Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Missouri arată că atunci când părinții se implică în viața școlară a copiilor șansele acestora de reușită în viață sunt mult mai mari, potrivit sciencedaily.com. Succesul acestora va fi atât la nivel academic, cât și social.
Implicarea părinților în viața școlară a copiilor este percepută ca fiind vitală de majoritatea experților și cercetătorilor în domeniul educațional. Noul studiu arată că este nevoie ca părinții să fie cât mai aproape de copiii lor încă de când aceștia intră în viața de școlar. Mai mult, ei subliniază că este necesară urmarea unor programe de training prin care profesorii să învețe cum să îmbunătățească calitatea și cantitatea interacțiunii cu părinții.
”În urma zecilor de ani de cercetare pentru noi este clar că percepția pe care cadrele didactice o au asupra relației cu părinții este foarte importantă și influențează într-o mare măsură parcursul academic al copilului”, a delcarat Keih Herman conducător al cercetării și profesor la College of Education din cadrul Universității din Missouri. Mai departe acesta explică faptul că o relație bună între educatori și părinți sau percepția pozitivă a acestora asupra modului în care cei din urmă se implică în viața academică atrage după sine o atenție suplimentară asupra elevului. De partea cealaltă, atunci când părinții sunt neimplicați, profesorii vor avea tendința să schimbe modul de interacțiune într-un mod negativ.
Implicarea părinților în viața școlară bine văzută de profesori
Pentru a realiza studiul, s-a creat un program de dezvoltare profesională a cadrelor didactice la care s-au înscris peste 100 de profesori. În cadrul proiectului s-a urmărit îmbunătățirea relației părinte-educator, dar și a abilităților de managment la nivelul clasei.
Cadrele didactice au completat un chestionar la începutul și la sfârșitul anului școlar privind relația dintre ei și părinții și elevii cu care au interacționat. În urma colectării datelor echipa de cercetători a conchis că rezultatele academice bune ale elevilor erau în strânsă legătură cu percepția pozitivă pe care profesorii o aveau despre implicarea părinților în viața școlii.
”Cadrele didactice nu se simt confortabile cu părinții ai căror copii au rezultate slabe la învățătură sau care au probleme de comportament, dar nici atunci când discută cu reprezentanți ai familiilor cu venituri mici sau care aparțin unor minorități etnice sau rasiale”, a mai spus Herman. Altfel spus, cei care au cea mai mare nevoie de sprijinul școlii nu îl primesc. Cercetătorii americani spun că acestă stare de fapt poate fi modificată prin traininguri la care să participe profesorii și astfel poate crește calitatea actului educațional. De asemenea, o mai mare implicare a părinților poate fi o soluție. În Missouri un program de acest tip este deja implementat, iar rezultatele se văd.
Vino joi, 22 februarie 2018, de la ora 18.30, la Hotel Capitol la Atelierul cu mămici ”Învățarea unei limbi străine de timpuriu dezvoltă abilități pentru școală și viață”! Înscrie-te acum GRATUIT! Detalii AICI.
Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.