Ceai de chimen în alăptare. Plus alte rețete cu plante care sporesc cantitatea de lapte

Medicina alternativă este un aliat de nădejde al mamelor care alăptează, oferind diverse plante ce stimulează producția de lapte.

Georgiana Mihalcea, redactor
ceai de chimen în alăptare
Ceaiul de chimen în alăptare face minuni, mai ales dacă este combinat și cu alte plante care cresc producția de lapte.

Ceai de chimen în alăptare. Medicina alternativă este un aliat de nădejde al mamelor care alăptează, oferind diverse plante ce stimulează producția de lapte. Înainte de a începe să le consumi, consultă-te cu un specialist, deoarece nu toate plantele au efecte benefice. Una dintre cele mai bune alegeri este ceaiul de chimen, dar lista este ceva mai lungă!

Hidratarea este esențială pentru o mamă care îți hrănește bebelușul la sân. Uită de miturile care spun să consumi bebe ca să ai mai mult lapte, crește aportul de apă, sucuri preparate în casă și de ceaiuri din plante care au rolul de a te ajuta să ai o lactație bogată!

Ceai de chimen în alăptare și alte plante galactogene

Chimenul întărește sistemul imunitar, atât al mamei care alăptează, cât și al copilului său. Crește cantitatea de lapte matern în timpul alăptării dificile și desfundă sânii.

Are un mod simplu de preparare: fierbe o linguriță de semințe de chimen în două căni de apă. Lasă la infuzat timp de cincisprezece minute și consumă-l cât timp este călduț.

Pentru ca totul să meragă bine în cea mai frumoasă etapă din viața ta de mamă, specialiștii în medicină alternativă te sfătuiesc să consumi ceaiuri pe bază de:

  • Anason
  • Fenicul
  • Chimen
  • Busuioc
  • Urzică
  • Ghimbir
  • Iasomie
  • Trandafir
  • Coriandru

Pentru a te bucura din plin de efectele lor, nu trebuie decât să prepari o infuzie timp de 10 minute din fiecare plantă sau le poți combina, pentru un plus de aromă, dar și pentru stimularea laptelui matern.

Cum se fac curele cu ceaiuri?

Ai mare grijă la dozajul recomandat şi nu-l depăşi, pentru că pot apărea efecte secundare, de genul neplăceri digestive, senzaţie de disconfort sau saţietate.

Ceaiurile amintite se pot lua în cure de două-trei săptămâni fiecare, după care trebuie schimbate cu altele (regula generală pentru orice ceai este aceea că nu trebuie băut mai mult de trei săptămâni – o lună, pentru că pot apărea efecte secundare neplăcute). Este bine să le bei călduţe, dimineaţa şi seara.

Cum le prepari şi cât bei?

  • Anasonul este una dintre plantele care ajută la mărirea secreţiei de lapte. Ceaiul se prepară din fructe de anason, sub formă de infuzie: la o cană de 250 de ml se adaugă, după ce apa a dat în clocot, jumătate de linguriţă de plantă. Se acoperă, se lasă câteva minute, putându-se îndulci cu miere sau zahăr. Într-o zi poţi bea două-trei căni de ceai.
  • Ceaiul de fructe de chimen se face aproape în acelaşi mod: numai că la o cană de 250 de ml cu apă clocotită se adaugă o linguriţă de plantă, recomandându-se consumarea a două căni pe zi.
  • Şi coriandrul ajută la creşterea secreţiei de lapte, fiind suficientă o linguriţă de fructe la o cană cu apă clocotită. Se beau două căni pe zi.
  • Ceaiul din fructe de fenicul trebuie să-l prepari tot sub formă de infuzie, adăugând la 250 de ml de apă jumătate de linguriţă de fenicul.

Ceai de chimen în alăptare și alte amestecurile de plante

Ceaiurile care te pot ajuta să alăptezi cât mai mult pot fi preparate şi din combinaţia mai multor plante. Spre exemplu, poţi să combini frunze de roiniţă, chimen, în cantităţi egale, cu anason (la jumătate). O linguriţă din acest amestec se pune la o cană cu apă clocotită. Poţi să bei până la trei căni pe zi.

Sau combină măghiranul (partea aeriană), cu fructe de anason, fructe de fenicul şi de chimen. Prepară ceaiul sub formă de infuzie, cu o linguriţă de amestec la cană şi bea în jur de 500 ml pe zi. 

O ultimă reţetă ar fi cea în care se face un ceai din cimbrişor, frunze de urzică în cantitate mai mare, cu anason şi fructe de fenicul (la jumătate). Pune o linguriţă de amestec la o cană de ceai şi bea tot 500 ml pe zi.

Află mai multe despre plantele care te ajută în perioada sarcinii și a alăptării.

Cea mai bună combinație cu chimen pentru creșterea producției de lapte

Dacă și tu simți că laptele tău nu este suficient pentru bebeluș, iată un ceai naturist foarte ușor de preparat chiar la tine acasă. Dacă nu te pricepi sau nu ai timp, poți găsi în farmacii amestecuri gata prepatare.

Amestecurile conțin adesea anason, fenicul, chimen, busuioc, urzică, lămâie, plante despre care se crede că duc la creșterea producției de lapte și prevind apariția colicilor la bebeluși.

Iată o combinație de plante care să dă greș niciodată:

50 g chimen sau chimen negru (acționează împotriva balonării)
50 g anason (stimulează fluxul de lapte, asigură un somn bun, antispastic)

Alte ingrediente posibile:

  • mărar (favorizează producția de lapte, antispasmodic, bun împotriva balonării),
  • fenicul (antispasmodic și bun împotriva balonării),
  • maghiran (antispasmodic)
  •  balsam de lămâie (calmează nervii, ajută la combaterea tulburărilor de somn și nervozitate).

Cum se prepară:

  • Zdrobește toate ingredientele și pune-le într-un borcan de sticlă. Poți adăuga la lista de mai sus și 100 g de flori de zmeură.
  • Pentru o ceașcă de ceai, presară o linguriță de amestec peste apa clocotită și las-o să infuzeze timp de 10 minute.
  • Poți bea două căni mari pe zi.
  • Dacă nu te împaci cu gustul, poți îndulci ceaiul cu miere de albine.

Știai că poți începe să bei ceai de chimen simplu sau în amestec cu alte plante încă din ultimele săptămâni de sarcină? Acest lucru te va ajuta să ai o producție optimă de lapte chiar din prima zi de alăptare.

Proteinele animale şi calciul, esenţiale în alăptare

Nu te baza însă doar pe plante. Aşa cum ştii deja, atunci când alăptezi, trebuie să fii foarte atentă la alimentaţie. Mai exact:

  • Încearcă să ai o alimentaţie cât mai variată şi echilibrată (bogată în vitamine, minerale, fructe, legume, proteine animale şi calciu). Cumulat, ar trebui să consumi în jurul a 2.000 de calorii pe zi.
  • Consumă cât mai multe proteine de origine animală – carne, ouă, peşte – o sursă foarte bună de fier. Ouăle prepară-le fierte sau coapte, nu prăjite.
  • Produsele lactate nu trebuie să-ţi lipsească din dieta zilnică. Nu consuma însă doar lapte, ci şi iaurturi sau brânză.
  • Mănâncă două-trei fructe pe zi. Elimină pe cât posibil ceapa, usturoiul, condimentele, pentru că trec în lapte şi îi dau un gust neplăcut.
  • Bea cât mai multe lichide, însă evită berea, chiar dacă multe cunoştinţe ţi-o recomandă. Este un lucru demonstrat deja că această băutură nu sporeşte secreţia de lapte.

Plantele nerecomandate în timpul alăptării („anti-galactogeni”)

Următoarele plante ar trebui să fie evitate dacă dorești să continui să-ți alăptezi copilul. Ele pot fi consumate atunci când se apropie marele moment al întărcării, care trebuie făcută cu blândețe așa cum recomandă de fiecare dată specialiștii totul despre mame!

CITEȘTE DESPRE ÎNȚĂRCAREA CU BLÂNDEȚE AICI:

Iată care sunt plantele anti-galactogene:

  • Pătrunjel
  • Frunze de salvie
  • Mentă
  • Periwinkle (vinca)- plantă mai rar întâlnită la noi.
  • Anghinarea
  • măcrișul

Există și anumite legume care ar trebui evitate în timpul alăptării, precum varza, usturoiul și ceapa, deoarece schimbă gustul laptelui și pot duce la scăderea lactației.

De asemenea, contraceptivele hormonale au efectul secundar al scăderii producției de lapte.

Dacă vrei să ai lapte suficient, nu consuma plantele enumerate mai sus, iar când vine momentul înțărcării, discută cu un specialist, chiar dacă vrei să apelezi la plante ca să scadă cantitatea de laăte pe care sânii tăi o produc.

Te-ar mai putea interesa