Reclamele TV la alimente activează gena obezității

Cristina Călin, redactor
gena obezității, activata de reclamele TV

Reclamele la mâncare ne fac poftă și ne fac să ne îndreptăm pașii spre frigider, chiar dacă nu ne este foame chiar deloc. În cazul copiilor, situația este și mai gravă, mai ales dacă s-au născut cu o anumită genă—FTO—care  predispune la obezitate, anunță agenția de știri Reuters.

Nu toți copiii intră în clasa de risc, însă cei care au ghinionul să ne nască cu gena asociată obezității și acumulării de grăsime sunt în pericol de a mânca necontrolat. Într-un studiu publicat în International Journal of Obesity, cercetătorii explică faptul că gena cu pricina interacționează cu mediul, în acest caz reclamele la junk food de la televizor, și îi fac pe copii să mănânce chiar dacă sunt sătui, crescând riscul de obezitate. Medicul Diane Gilbert-Diamond, de la Dartmouth College din Marea Britanie, spune că aceasta este explicația faptului că unele persoane pot trece nepăsătoare pe lângă un platou cu prăjituri, iar altele nu. Mai mult, ea spune că nu este neapărat o problemă de autocontrol, ci una scrisă în codul nostru genetic.

Gena FTO se manifestă cu diferite intensități, în 16% din cazuri fiind responsabilă cu riscul maxim de obezitate, 18% cu risc mic, iar 48 de procente se încadrează în clasa de risc mediu. Medicii spun că dacă, atunci când la televizor este o reclamă la jeleuri copiii au la îndemână astfel de dulciuri, vor consuma produsele chiar dacă înainte au mâncat un prânz copios. Copiii cu gena FTO participanți la studiu au ingerat 129 de calorii din dulciuri, pe când cei fără genă s-au oprit la 59.

Investiții mari în publicitate

Situația este îngrijorătoare pentru că mare parte a bugetelor companiilor producătoare de alimente se îndreaptă către produse pentru copii. În Statele Unite ale Americii un copil privește în medie 15 reclame zilnic. În România nu s-au realizat statistici, însă fiecare calup de publicitate din timpul programelor destinate copiilor conține cel puțin o reclamă la un aliment de tip junk-food.

7 sugestii despre cum să îți înveți copilul ce înseamnă să mănânce sănătos

 

Studiul ar putea fi un prim pas în solicitarea reglementării publicității la alimente adresate copiilor. Până atunci este datoria noastră ca părinți să limităm timpul petrecut în fața televizorului și să înlocuim acest tip de petrecere a timpului liber cu activități sportive sau pur și simplu cu plimbări, care în mod cert nu afectează în mod negativ greutatea corporală a copiilor.

.Dacă ți s-a părut util acest articol despre cum să comunici atunci când copilul nu te ascultă, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa