Calciul și importanţa sa în viaţa copiilor

Iulia Mirică
calciul pentru copii

Calciul este esențial pentru dezvoltarea sistemului osos puternic, după cum știu toate mămicile. Organismul copiilor mici folosește acest mineral vital pentru a construi dinții și oasele – un proces care se definitivează până la sfârșitul adolescenței, scrie newparent.com.

Copiii mici au nevoie de calciu pentru a stabili baza viitorului, după cum afirmă Sue Cowen, medic și dietetician specializat în nutriție pediatrică, la Spitalul Memorial pentru Copii din Chicago. Dacă cei mici nu au nivelul de calciu echilibrat, acest lucru le poate afecta creșterea. Nu vor fi la fel de înalți, iar oasele lor nu vor fi la fel de puternice.

Ceea ce proabil nu știi despre calciu este faptul că joacă un rol vital în contracția mușchilor, bătăilor inimii, și eliberează hormoni, trimițând mesaje prin sistemul nervos. Urmările lipsei de calciu nu se observă în copilărie, ci în viaţa de adult. În cel mai rău caz, organismul va lipsi oasele de calciu pentru a obține ceea de ce are nevoie (pentru alte funcții ale corpului), dar deficiența de calciu trebuie să fie extremă pentru ca acest lucru să se întâmple.

Introdu laptele în viata copilului tău

Produsele lactate sunt cea mai bună sursă de calciu, alt lucru pe care cele mai multe mămici le știu despre acest mineral care ajută la construirea oaselor. Laptele, iaurtul, brânza și alte produse lactate conțin o formă de calciu pe care organismul o poate absorbi cu ușurință, mai bine decât calciul regăsit în alimente precum cerealele și sucul de portocale. Copiii iubesc sucul de portocale, de aceea este îmbogățit cu calciu. Dar nutriționiștii nu sunt siguri despre cât de ușor poate fi absorbit acest calciu în organism.

Un alt beneficiu al laptelului și al altor produse lactate este faptul că sunt îmbogățite cu vitamina D, care ajută organismul să absoarbă calciul. Chiar dacă laptele degresat și semi-degresat conțin aproximativ 300 miligrame de calciu per ceașcă, piticii în vârstă de 1-2 ani trebuie să bea lapte cu un conținut normal de grăsime. Copiii cu vârsta mai mică de 2 ani au nevoie de anumiți acizi grași esențiali pentru creșterea și dezvoltarea creierului, după cum afirmă Cowen. După vârsta de 2 ani, poți trece la laptele cu un conținut scăzut de grăsime.

Calciu fără lactate

În cazul în care copilul tău este alergic la lapte sau nu poate tolera alimentele lactate, poți alege diferite alternative bune la lapte, cum ar fi laptele de orez sau soia, deserturile congelate, șerbeturile, budincile. Alte surse non-lactate de calciu sunt legumele cu frunze de culoare verde închis, broccoli, năut și cereale, suc de portocale. Organismul absoarbe calciul din alimente mai bine decât din suplimente. Cu toate acestea, în cazul în care consideri că piticul tău nu primește suficient calciu în dieta lui, discută cu mediul pediatru, care poate recomanda un supliment masticabil.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Te-ar mai putea interesa