Fără device-uri la școală! Tableta folosită în ore scade performanțele școlare

Veronica Guzun, redactor
tableta

Un elev care folosește tableta în timpul cursurilor are rezultate mai slabe decât colegii lui, arată un studiu realizat la Academia Militară West Point, SUA.

Un grup de profesori de economie de la Academia Militară West Point din Stalele Unite a desfășurat un experiment – a interzis uneui grup de elevi să folosească tabletele și calculatoarele în timpul unui curs intoductiv de economie. Rezultatul? Notele elevilor s-au îmbunătățit, scrie insidehighered.com.

Acest studiu a fost publicat la Massachusetts Institute of Technology și a dorit să vadă impactul dispozitivelor asupra performanțelor școlare. Iată cum s-a desfășurat experimentul:

Cei trei profesori de economie la West Point, Susan Payne Carter, Kyle Greenberg și Michael Walker, au separat studenții în trei grupuri. Primul grup a avut libertate totală de a folosi cum considera el necesar dispozitivele conectate la internet. Al doilea grup (grupul de control) avea interzis la a folosi noile tehnologii la ore, în timp ce al treilea grup putea folosi tabletele, dar acestea trebuiau să fie ținute doar pe masă, astfel încât să vadă și profesorul la ce se uită elevul. În studiu nu a fost cuprinsă și folosirea telefonului mobil.

Studenții din grupul al treilea, pe care cercetatorii l-au creat pentru a imita un exemplul ideal în care dispozitivele ar trebui să fie utilizate în clasă, au apelat la tablete mult mai rar decât cei din primul grup, ceea ce era de așteptat. Dar, la examenul final, care se dădea pe calculator, elevii care au avut acces la noile tehnologii în clasă, în oricare dintre cele două moduri, au avut un scor cu 18% mai mic decat elevii care nu au folosit nicio formă de tehnologie în timpul orelor.

Raportul prezintă câteva posibile explicații privind motivele pentru care utilizarea unui dispozitiv în clasă ar putea duce la note mai mici. Ar putea fi faptul că notițele luate digital nu sunt la fel de eficace ca cele clasice, luate cu pixul pe hârtie. De asemenea, stilul de predare este încă adaptat modului clasic de luat notițe și pentru cei care folosesc tableta la ore. Și, desigur, sunt de luat în calcul toate tentațiile de pe tabletă care distrag atenția elevilor: e-mail, știri, facebook, twitter, etc. Toate acestea duc la distragerea atenției și deci la pierderea informațiilor predate de profesori.

Cei trei profesori care au desfășurat studiul menționează că: „Deși Academia Militară West Point diferă din multe puncta de vedere de școlile obișnuite, rezultatele sunt valabile pentru orice tip de instituție de învățământ. La scolile obișnuite, rezultatele ar putea fi chiar mai îngrijorătoare, deoarece elevii de la West Point sunt foarte stimulați să ia note mari, profesorii interacționează mult cu elevii lor, iar clasele sunt de dimensiuni suficient de mici încât profesorul să remarce fiecare elev distras de computer și să-l poată face atent.”

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa