Vitamine pentru creșterea poftei de mâncare la copii plus alte metode care cresc apetitul

Legenda spune că, dacă un copil nu are poftă de mâncare, trebuie să-i dai vitamine. Ei bine, legenda e parțial adevărată! Descoperă și alte metode prin care poți crește apetitul celui mic.

Mihaela Călin
vitamine pentru creșterea poftei de mâncare la copii
Vitamine pentru creșterea poftei de mâncare la copii se pot da doar cu acordul medicului!

Vitamine pentru creșterea poftei de mâncare la copii? Doar cu acordul medicului! Lipsa poftei de mâncare la copii este o problemă pentru mulţi părinţi. Iar mulţi dintre ei sunt familiarizaţi cu situaţii de genul: copilul face grimase în timpul mesei, spune că nu-i este foame, caută tot felul de scuze pentru a pleca de la masă etc.

Părinţii aflaţi în această situaţie îşi fac griji cu privire la sănătatea şi dezvoltarea copilului şi caută tot felul de soluţii pentru a determina copilul să mănânce. Aflaţi în continuare 5 modalităţi de a rezolva lipsa poftei de mâncare la copii de la Alisha Grogan, medic pediatru şi fondatoarea blogului www. yourkidstable.com.

Refuzul copilului de a mânca este o mare îngrijorare pentru părinţi. Ei se tem că un copil mofturos sau care plânge în timpul mesei, nu se va dezvolta în mod corespunzător şi va avea probleme de sănătate. Vezi mai jos cum să obişnuieşti copilul cu mâncarea şi cum să transformi mesele dintr-un moment plin de tensiune într-unul degajat.

Vitamine pentru creșterea poftei de mâncare la copii și adulți

Vitaminele, mineralele pot fi eficiente în stimularea apetitului. În unele cazuri, acestea pot fi eficiente și în tratarea deficiențelor de vitamine și minerale care afectează apetitul. Nu administra copiilor suplimente alimentare pe bază de vitamine fără un consult medical în prealabil! Unele dintre suplimentele care pot fi utile pentru creșterea poftei de mâncare la copii și adulți sunt:

Zincul

O deficiență de zinc poate modificări ale apetitului. Un supliment de zinc sau multivitamine care conțin zinc ar trebui să fie sigur spre administrare pentru majoritatea adulților.Consultă un medic dacă ai întrebări și înainte de a administra suplimente copiilor mici.

Tiamina

O deficiență de tiamină, cunoscută și sub denumirea de vitamina B1 , poate provoca:

  • oboseală frecventă
  • scăderea apetitului
  • pierdere în greutate

Tiamina ar trebui să fie sigură pentru majoritatea adulților. Consultă un medic înainte de a administra suplimente copiilor mici.

Uleiul de pește

Uleiul de pește poate stimula creșterea poftei de mâncare în cazul copiilor și adulților. De asemenea, poate îmbunătăți digestia și poate reduce senzația de balonare sau de sațietate care scade pofta de mâncare.

Uleiul de pește este de obicei considerat sigur pentru orice adult care nu are alergii la pește. Este important să discuți cu un medic înainte de a administra suplimente copiilor foarte mici.

Grupă de vârstăNecesarul zilnic de calorii (sex feminin)Necesarul zilnic de (sex masculin)
Copii mici (2-3 ani)1.000 – 1.400 1.000 – 1.400
Copii (4-12 ani)          1.200 – 2.200 1.400 – 2.400  
Adolescenți (13-18 ani)1.600 – 2.4002.000 – 3.200
Tineri (18-40 ani)       1.800 – 2.200 2.600 – 3.000  
Adulți (40-60 ani)       1.800 – 2.200 2.200 – 2.600  
Adulți în vârstă (61+ ani)1.600 – 2.0002.000 – 2.400

Sursa: Healthline.com

Nu hrăni copilul între mese!

Un copil care ia o varietate de gustări între mese este puţin probabil să mai dorească o masă sănătoasă şi hrănitoare. Problema este mai ales la acei micuţi cărora le plac foarte mult dulciurile.

Copilul nu are poftă de mâncare? Nu hrăni copilul cu forţa!

Încercările de a-ţi hrăni copilul cu forţa se pot întoarce împotriva ta mai repede decât îţi închipui. Un astfel de comportament nu este benefic pentru copil. În plus poate afecta şi relaţia lui cu părinţii. Nu încerca nici să-ţi şantajezi copilul ca să mănânce, deoarece nu este o variantă pe termen lung.

Mănâncă odată cu copilul tău!

Fiecare copil este modelat de mamă şi de tată. Deci, atunci când cel mic vede că tu şi partenerul luaţi masa într-o atmosferă relaxată, cu siguranţă, va fi şi el dornic să se alăture. De asemenea este o idee bună să implici copilul în prepararea mâncării şi aşezarea mesei.

Copilul nu are poftă de mâncare? Pregăteşte mese pline de culoare!

Preparatele culinare cu aspect frumos şi apetisant îl vor încuraja pe cel mic măcar să guste şi să vadă cum este mâncarea. De cele mai multe ori copiii sunt încântaţi de ardeii graşi coloraţi, căpşune, felii de măr de diverse culori. Mesele colorate sunt o metodă probată pentru copiii care nu au poftă de mâncare.

Tantrumurile la copiii mici. Care sunt abordările?

Pregăteşte-i un loc special la masă!

Ca să creşti şansele ca cel mic să vină la masă de bună voie, ar trebui să-i amenajezi la masă un spaţiu plăcut şi familiar. Cu siguranţă ajută dacă alegi tacâmuri şi şerveţele colorate, farfurii cu forme neobişnuite (feţe de animale, de maşinuţe etc). Sau acele farfurii pictate cu tot felul de feţe zâmbitoare, animale, flori etc.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa