10 obiceiuri ale copiilor sănătoși care ar trebui să fie prezente și în casă la voi

Iulia Mirică
obiceiuri ale copiilor sanatosi totul despre mame

Drumul către succes al copiilor sănătoși începe cu câteva obiceiuri din copilărie

Medicul pediatru Wendy Sue Swanson spune pentru Mom.me că obiceiurile dobândite în copilărie sunt absolut esențiale pentru sănătatea de mai târziu a copilului. „Ce facem acum îi poate ajuta pe copii să transforme obiceiurile în practici care vor fi prezente o viață întreagă.”

Pentru a găsi răspunsuri la toate întrebările, dar și pentru a ne învăța pe noi și abia apoi pentru a-i învăța pe copii cum să mănânce, am pregătit câteva pachete la PREȚURI SPECIALE cu cele mai bune cărți despre subiectul care pare să preocupe pe toată lumea: cum mănâncă copiii! Acestea sunt disponibile AICI.

Iată care sunt obiceiurile copiilor sănătoși, la care ar trebui să lucrați constant:

Regula micului dejun

Experții insistă pe acest subiect cu un motiv: micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, oferind energie copiilor pentru întreaga zi. Este recomandat să vă treziți copiii puțin mai devreme înainte de a pleca la școală, pentru a avea timp să mănânce micul dejun. „Copiii sănătoși mănâncă micul dejun în mod regulat și consumă mai mult calciu sub forma laptelui”, a afirmat doctorul specialist în nutriție Melina Jampolis. Alegeți fulgi de ovăz alături de un pahar cu lapte sau cereale integrale pentru un început perfect în fiecare dimineață.

Alte sfaturi pentru o alimentație sănătoasă, aici: 10 sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă a copilului

Menținerea unui regim sănătos

fructele preferate

Copiii sănătoși aleg alimentele potrivite atunci când mănâncă, ceea ce înseamnă mai puțin zahăr rafinat și mai multe alimente proaspete și colorate. „La fel ca adulții, copiii ar trebui să mănânce mai multe fructe, legume și lactate cu un conținut scăzut de grăsime”, spune Jampolis. „Aceștia ar trebui să mănânce mai puțin la fast-food, să reducă gustările cu un conținut ridicat de grăsimi, sărate și uscate, precum și produsele de patiserie și alimentele cu adaos de zahăr.”

Mai multe despre alimentația sănătoasă a copiilor, aici: Ce trebuie să conţină farfuria copilului?

Să-și asculte burtica

În timp ce mănâncă, învățați-i pe copii să-și asculte foamea. Dacă reușesc să învețe să fie în ton cu burticile lor, aceștia nu vor fi tentați să mănânce prea mult. „Sarcina unui copil este să mănânce atunci când îi este foame și să se oprească atunci când este plin”, spune Swanson. „Părinții decid ce alimente le sunt oferite. În cazul în care au la dispoziție alimente sănătoase, iar copiii mănâncă împreună cu familia, beneficiile nu vor întârzia să apară.”

Alte sfaturi utile puteți găsi aici: Cum îți înveți copilul să mănânce moderat și „cu cap”

Spălatul dinților

Cele mai multe obiceiuri de igienă nu vor cauza neapărat probleme de sănătate, dacă nu sunt urmate, după cum afirmă Swanson. Dar întreținerea igienei orale este absolut esențială. „Copiii trebuie să înceapă să se spele pe dinți începând cu vârsta de 12 luni”, spune Swanson. „Aceștia trebuie să se spele de două ori pe zi și să primească ajutor până când sunt cam în clasa a doua.” Asigurați-vă că cel mic își periază bine dinții până pe la vârsta de 7 sau 8 ani, după care vor urma această rutină întreaga viață.

Despre sănătatea dinților copiilor, aici: 7 greşeli pe care le facem cu bune intenţii şi care afectează dinţii copilului

Reducerea timpului petrecut în fața ecranului

Fie că este vorba de televizoare, telefoane, tablete, copiii au acces la ecrane aproape 24/7 în prezente. Copiii sănătoși, pur și simplu, nu stau în fața ecranelor în mod constant. „Oferiți-le o interacțiune de nerefuzat și distrageți-le atenția de la ecrane chiar de la începutul vieții lor”, spune Swanson. Media timpului pe care îl petrec în fața ecranelor ar trebui să fie mai mică de două ore pe zi.

Citiți mai multe despre efectul televizorului asupra copiilor: Cu ochii în televizor: efecte asupra dezvoltării copiilor

Copiii activi

Renunțați la jucăriile tehnologice și ieșiți puțin din casă. Copiii sănătoși evită ecranele și au activități extracuriculare, în special sport. „Aceștia vor avea niveluri mai ridicate de activitate fizică intensă”, spune Jampolis. „Copiii sănătoși sunt în general mai activi și de obicei se vor juca sporturi în echipe la școală și în afara acesteia, așa că sunt mai multe activități fizice distractive programate pentru ziua lor”. Îi puteți înscrie la fotbal sau la tenis și încercați să-i mențineți cât mai activi se poate.

Citește mai multe despre cum să alegi sportul ideal pentru copilul tău: Ce sport ţi se potriveşte?

Timpul petrecut în natură

Încurajați copiii să petreacă mai mult timp în aer liber, spune Swanson. „Faceți-vă timp pentru exerciții și bucurați-vă de momentele petrecute în natură în fiecare zi. Le spun adesea părinților că un obiectiv al copiilor sănătoși este să-și facă timp să iasă din casă în fiecare zi.” Puteți face o excursie pe jos în parc sau să explorați frunzele care cad în curtea din spatele casei.

Motive științifice pentru a petrece cât mai mult  timp în natură, aici: O bacterie din pământ ne face mai fericiţi

Muuult somn

Somn, somn și iar somn. Copiii în creștere au nevoie de mai mult somn decât ai tu nevoie. Ei au nevoie de foarte mult. Stabiliți o oră de culcare și asigurați-vă că cei mici o respectă. „În general, școlarii au nevoie de 10 ore de somn, adolescenții au nevoie de opt ore și jumătate sau nouă ore și jumătate de ore, ceea ce poate fi dificil”. Încurajați-i pe cei mici să doarmă, astfel încât, pe măsură ce cresc, să înțeleagă ce beneficii le poate aduce un somn adecvat.

Toate problemele legate de somnul copiilor își găsesc soluții în acest volum:Soluții blânde pentru somnul liniștit al bebelușilor și al copiilor mici” de Sarah Ockwell-Smith

Fericire în fiecare zi

Asigurați-vă că cei mici au grijă de nevoile emoționale de la începutul vieții. Aceștia trebuie să participe la activități care îi mențin optimiști, acestea fiind cel mai bun medicament pentru viață. „Sunt fericiți”, a spus Jampolis despre cei mai sănătoși copii. „Cred că depresia este sub-diagnosticată la copii. Nu este vorba de faptul că ar trebui să le fie administrate medicamente, dar condițiile care duc la depresie trebuie tratate. Poate fi un cerc vicios – sunt deprimați, mănâncă, se deplasează mai puțin și sunt nesiguri de greutatea lor.” Jampolis spune că acest lucru i-ar putea ține departe de sporturi și de activități extracuriculare, care altfel ar fi printre alegerile copiilor. Dacă cei mici sunt nefericiți mereu, este important să realizați de ce. Planificați activități distractive pentru a le umple programul și vorbiți cu un specialist, dacă nu reușiți să progresați prea mult.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa