Tot ce trebuie să știi despre Metoda Lukico

TOTUL DESPRE MAME
Metoda Lukico reciclare creativa Totul despre mame

Metoda Lukico Totul despre mamePentru o imagine mai clară pot să vă redau pe scurt cum am făcut ultima dată cu băiețelul meu

El are 4 ani și jumătate și, asemeni multor copii, crede că magazinul reprezintă locul unde toate dorințele se împlinesc. Din nou a văzut o jucărie interesantă într-o reclamă și de îndată a rostit cuvintele magice „Maaaami, vreau și eu!” De data aceasta era vorba despre o mască de leu. Atunci, eu am profitat de ocazie și i-am zis: „Hai să o construim noi! Vrei?”

Purtat de nevoia lui și puțin de entuziasmul meu, a coborât de pe canapea și am mers amândoi spre mica noastră aventură.

Libertaaaaaaateeeeee!

Vă încurajez să-i dați libertate copilului vostru. Libertatea de a alege ce va face, ce materiale va folosi, cum le va asambla, cum le va colora, numele pe care îl va da etc. Primind libertate, copilul are ocazia să exploreze foarte multe lucruri. Creativitatea sa se pune în acțiune, exersându-și, astfel, gândirea, atenția, motivația, precum și motricitatea.

Sigur că puteți interveni în procesul său oferindu-i unele idei în termeni de alegere. Totuși, aveți grijă să primeze ideile sale. Dacă simțiți că v-ați dori mult să facă lucrurile într-un anume fel, poate e o idee bună să lucrați alături de el propriul obiect. Copiii se bucura foarte mult să lucreze alături de parinți. E un mod de a împărtăși o plăcere comună. 

…dar câtă libertate?

Poate vă temeți că oferind prea multa libertate lucrurile pot scăpa de sub control. Și da, este adevărat. Este important să fiți cel care setează cadrul în care copilul poate beneficia de jocul liber. De fapt, eu, ca părinte, sunt în continuare cel care are grijă, care decide, însă acum decid ca, în „perimetrul” acesta, tu poți să te bucuri de libertate. De asemenea, când văd că puiul meu iese din acest „perimentru”, am grijă să-l readuc, să-i reamintesc până unde poate merge. Dacă vă face să vă simțiți mai linistiți, puteți chiar stabili anumite lucruri de la început. De exemplu: când pictăm, o vom face doar la masă, nu pe covor, pentru că masa poate fi murdarită, iar la sfârsit strângem împreună.

Discutati despre ce a/ați lucrat!

Permiteți-i copilului să împărtășească experiența de a crea obiectul/micul proiect. Ghidați conversația arătându-vă curioși să știți mai multe despre cum s-a simțit în timpul lucrului, ce-i place sau care sunt elemente/obiecte/aspecte care-i displac. Puteți să-l rugați chiar să descrie cu cuvintele sale ce a realizat. În felul acesta, el nu numai că își exersează limbajul, dar se dezvăluie pe sine și devine mai conștient de sine. Nu uitați că fiecare bucățică din lucrarea sa este reflexia unei părți din el însuși. Cu cât își va descrie mai mult sau își va nuanța mai mult opera, cu atât îi vor fi și lui mai clare diferitele aspecte pe care le-a pus în joc. Dacă ați lucrat alături de el, vorbiți-i de asemenea ce înseamnă obiectul respectiv pentru voi. E important să știe că și mama sau tata simt, aleg, au păreri și impresii. Puteți chiar să puneți în act personajele/obiectele voastre, făcând un mic scenariu.

 

Lavinia Besselink, psihologul echipei Lukico. Aici vă puneți la curent cu detalii despre metoda Lukico.

Îți recomandăm și

Te-ar mai putea interesa