Cele mai bune 10 alimente pentru copii

Mihaela Călin
copil diversificare

Există o mulțime de alimente sănătoase, bune pentru copii. Noi am pregătit o listă cu 10 alimente pentru copii, recomandate de medici. De la fructe și legume bogate în vitamine, la carne și fasole încărcate cu proteine.

Aceste super-alimente sunt pline de substanțe nutritive esențiale, sunt delicioase, ușor de pregătit și le găsești la prețuri rezonabile, se precizează pe site-ul www.babycenter.com.

Multe dintre ele se pot număra printre primele alimente pentru copii, cand aceștia încep diversificarea. Înainte de introducerea alimentelor solide, discută cu medicul pediatru pentru a vedea dacă micuțul tău este pregătit pentru diversificare și care este ordinea de introducere a alimentelor. Apoi introdu alimentele unul câte unul, așteptând cel puțin trei zile până la adăugarea unuia nou, pentru a urmări orice reacție alergică.

Avocado

Multe mămici oferă bebelușilor lor avocado printre primele alimente ale diversificării. Această legumă-fruct untoasă este bogată în grăsimi sănătoase nesaturate, care ajută la dezvoltarea creierului. De fapt, compoziția grăsimilor din avocado este oarecum similară cu cea a laptelui matern.

Idei de servire: pasează avocado cu furculița și fă un piure sau pregătește-i celui mic guacamole.

Bananele

Banane

Cunoscută ca o bună sursă de potasiu, banana conține și vitaminele B6 și C, și mineralele calciu și fier.

Idei de servire: piure de banane și mango. Sau pentru primul smoothie al copilului tău pune piure de banane, bucăți de piersici și iaurt din lapte integral.

Cele mai bune 10 alimente pentru copii: Afinele

Putem spune că afinele sunt adevărate bombe cu antioxidanți. Albastrul profund, strălucitor al acestor fructe de pădure provine de la flavonoide, care au efect benefic asupra ochilor, creierului și chiar asupra tractului urinar al bebelușului.

Idei de servire: zdrobește bine într-un castron o mână de afine. Apoi pune câteva lingurițe din piureul albăstrui rezultat în iaurt. O altă idee ar fi să garnisești cu o linguriță de compot de afine o budincă de orez cu nucă de cocos.

Broccoli

cum-se-pregateste-corect-broccoli-totul-despre-mame

Această legumă din familia cruciferelor conține fibre, folați și calciu. De asemenea poate ajuta la prevenirea cancerului. Dacă introduci de timpuriu broccoli în alimentația bebelușului, îi vei lărgi gusturile și îl vei încuraja să iubească legumele verzi pentru tot restul vieții.

Idei de servire: gătește broccoli la abur până se înmoie, apoi taie-l în bucăți suficient de mici pentru ca micuțul tău să-l poată mânca în condiții de siguranță. Apoi lasă-le să se răcească. Broccoli cald are un gust mai puternic, iar unii copii preferă textura și gustul acestei legume când este rece.

Lintea

Fasolea și alte leguminoase furnizează o mulțime de proteine și fibre. Dar, spre deosebire de fasolea boabe, lintea fierbe mai ușor și se poate transforma într-un piure plăcut pentru mușcăturile bebelușilor. Lintea este, de asemenea, unul dintre cele mai ieftine alimente sănătoase pe care le poți cumpăra.

Idei de servire: Gătește lintea alături de câțiva morcovi, tăiați cubulețe. Pe măsură ce copilul crește, dublează alimentele bogate în nutrienți, făcând o mâncare de linte și spanac.

Carnea

Lipsa fierului poate cauza anemie. Academia Americană de Pediatrie recomandă carnea ca fiind un aliment esențial în hrană bebelușilor. Carnea este o sursă importantă de proteine, zinc și fier, în special carnea roșie și carnea de pasăre de curte. În plus, bebelușii absorb mai ușor fierul din carne decât din cerealele fortificate cu fier.

Idei de servire: Dacă bebelușul tău este la începutul diversificării încearcă o rețetă ușoară cu carne de curcan sau de pui. Pe măsură ce micuțul tău crește, introdu noi arome – carne de pui cu fasole verde și dovlecei sau plăcintă cu carne.

Prune

Indiferent că le preferi proaspete sau uscate, aceste fructe umile nu sunt ele prea glamuroase dar sunt moi, dulci și pline de fibre. Bebelușul tău poate suferi de constipație atunci când trece la hrana solidă, deoarece este o schimbare mare pentru sistemul lui digestiv. Adaugă prunele în dieta lui pentru a-l ajuta la digestie și pentru a menține lucrurile în mișcare.

Idei de servire: fă un piure din prune și amestecă-l cu alte alimente, cum ar fi fulgi de ovăz, cereale sau mere, pentru o gustare dulce în mod natural.

Cartofii dulci

În S.U.A. cartofii dulci sunt unul dintre cele mai populare alimente pentru copii când vine vorba de începerea diversificarii. Se pare că bebelușilor tinde să le placă atât dulceața, cât și textura cartofului dulce. Aceste legume rădăcinoase, colorate sunt pline de beta-caroten, vitamina C și minerale, inclusiv fier și cupru.

Idei de servire: piure simplu de cartofi dulci sau cu câteva bucățele de carne de pui sau de curcan.

Dovleacul

reteta cu dovleac exemple de meniu

Portocaliu, galben, lunguieț sau rotund, dovleacul este o legumă mult lăudată datorită numeroaselor sale beneficii. În primul rând este extrem de bogat în beta-caroten, fiind grozav pentru ochi. De asemenea dovleacul este o sursă excelentă de vitamina C. Dulceața naturală și textura cremoasă îl fac o legumă foarte atrăgătoare.

Idei de servire: coace un dovleac, scoate apoi pulpa și paseaz-o. Acest piure poate fi chiar primul aliment solid al bebelușului tău. Pe măsură ce copilul crește, introdu noi arome și texturi lângă piureul de dovleac, cum ar fi năut zdrobit și pastă de ardei.

Iaurtul

iaurtul nesănătos farfurie

Iaurtul este bogat în calciu și vitamina D, necesare pentru oase și dinți sănătoși. Bebelușul poate consuma iaurt de la 4-6 luni, cu mult înainte de a fi pregătit pentru laptele de vacă.

Alege un iaurt simplu fără adaos de zahăr. De asemenea caută un iaurt cu culturi lactice vii, care ajută la reglarea bacteriilor bune din tractul digestiv al bebelușului. Asigură-te că iei un iaurt din lapte integral – bebelușii au nevoie de caloriile din grăsimi.

Idei de servire: Iaurtul merge foarte bine simplu, dar și cu un piure din fructe de pădure sau alte fructe proaspete.

Te-ar mai putea interesa