7 trăsături de modelat la copii, pentru succesul lor în carieră

Cristina Călin, redactor
succes în carieră

Toți visăm să avem niște copii care să aibă succes în carieră. Îi vedem cu ochii minții realizați profesional, indiferent ce înseamnă acest lucru. Încercăm să-i sprijinim încă din copilărie înscriindu-i la tot felul de cursuri, ajutându-i la teme, implicându-i în tot felul de activități. Totuși, acestea nu sunt totul. Este nevoie de mult mai mult pentru ca la vârsta adultă să îi vedem reușind. Potrivit forbes.com există 7 trăsături pe care trebuie să le modelăm la copiii noștri pentru a-i ajuta să aibă succes în carieră.

Vrei un copil inteligent și responsabil? Lasă-l să greșească! Sfaturile unui CEO pentru părinți

Curiozitatea. Una dintre calitățile pe care Micky Pant, CEO Yum, una dintre companiile mari din China le caută atunci când angajează este curiozitatea. Diplomele de la universități prestigioase sunt importante, dar dintre doi candidați bine pregătiți, spune el, îl alege mereu pe cel care caută mereu soluții noi, inovatoare. Până acum, nu a dat greș cu această strategie, a declarat el pentru Forbes.

Integrarea. Specialiștii în resurse umane au tot scris despre cât de important este ca într-o echipă să existe o diversitate cât mai mare. Paul Block, CEO Merisant, spune că “Oamenii cu stiluri diferite de viață, cu trecuturi felurite se motivează unii pe alții. Fără diversitate nu s-ar ajunge la profunzime și nu am putea ieși niciodată din scenariile clasice.” Este necesar ca din copilărie părinții să discute cu cei mici despre diversitate și despre modul în care pot include în viața lor oameni cu care poate, la început, pare că nu au nimic în comun.

Rolul părintelui în adaptarea copilului la societate

Modestia. Oamenii îngâmfați sunt de obicei excluși din cercurile pe care le frecventează. Într-un articol din New York Times, Rebecca Sabky, fost director la Dartmouth, povestește: ”Studentul ne-a trimis o scrisoare de recomandare de la unul dintre profesorii lui din liceu. Acesta scria că a fost cumva constrâns să scrie scrisoarea datorită inteligenței acelui elev. Dincolo de acest fapt, era singurul care știa numele tuturor membrilor echipei administrative a unității de învățământ și obișnuia să mulțumească și să fie politicos de fiecare dată când situația o cerea. Profesorul și-a încheiat recomandarea spunând că elevul este foarte respectuos cu toți cei din jur indiferent de poziția sau popularitea lor. ” Rebbeca Sabky spune că l-a ales datorită acestei caracterizări în detrimentul alor candidați cu studii similare sau poate mai valoroase.

7 sfaturi care te ajută să îți menții copilul fericit

Generozitatea. Potrivit psihiatrului Judith Orloff, MD, ”generozitatea este unul dintre elementele cheie ale sănătății emoționale”. Generozitatea accelerează apariția energiilor pozitive în viața noastră, dar este și una dintre cele mai mari calități pe care le poate avea un lider adevărat. Un manager care este generos îi face pe oamenii din echipa lui să se simtă capabili și motivați să aibă succes, dar și să fie ei înșiși generoși. Un lider mărinimos este un model de urmat și un catalizator pentru o organizație deschisă, onestă și care oferă sprijin.

De ce nu e bine să îi presăm pe copii să obțină rezultate excelente la școală

Un adult cu succes în carieră se construiește din copilărie

Mintea deschisă. Lumea pare să se micșoreze având în vedere că tehnologia ne ajută să facem afaceri tot mai departe de casă. Potrivit Pricewaterhouse Coopers agerimea este una dintre cele 5 dimensiuni critice pentru succes în carieră. Ei o definesc ca fiind abilitatea de a lucra și de a colabora efectiv, cu un set de mentalități ce trec dincolo de limitele geografice și culturale. Puteți să vă educați copiii de mici uitându-vă cu ei la televizor la posturi de televiziune străine, având un cerc larg de cunoștințe și prieteni, călătorind mult, dar și discutând subiecte ce țin de altă țări când ei sunt mai mari.

Stereotipuri greșite despre tații moderni

Aprecierea. Rick Foster și Greg Hicks scriu în cartea lor ”Noi am ales să fim fericiți” că un angajat fericit este recunoscător și prin aceasta crează legături care îl vor ajuta în clădirea unei cariere de succes. Ora Shtull, unul dintre cei mai importanți coach din New York spune că există 4 stâlpi ai construirii unei legături puternice la locul de muncă: cuvintele, timpul, munca și darurile. În traducere aceasta înseamnă că trebuie să folosim cuvintele pentru a ne arăta aprecierea față de colegi, timpul pentru a ne cunoaște echipa, munca pentru a-i ajuta pe cei cu care lucrăm și darurile pentru a celebra momentele importante.

Reziliența. Viața poate fi foarte grea. Este esențial ca noi să ne putem reveni de fiecare dată când suferim un șoc. Reziliența este o dovadă se inteligență emoțională și unul dintre factorii care ajută individul să depășească momentele de stres. Trebuie să îi învățăm pe copii ca încă de mici să se adapteze la diferite situații, fiind lângă ei de fiecare dată când au parte de momente mai grele.

Cum îți înveți copilul despre bani

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa