Copilul tău calculează pe degete? Va avea rezultate la matematică!

Cristina Călin, redactor
calculează pe degete

Matematica este unul dintre materiile care dă multe bătăi de cap copiilor, iar în primii ani de studiu implică și multă memorare. Nu de puține ori ni se întâmplă să ne supărăm pentru că adunări simple sunt rezolvate cu ajutorul degetelor. Cercetătorii spun să lăsăm lucrurile așa cum sunt, pentru că nu este nimic în neregulă în cazul în care copilul tău calculează pe degete, scrie Wall Street Journal.

Percepția asupra degetelor este un indicator de nădejde cu privire la succesul pe care elevul în va avea în studiul matematicii. Chiar dacă fiecare are metoda proprie prin care învață, situația în care copilul calculează pe degete rămâne cea mai viabilă dintre toate. Totuși, de rușine sau de frică, mulți dintre copii se ascund pe sub birouri și bănci pentru a face socotelile, pentru că atât părinții, cât și profesorii percep socotitul pe degete rudimentar și îi îndeamnă pe școlari să renunțe cât mai repede la el.

O echipă de români a inventat roboțelul care îi ajută pe copii să învețe

E rapid atunci când calculează pe degete? E bine!

Cercetări recente arată că percepția asupra degetelor este un instrument bun de prezicere a abilităților pe care un copil le are în studiul matematicii. Cu alte cuvinte, cu cât calculează mai repede pe degete, cu atât are mai multe șanse să înțeleagă mai bine algebra, analiza matematică sau geometria.

Reprezentare reală pentru noțiuni abstracte

Medicul Ilaria Berteletti, cercetător în domeniul neurologiei la Universitatea Gaudellet, a explicat cum funcționează procesul: atunci când subiecților li s-a cerut să adune, să scadă, să împartă sau să înmulțească, în creierul lor s-a activat o zonă responsabilă cu degetele de la mâini. Acest lucru s-a întâmplat chiar și atunci când copiii au făcut calcule de împărțire pe hârtie, fără să se folosească de degete. Totuși, la înmulțire nu zona respectivă din creier a rămas inactivă, semn că tot memorarea este cea mai sigură cale prin care elevii pot să învețe. ”Studiile anterioare au demonstrat că percepția copiilor de 6 ani cu privire la degetele lor este un predictor mai bun cu privire la succesul la matematică decât testele standard folosite de profesori. Exersarea acestei percepții s-a dovedit a fi un factor care duce la îmbunătățirea studiului aritmeticii.”, a declarat cercetătoarea.

Jo Boaler, profesor de matematică la Universitatea Stanford, a explicat că unor copii le este mai ușor atunci când au o reprezentare reală a ceea ce calculează, noțiunile matematice fiind prea abstracte pentru elevii din clasele mici.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Îți recomandăm să te uiți și la acest video

Te-ar mai putea interesa

Te-ar mai putea interesa