliat pe nevoile noastre, iar apoi, dacă va fi dorit și de alții, cu atât mai bine. Acesta a fost motivul pentru care folosim doar ingrediente de calitate din Uniunea Europeană. Eu am o experiență de peste 15 ani în domeniul aromelor și o pasiune autentică pentru chimie. Prin cercetare individuală, studiu atent al literaturii de specialitate, articole științifice și numeroase experimente practice, am reușit, prin „trial and error”, să aduc formula BOON la nivelul de performanță actual.

    Mulți părinți se confruntă cu această dilemă – să aleagă eficiența în curățare sau siguranța pentru piele. Cum rezolvă BOON această problemă?

    Acesta a fost primul gând pe care l-am avut în minte când am pornit la drum. Prin urmare, toate eforturile noastre au mers în această direcție, să le împăcăm pe cele două. Și ne-a ieșit. Nu o spunem doar noi. BOON Clear – sortimentul nostru fără parfum – a fost chiar certificat oficial de Institutul Hohenstein din Germania, o autoritate internațională în domeniu, că este blând chiar și cu cea mai sensibilă piele. 

    Formula concentrată de 30ml versus 50ml pentru detergenții obișnuite pare tentantă pentru bugetul familiei. Cât de mult pot economisi părinții pe termen lung?

    La început, când aud că au nevoie doar de 30ml pentru o mașină de rufe cu capacitatea de 5 kg, oamenii sunt un pic reticenți. Parcă nu le vine să creadă. Pun un pic mai mult, ca să se convingă ei că spală bine, iar apoi, treptat-treptat, câștigă încredere și-și dau seama că BOON chiar este eficient și că nu trebuie să torni prea mult ca să ai rezultate excelente la fiecare spălare. Dar cu BOON, economisești în mai multe moduri: în primul rând, prețul pe care l-am stabilit a fost unul convenabil. Ne-am dorit ca fiecare român să aibă acces la un detergent bun. În al doilea rând, faptul că nu ești nevoit să torni mult detergent ca să fie și eficient, ajută din nou la economisire. În al treilea rând, vorbim și despre economisirea spațiului. Flaconul BOON este conceput în asemenea mod, încât să nu ocupe foarte mult spațiu de depozitare.  

    Cum ați dezvoltat aromele BOON Breeze și BOON Bloom? Ce rol joacă parfumul în experiența de spălare și cum influențează acesta momentele de familie?

    Am testat și răs-testat zeci de parfumuri și de combinații de parfumuri. Am făcut noi o selecție inițială, pe baza experienței mele în crearea de arome, dar și pe baza gusturilor personale, apoi le-am împărțit prietenilor și cunoștințelor, să aflăm și părerea lor. Am ajuns la aceste două parfumuri, BOON Breeze și BOON Bloom în mod democratic: cele mai votate au câștigat. Asta facem și în prezent, cu clienții noștri. Ascultăm atent feedback-ul lor, îl luăm în calcul și îl folosim în îmbunătățirea produsului. 

    Credem că BOON Bloom și BOON Breeze au niște parfumuri familiare, care calmează, care ne fac să ne simțim în siguranță. Într-o lume tot mai nebună, acasă să devină și mai mult oaza de liniște a fiecăruia. 

    Pentru mamele cu copii mici sau cu piele sensibilă – ce garanții oferă BOON că produsul este cu adevărat sigur?

    Pentru părinții cu copii mici sau cu piele sensibilă, recomandăm BOON Clear, certificat de Institutul Hohenstein ca fiind blând cu pielea. 

    Unde putem găsi BOON?

    BOON poate fi găsit momentan doar online, de pe site-ul nostru, de pe eMAG și de pe Trendyol

    Îți recomandăm să te uiți și la acest video

    Te-ar mai putea interesa

    Te-ar mai putea interesa